Keskenmeno

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "A.P"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pahoittelut keskenmenosta.
Sain keskenmenon rv 20, olin niin murtunut ja surullinen, etten voinut ajatellakkaan elämää ilman masuasukkia, joten saatiin lupa yrittää heti. Neuvolan täti tuolloin sanoi, että silloin ois parhaimmat mahdollisuudet raskautua, mutta että pitäis tehdä sitten tiuhaan raskaustestejä kun kierron pituudesta ja raskauden kestosta ei voitasi olla varmoja. Meillä meni kuitenkin sitten 7 kuukautta seuraavaan tärppiin (ensimmäiseen puolitoista vuotta). Yleensä suositellaan että odotellaan pari kiertoa ennen uutta yritystä, joten siittä kannattaa keskustella lääkärin kanssa...

Haluisin myös ite mahdollisimma nopeesti raskaaksi. En halua tällä hetkel nähdä ketään, enkä puhua kenenkään kanssa. Eile aamul viel luiskelin, kun tuli postin neuvolasta meille tulee vauva ja muita papereita ja sit vaa yht äkkii päiväl alko vuotaa. Koko ajan syytän itseeni ja mietin mitä tein väärin. Revi neuvolasta tulleet paperit, kun en pystyny katsoo niitä.
Miten seuraava raskaus sujui?

Voimia sinulle, tiedän mitä käyt läpi parhaillaan. Yleensä voi alkaa yrittämään heti jos keskenmeno tapahtuu luonnollista tietä. Kaavinnan jälkeen suositellaan odottamaan ainakin yhdet menkat.

Yleensähän sitten seuraava raskaus sujuu hyvin. Todella harvoin sattuu useampi keskenmeno peräkkäin. Minä valitettavasti kuulun tähän harvinaiseen porukkaan.

Toivottavasti pian tärppää ja paremmalla onnella! Jaksamista

[QUOTE="A.P";22896357]Haluisin myös ite mahdollisimma nopeesti raskaaksi. En halua tällä hetkel nähdä ketään, enkä puhua kenenkään kanssa. Eile aamul viel luiskelin, kun tuli postin neuvolasta meille tulee vauva ja muita papereita ja sit vaa yht äkkii päiväl alko vuotaa. Koko ajan syytän itseeni ja mietin mitä tein väärin. Revi neuvolasta tulleet paperit, kun en pystyny katsoo niitä.
Miten seuraava raskaus sujui?[/QUOTE]

Mulla oli vähän sama juttu, pitkään olin vihainen ja katkera, jollain tapaa vieläkin. Raskaus on sujunut kohtuullisen hyvin, nyt ollaan rv 31, joten hyvät mahdollisuudet pelastaa jos jotain tapahtuisi. Ennen aikaisen synnytyksen riski on minulla aika suuri.

Kannattaa antaa aikaa itselle surra, eikä olla ollenkaan pahoillaan jos mitään ei jaksa ja kaikki ahdistaa. Keskenmenon mukana menettää tulevan lapsen lisäksi, heeveita ja toiveita.

Otan osaa :(

Sanoisin, että "luonto tietää parhaiten". En usko että ihminen edes raskautuu keskenmenon ellei keho ole siihen valmis eli toipunut edellisestä raskaudesta/keskenmenosta. Onnea yritykseen!

[QUOTE="A.P";22896357]Haluisin myös ite mahdollisimma nopeesti raskaaksi. En halua tällä hetkel nähdä ketään, enkä puhua kenenkään kanssa. Eile aamul viel luiskelin, kun tuli postin neuvolasta meille tulee vauva ja muita papereita ja sit vaa yht äkkii päiväl alko vuotaa. Koko ajan syytän itseeni ja mietin mitä tein väärin. Revi neuvolasta tulleet paperit, kun en pystyny katsoo niitä.
Miten seuraava raskaus sujui?[/QUOTE]

"sit vaan yhtäkkiä alkoi vuotaa", liittyikö tähän vuotoon kipuja? Kaikki verenvuoto raskauden aikana ei tarkoita keskenmenoa; itselläni näin käynyt kahdessa eri raskaudessa (rv6 ja rv13), verta tuli reilusti, mutta raskaus jatkui.

Ja varhaisen keskenmenon jälkeen tulee helpommin raskaaksi. Meillä oli yritystä takana 1v3kk ku tulin raskaaksi ja sain varhaisen keskenmenon viikolla 5 ja heti seuraavassa kierrossa nappas, nyt 35+0

Tänään kävi ultrassa ja todettiin, ettei kkohdussa ole mitään. Yöllä sattui mahaan, mutta aamulla ei mitää kipua, eikä myöskää tuollo, huomasi vessaaa mennessä, että tulee paperiin verta, soitin neuvolaan, sanovat, että tarkkaile tilannetta, illemmasta tuli runsaampi vuoto, minkä seuraksenä lähettii päivistyksellä, jossa istuttii 3h odottaen ja ne otti näytteet ja sanovat, että tulkaa huome uudestaa. Mentii tänää uudestaa(samaan paikkaan, koska niin sanottii, siellä sanottii, että meijä pitää mennä toisee paikkaa, se ol isiin samas rakennukses onneks) mentii sinne ja siel istuttii 3h odottaen, että pääsen ultraan, jossa todettii että kaikki on menny pois.

Pahoittelut menetyksestäsi :(

Tuossa uudelleen yrittämisessä on vähän erilaisia neuvoja, me ollaan aina yritetty heti perään, kunhan vuoto on lakannut. Mitä pienemmistä viikoista kyse, sitä helpommin varmaan uskaltaa heti seuraavasta kierrosta yrittää, jos km tapahtunut myöhäisillä viikoilla, voi kohtu ja keho muutenkin olla rasittunut. Varmasti kyllä keho tietää parhaiten, ja raskaus ei ala jos olosuhteet eivät ole otolliset.

Itse tein myös ovistestejä aina ensimmäisessä kierrossa km:n jälkeen, jotta mahdollisen tulevan lasketun ajan selvittäminen olisi helpompaa (ja jotta tietäisin, että ovuloinko ylipäätään ja koska menkkoja voi odottaa). Viides kerta sitten toden sanoi, ja nyt 34+ :) Tämäkin vuoteli alussa, mutta muutoin näyttäisi ihan hyvin menevän.

Jaksamisia ja onnea tulevaan!

Lohduttavaa kuulla, että toinen raskaus on menny hyvi. Täl hetkel tuntuu, että maailma kaatuu päälle, enkä jaksais ollenkaa. Tämä raskaus ei ollu suuniteltu, mutta tiedän, että oisin rakasatanut pikkusta koko sydämestäni ja antaisi tällä hetkel mitä vaa, jos vaa saisi asiat kuntoo ja ei tarviis kokee tätä tunnetta mitä nyt tunnen

mulla meni kesken nyt tapaninpäivänä, rv 8, anoppilassa oltiin ja vuotamaan alko...Uuden vuoden aattona ois ollu ensimmäinen neuvola.. Mulla oli aika kiireisen oloinen terveyskeskuslääkäri joka ei sen kummempia kieltoja sanonut. Vuoto kesti vain muutaman päivän, tein sitten vielä raskaustestin ja negatiivista näytti. Mulle tehtiin myös terveyskeskuksessa veritestit ja olihan se r.hormoni vähentyny selvästi.
Mutta tosiaan, ehkä ois pitäny odottaa ne yhdet menkat mutta ei kyllä olla käytetty nyt muutamina kertoina ehkäisyä..

Yhteistyössä