keskenmenoista

  • Viestiketjun aloittaja rimppa
  • Ensimmäinen viesti
rimppa
Sain juuri tietää olevani raskaana reilun vuoden yrittämisen jälkeen. Tästä olenkin tosi onnellinen, mutta heti alkoi pelottaa keskenmenon mahdollisuus. Te jotka olette saaneet keskenmenoja, millä raskausviikoilla näin on käynyt? Mulla omien laskujen mukaan rv6 alko tänään, en oo vielä ottanu yhteyttä neuvolaan, kun ajattelin odotella tämän viikon vielä.
 
ASV
oli menny kesken rv 6 +,ja tietää sain asiasta vasta ekasa ultrassa eli rv 11+,ei muuta huomattavaa oiretta,kun se että raskausoireet loppui kun seinäään ja rusehtava tiputteluvuoto. Sanoivat olevan keskeytynyt keskenmeno.
Tarrasukkia sinulle kuitenkin =0)
 
ja minulla
myös rv 6+, joka huomattiin vasta viikolla 9 ultrassa. Jos pelkäät kovasti keskenmenoa niin varaa varhaisultra yksityiselle (hinta noin 100 euroa, kela korvaa osan ja paikkakunnasta riippuu hintakin). Ultraan voi mennä jo rv 7 (aiemminkin voi mennä, mutta riski, että joutuu uudelleen, kun vielä ei mitään näy, suuri), jolloin sykekin kuuluisi näkyä. Jos syke näkyy, km:n mahdollisuus pienenee, mutta toki rv 12 asti on aina omat riskinsä (sen jälkeen km riski laskee merkittävästi).

Ei ole mitään erityistä syytä sille, miksi km tapahtuu toisinaan (biologia poistaa elinkelvottomat yksilöt ajoissa jne.) eli se kauanko yritystä on takana ei kerro mitään km-riskistä. Jos kuitenkin niin ikävästi pääsisi käymään, että keskenmenoon raskautesi päättyisi, niin yleisesti on todettu, että heti km:n jälkeen uudelleen raskautuminen on helppoa (en tiedä mihin perustuu - tietääkö joku muu..?), joten vuotta ei enää tarvinne odotella.

Mutta toivotaan, että kaikki menee hyvin. Nauti siitä, että olet tullut raskaaksi. Keskenmenot ovat yleisiä, mutta eivät lähtökohtaisesti kuitenkaan joka raskauteen satu!

Kaikkea hyvää sinulle.
 
Sirenia
Mulla eka raskaus meni kesken rv 8+ ja suru oli suuri kun yritystä oli takana reilu 2 vuotta. Kuitenkin km jälkeen oli yhet menkat välissä ja raskauduin uudestaan. Kuulemma sain hyvää ""hormonihoitoa"" km:sta lääkärin mukaan. Nyt rv 16+2 ja tähän asti kaikki hyvin. Tsemppiä sulle ja onnea matkaan!
 
ASV
..perustuu se,että useimmat lääkärit sanovat,että km jälkeen raskautuu uudestaan piankin??

Mulle tosin lääkäri ei näin sanonut, ja nyt meillä yritystä enempi ja vähempi tuon km jälkeen JO reilu vuosi =0(
 
gekko
Mulla keskenmeno huomattiin huhtikuun lopulla rv 12+2 niskapoimu-ultrassa. Odotin kaksosia (selvisi ultrassa rv 7+2), joidenka molempien kehitys oli päättynyt n. rv 8-9. Normaaleja raskausoireita riitti rv 10-11 saakka (pahoinvointia) ja kuvittelin sen johtuvan vain siitä että ""3kk:n pahoinvointi"" alkaa helpottaa. Tosin vielä rv 12+0 kävin aamulla vielä yökkäämässäkin. Ei vuotoa, vatsakipuja tai muutakaan mistä olisin voinut alkaa epäilee pahinta. Mutta toivottavasti sinulla kaikki menee hienosti! :)
 
miina
Raskausviikolla 12 ei sydänääniä enään kuulunut =( Ultrassa todettiin sikiön kuolleen noin rv 9. Kolmenkuukauden kuluttua kaavinnasta raskauduin uudelleen ja nyt eletään onnellisesti rv27 =)

Tarrasukkia!!!
 
toivo
Mun keskenmeno todettiin ultrassa rv 8+0 ja se oli sikiön koosta päätellen tapahtunut noin rv 7+5. Jälkeenpäin ajatellen muistelen tunteneeni oloni tosi oudoksi juuri tuona mahdollisena mainittuna keskeytymisen päivänä, mutta se todennäköisesti on vain kuvittelua. Oireita ei mullakaan ollut, joten km tuli täytenä ikävänä yllätyksenä ultrassa. Olen helpottunut siitä ettei tullut mentyä aiemmin ultraan (tarkoitus oli mennä jo joskus rv 6+), silloin sikiö olisi vielä ollut elossa ja sen olisi ehtinyt nähdä ja iloita siitä.

Nyt kun keskenmenon toteamisesta on kulunut melkein viisi kuukautta, olen uudelleen raskaana rv 6+. Heti tärppäsi kun uskallettiin uudelleen yrittää. Nyt pitää vaan uskaltaa uskoa, että kaikki menee tällä kertaa hyvin. Ei kannata huolehtia asioista ennen kuin ne osuvat kohdalle - mitä tahansa voi käydä tai olla käymättä. Hyvää odotusaikaa kaikille!
 
ei todellakaan
Ei sitä välttämättä tule heti uudestaan raskaaksi keskenmenon jälkeen. Itsellä oli keskenmeno rv 12. Siitä on nyt kulunut jo 1 vuosi ja 3 kuukautta uudesta raskaudesta ei tietoakaan!! Tutkimukset tehty, kaikki OK, mutta lasta vaan ei kuulu....
 
Saara
Maanantaina ultrassa todettiin sikiön kuolleen viikoilla 9+3 (viikkoja olisi pitänyt olla 11+6) ja kaavinta tehtiin eilen. Meillä yritystä oli ollut 1v 9kk, alkuraskauden km 01/05 ja clomeilla saatiin tämä viimeisin raskaus alkamaan.
 
milla
Tämä nyt on osittain asian vierestä, mutta...

toivo, oletko sama, joka kirjoittelit lokakuun odottajiin ja koit keskenmenon kanssani samoihin aikoihin? Olen usein miettinyt, mitä sinulle kuuluu sen jälkeen. Olisipa hienoa, jos olisit jo uudelleen raskaana!

Ja jos olet eri toivo, niin yhtä hienoa toki silloinkin raskautesi :) Onnittelut!
 
tulilintu
juuri olen itse tulossa lääkäriltä joka antoi kovin laihat odotukset.... rv oli neuvolan mukaan 6+4 mutta eilen tehdyssä ultrassa epäiltiin että niitä olisi kertynyt vain 4-5. toissapäivänä vatsa meni kramppiin ja illalla alkoi ruskea tuhru vuoto joka jatkui eilisen päivän. viime yönä vuoto vain tuli runsaammaksi ja kunnolla veriseksi. aamulla lääkäriin ja hän epäili tuulimunaa. jälkitarkastus 1,5 viikon päästä, silloin ilmeisesti selviää tarkemmin missä mennään ja miksi...
 

Yhteistyössä