Keskenmeno ja seuraava ovulointi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wilma79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

wilma79

Jäsen
18.08.2009
122
2
18
Mä olen niin perillä näistä asioista, mutta siis ovuloiko nainen keskenmenon jälkeen heti vai eikö siihen tarvita yhdet kuukautiset? Mä luin keskusteluista, että jotkut ovat tulleet raskaaksi heti keskenmenon jälkeen. Onkohan tässä kyse enempi kirjoitustavasta eli tarkoitetaankohan sitä, että tyhjentymisen jälkeen on tullut yhden kuukautiset ja sitten raskauduttu. Vai voiko muka tyhjentymisen jälkeen jo raskautua? Tämä ei kai ole suositeltavaa?

Voi raskautua, kuukautisiahan ei tule ilman ovulaatiota. Kaavinnan jälkeen on hyvä pitää kuukausi väliä, kun kohtu on liian "tyhjä", luomun jälkeen se passailu on aika pitkälle vanhaa perua ultrattomalta aikakaudelta. Keskenmenon jälkeen kierto on sekaisin, eikä kierron perusteella voida laskea raskausviikkoja. Jos kohtu ei luomu- tai lääkkeellisen keskenmenon jälkeen ole valmis uuteen koitokseen, ei alkio vain kiinnity. Kaavinnan jälkeen alkio voi kiinnittyä turhankin syvälle kohtukudokseen, jolloin istukka ei aikanaan irtoa niinkuin kuuluisi ja siitä seuraa runsasta verenvuotoa ja pahimmillaan istukka repii kohdun rikki.

Soittelin juuri tänään Tyksiin keskenmenon jälkeisestä toiminnasta ja kertoivat, että normaalin keskenmenon jälkeen voi yrittää uutta raskautta ilman mitään taukoja. Kohdun ulkopuolisen raskauden ja kaavinnan jälkeen pitää ymmärtääkseni pitää taukoa, mutta lääkkeellisen tai luonnollisen tyhjentymisen jälkeen estettä uudelle raskaudelle heti ei ole mitään estettä...

Jotkut ovuloi ja jotkut ei. Mitään estettä ei ole kyllä etteikö heti saisi raskautua, vaikka itse omalla kohdallani suosin toipumista. Ja en ole kyllä ikinä onnistunut bongamaan ovista ennen kuin ne ekat menkat ovat tulleet. Joka kerta olen raskautunut vasta 3:sta kierrosta lääkkellisen tyhjennyksen jälkeen.
Toipuminen on ihan ihmiskohtaista.

Yhteistyössä