keskenmeno

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suru puserossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suru puserossa

Vieras
kun saa kaskenmenon, niin tyhjeneekö kohtu itsestään vai tarviiko käydä lääkärin tarkastuksessa? rv 6+1 olin siis.
verta on tullut elimistöstä niin paljon etten eläessäni ole moista verimäärää nähnyt. Eilen vatsa oli kipeä ja tuhrutti vähän mutta yöllä alkoi kamala vuoto.

Jos sinusta itsestäsi tuntuu olo vielä huonolle, niin käy ihmeessä lääkärillä. Itselläni on monista keskenmenoista kaksi vuotanut ihan itsestään pois noilla samoilla viikoilla kuin sinullakin. Koska vuoto loppui viikossa, eikä muutenkaan ollut fyysisesti huono olo, en käynyt lääkärissä enkä edes jälkitarkastuksessa. Seuraava onnistunut raskaus alkoi yllätyksekseni heti viimeisimmän keskenmenon jälkeen. Voimia sinulle, vielä elämä voittaa!

***-tuo oli lohduttavaa, kiitos sinulle! Soitin terv.kesk. sanoi ettei tarvi mennä jos ei kipuile tai kuume nouse. Osaatko sanoa koska mahd. ovulaatio olisi tapahtunut keskenmenon jälkeen?

Ovulaatio on ilmeisesti tapahtunut suurinpiirtein 15-16 päivää keskenmenovuodon alkamisesta eli vähän niinkuin oviksen omalla paikalla. Ihan tarkkaan en tiedä. Ultran mukaan vauvan koko siis täsmää melko tarkalle samaksi kuin jos keskenmenovuoto olisi ollut tavalliset menkat.

Sain keskenmenon viikolla 6+3. Vatsa tuli tosi kipeäksi ja melko nopeasti alkoi kova verenvuoto. Kävin lääkärissä mutta meinasivat ettei tarvi mitään jälkitarkastuksia, koska yleensä kohtu tyhjenee itsestään kun oli niin alussa. Halusin kuitenkin ottaa varman päälle ja kävin yksityisellä. Kohtu oli sitten tyhjentynyt kokonaan. En uskaltanut alkaa odottelemaan että jos nousee kuume, vaan halusin olla varma että kaikki on kunnossa.

Itselläni luonto kyllä hoiti homman kuntoon, mutta kävin kaiken tapahtuneen jälkeen vielä jälkitarkastuksessa. Se helpottaa omaa oloa. Minulle jouduttiin tekemään raskauden keskeytys vkolla 9 lääkkeellisesti, mutta sairaalassa jätettiin tarkastamatta lopputulos. Kertoivat että vuotoa voi olla 2 viikkoakin. Minulla kesti vain päivän ja kun soitin sairaalaan, totesivat vain että joillakin vuoto voi ilmeisesti olla noin lyhyt. Vko 12 sain sitten ulkomailla laskettelurinteessä lopullisen keskemenon kun istukka repesi irti. Vuoto oli valtavaa, samoin kivut. Onneksi lääkäriapua oli saatavilla. Toivotun raskauden päättymisestä voi olla vaikea päästä eteenpäin, eikä uusi raskaus aina heti tule. Olen nyt onnellisesti uudestaan vkolla 8 vko+5 ja puoli vuotta meni edellisestä. Tälläkin kertaa tilanne on ultran mukaan vielä epävarma (vuotoa kohdussa), pian kuulen kuitenkin lisää uutisia. Takana on kuitenkin yksi onnistunut raskaus jo, joten toivoa on. Yllättävän paljon ihminen kuitenkin itsestään voimia löytää tiukan paikan tullen.
Paljon jaksamista ja onnea uuteen yritykseen!

Yhteistyössä