Keskenmeno vai mitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolesta sekaisin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolesta sekaisin

Vieras
Olen raskaana, viikot 11+4.
Eilen vessassa käydessä jäi paperiin sellaista veristä limaa. Ei kipuja, ei valu. Illalla jäi paperiin uudestaan mutta nyt vain punertavaa,ei limaa tms. Yöllä ei valunut mitään ja aamulla taas paperissa verta. Nyt särkee alaselkää,ei satu kovasti vaan selkä tuntuu siltä kuin olisi istunut huonossa penkissä monta tuntia.
Mitähän hittoa tässä tapahtuu? Keskenmeno? np-ultra on keskiviikkona ja tuntuu aika pitkältä ajalta vaan arvailla ja odottaa. Kuitenkaan naapurikaupungin sairaala ei ota vastaan ellei vuoda ihan hulluna ja mitään muuta tarkistuspaikkaa ei tässä käpykylässä tai lähistöllä ole.
On jo neljä lasta,ei keskenmenoja eikä mitään vuotoja kenestäkään joten tämä kyllä säikäytti!

Minä menin päivystykseen kun vuoto alkoi, mutta mulla onkin rhesus-negatiivinen veriryhmä ja keskenmenon jälkeen pitää saada piikki persuksiin. Jos sulla on - -merkkinen veri niin sitten päivystykseen voit mennä tarkistamaan, onko km.

Ymmärrys ei riitä,olen kuvitellut että keskenmeno olisi kivulias ja veri lentäisi! Pe ja La kuitenkin tuli verta vain pyyhittäessä,lauantaina illalla hieman runsastui ja tarvitsi yöksi sidettä.Sunnuntaina valui lauantai-illan tavoin ja nyt tänään verta on tullut oikeastaan vain pyyhittäessä tai jos on pitemmän aikaa maannut niin noustessa on vähän holahtanut. Tänään on ollut muuten oikea limapäivä,lima on sitkeää ja sitä on tullut paljon! Mutta edelleenkään ei kipuja,ei hyytymiä,ei mitään isompaa klönttiä tms.
Olin jo ihan asennoitunut että se on keskenmeno mutta nyt en enää ole niin varma..
Koko muutaman päivän vuodot oli kuin minikuukautiset,sekä kestolta että määrältään.

Joku hematoomakin voi purkautua tai jos on etinen istukka, taibihan kohdunsuulla, niin voi vähän vuotaa. Mä vuosin koko alkuraskauden vähän ja kerran ihan hyytymien kanssa, jolloin lääkärikin totesi keskenmenon. Seuraavalle päivälle oli kuitenkin ultra varattu just noiden vuotojen takia ja oli pieni yllätys, kun siellä tuo juniori vielä viuhtoikin. Toivotaan siis parasta sunkin tapauksessa!

KM menee ja tulee itestään ,vaan pitää ottaa huomioo toi veri juttu. voit hyvin muuten odotella keskiviikkoon asti

Mulla ollu 3 keskenmenoa. 2 meni itellään ohi ja yhestä piti käydä tekemässä lääkkeellinen tyhjennys koska ei tullut itellään ulos. Kannattaa vaan mennä heti, kun voi oman mielenrauhankin vuoksi ja jos tarvii tehdä tyhjennys, ettei tule mitään tulehduksia. Ei ne aina itekseen mee ohi. Mutta ei se verenvuoto aina tarkoita keskenmenoa! Mulla tullu näissä onnistuneissakin raskauksissa verta, mutta lapset syntyny onnellisesti terveinä. Voi olla esim. istukka mikä vuotaa tai ärtsyt limakalvot.

Mulla oli noilla viikoilla ja noilla oireilla keskeytynyt keskenmeno. Sikiö oli ollut kuolleena 2 viikkoa. Lääkkeellisesti hoidettiin. Jospa selviäisit väärällä hälytyksellä!

Mulla tuli vähän, vähän enemmän, punaista, ruskeaa yms vuotoa. Punertava lima tuli limakalvoilta tai kohdunsuulla olevasta istukasta. Rusehtava oli joku hematooma tms mikä päätti ulostautua samoihin aikoihin.

Keskenmenohan se oli. Tänään oli ultra ja kohtu oli jo tyhjä. Sain kuitenkin cytotecit koska kohdun limakalvo oli yli 20mm paksu ja "jotain pientä siellä ehkä saattoi olla".

Keskenmenohan se oli. Tänään oli ultra ja kohtu oli jo tyhjä. Sain kuitenkin cytotecit koska kohdun limakalvo oli yli 20mm paksu ja "jotain pientä siellä ehkä saattoi olla".

Tsemppiä ja jaksuja!
Vuoto voi kestää pitkäänkin kun tyhjennys hoidetaan lääkkeellisesti (jopa kolme viikkoa). muista jos tulee kovia alavatsa kipuja, kuumetta tai jälkivuoto haisee-- hakeudu lääkäriin.

Yhteistyössä