Keskenmeno

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikaista apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pikaista apua

Vieras
Kokemuksia?... Olen noin viikolla 6 ja jotain... vuodan verta VÄHÄN. Alaselkä on kipeä, mutta maha ei... Äsken tuli pikkurillinkynnenen klöntti, siis ihan pieni... Veri ei ole kirkasta vaan rusehtavaa... Mistä tiedän meneekö kesken? Huomaako sen sitten? Sattuuko aina mahaan? Entä tuleeko verta välttämättä paljon? Verta alkoi tulla eilen, mutta eilen ei tullut kun pyyhkiessä. Tiedän, että on normaalia vuotaa vähän verta alkuraskaudessa, mutta mistä tiedän onko Tämä normaalia vai menikö/meneekö kesken? ;(

Eiköhän sulla ole kaikki ihan ok, toivottavasti. Jos vuoto yltyy kuukautisvuotoa runsaammaksi ja mukana tulee hyytymiä, on keskenmenon riski suuri. Tällöin kannattaa oman mielenrauhan vuoksi käydä päivystyksessä näyttäytymässä. Sinne ei kannata soitella etukäteen koska todennäköisesti sanovat ettei ole syytä huoleen ja kieltävät tulemasta.

Rusehtava veri on yleensä vanhaa vertaa ja saattaa tulla kohdunsuulta tai istukan alta kun se kaivautuu kohdun seinämään. Kohdussa voi myös olla hematooma joka vuotaa pikkasen. Syitä vuodolle voi olla monia.

Mulla on keskenmenojen yhteydessä ollut todella kovat kivut, joten asiasta ei ole voinut erehtyä. Tuhruttelun jälkeen vuoto on mulla aina runsastunut. Kipu on ollut polttavaa ja se on tuntunut mahassa ja selässä ja jopa säteillyt reisiin.

Käy ensi viikolla ultrassa jos suinkin pääset. Todennäköisesti kaikki on ok!

Voimia sinulle, yritä lepäillä ja ajatella positiivisesti! Halauksia!

Ymmärrän täysin huolestumisesi, olenhan kokenut tuulimuna keskenmenoja 3 kpl ja onnistuneita raskauksia 2 kpl.. itsellä km:t tuli selkeästi kirkkaana vuotona , kipuja ei mainittavasti ollut, mut vuotoasiasta ei voinut enää erehtyä. Nyt tässä nykyisessä raskaudessa tuli vk 7 myös ruskeaa verta pyyhkiessä ja olin huolesta sekaisin. sain ajan polille ja pieni sydän sykki !!! eli toivoa ei kannata menettää ennen kuin vuotaa reilusti. Nyt porskutellaan jo viikolla 32.
Käy lekurissa ultrassa, jos kovasti askaruttaa/ vuoto lisääntyy, se on oman itses kannalta parempi, kun jäädä miettimään yksin asiaa.
tsemppiä!

Itselläni on kokemusta kummastakin eli ensin keskenmenoon johtaneesta vuodosta ja sitten raskauden jatkumisesta vuodosta huolimatta. Molemmat alkoivat samalla tavalla eli vähäisellä ruskealla vuodolla, Molemmissa oli myös menkkamamaista jomotusta mahassa ja selässä. Erona näillä vuodoilla oli se, että ekassa vuoto muutti vuorokauden sisällä selkeesti (runsaaksi) kuukautisvuodoksi ja myös tosi kipeeksi maha. Toinen tuhrutteli viikon verran ja vaikka muuttuikin välillä jopa punertavaksi ja jopa hiukan klönttiseksi, pysyi kuitenkin koko ajan niukkana ja kivuttomana. Eron kyllä huomasi edellisen keskenmenon vuotoon selkeesti. Neuvolassa sanottiin, että kohtu tyhjenee keskenmenossa viimeistään neljäntenä vuotopäivänä..

Tsemppiä sulle, toivotaan, että vuoto pysyy niukkana ja kun nyt päiviä vähän kuluu voit pikku hiljaa huokasta helpotuksesta. Vuodot ovat TOSI yleisiä alkuraskaudessa.

Minullakin km alkoi ihan kunnollisella vuodolla. Aivan kuin olisi vain menkat alkaneet, kivutkaan ei olleet sen kummempia. Viikkoja oli myös noin 6 silloin.

Luultavasti tuo sinun vuotosi on ihan harmitonta alkuraskauden vuotoa. Toivotaan näin!

Alkuperäinen kirjoittaja Pikaista apua:
Kokemuksia?... Olen noin viikolla 6 ja jotain... vuodan verta VÄHÄN. Alaselkä on kipeä, mutta maha ei... Äsken tuli pikkurillinkynnenen klöntti, siis ihan pieni... Veri ei ole kirkasta vaan rusehtavaa... Mistä tiedän meneekö kesken? Huomaako sen sitten? Sattuuko aina mahaan? Entä tuleeko verta välttämättä paljon? Verta alkoi tulla eilen, mutta eilen ei tullut kun pyyhkiessä. Tiedän, että on normaalia vuotaa vähän verta alkuraskaudessa, mutta mistä tiedän onko Tämä normaalia vai menikö/meneekö kesken? ;(

Minulla kyllä valitettavasti keskenmeno ilmeni juuri näin...
lauantai iltana huomasin pyyhkiessä rusehtavaa vuotoa ja sunnuntaina soitin päivystykseen. sanoivat että jos tulee kipuja niin pikapikaa sinne mutta jos ei niin maanantaina soittoa neuvolaan..
mulla ei kipuja tainnut juurikaan olla joten maanantaina soittelin neuvolaan josta sain ajan lääkärille. siellä ultrassa asia varmistui. viikkoja oli silloin 7+4

Voimia sinulle ja toivottavasti kaikki on hyvin. Hommaile ultraan aika ja saa itsellesi mielenrauha siellä käymällä. siellä se selviää..

Sama täällä :(

Yksi keskenmenoistani alkoi viikolla 8 myös pienellä rusehtavalla vuodolla (tippa alushousuissa). Oli myös vähän menkkakipuja. Menin samantien lääkäriin. Täällä tampereella alkuraskaudessa voi mennä suoraan Tays:n naistentautien polille (jossa kylläkin jouduin odottamaan 4 tuntia ennenkuin pääsin sisään). Siellä ultrattiin ja asia oli selvä.

Toivottavasti sinulla on asiat toisin ja kuulut niihin, joilla vuotoa esiintyy normaalinkin raskauden aikana. Lääkärissä asia selviää, joten tsemppiä sinulle ja pidetään peukkuja!

Viikolla 8 oli vuotoja, istukkka reunasta pikkasen irronnut, mutta vauva voi hyvin ja sydän sykki. Myöhemmin muita ongelmia, niskaturvotusta sikiöllä ja mulla pinnallinen veritulppa. Nyt terve 13 kk tyttö. Oli rankka raskaus ja synnytys mutta typy on kaiken vaivan arvoinen. Toivottavasti pääset helpommalla kun mä ja raskaus päättyy onnellisesti! Tsemppiä!

Yhteistyössä