Keskenmenoko vai mitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hämmentynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hämmentynyt"

Vieras
Kaipailisin kokemuksia, kohtalotovereita ja muuten vain kommentteja..

Tein positiivisen raskaustestin tämän viikon Tiistaina kuukautisten ollessa 4päivää myöhässä. Keskiviikko aamuna tuli hieman verta pissatessa ja myöhemmin reilumminkin. Eilen torstaina myös ihan kohtalaisesti ja nyt tänään ei oikeastaan mitään! Hieman ihan haalean ruskeaa vuoto, kun pissaamisen jälkeen pyyhkii..

Olen lueskellut alkuraskauden vuodosta.. Onko jollain kokemusta tästä? Niin ja kuinkahan nopeasti voisin tehdä uuden testin, että selviäisi olenko edelleen raskaana.. Siis, koska hormooni on hävinnyt elimistöstä mikäli keskenmeno tuli..?

Kiitos!

Minulla oli raskauden 4 ensimmäistä kk tiputteluvuotoa lähes joka päivä (pikkuhousunsuoja riitti, ruskeaa vuotoa, ei pisaroita) ja kerran "kuukautisten aikaan" kunnon vuoto (tarvin siteitä, reipas verinen vuoto ja hyytynyttä verta). Asia tutkittiin äippäpolilla ja syytä ei löydetty. Raskaudentila tarkastettiin ultralla. Lapsi syntyi ajallaan ja oli terve. Tiputteluvuodosta lääkäri totesi vain, että sitä esiintyy aina silloin tällöin ja jos gyn tutkimuksessa ei näy mitään selvää esim. kasvainta, kiinnikkeitä yms. syytä ei yleensä löydy. Hormonien vaihteluhan sen aiheuttaa, mutta miksi sitä esiintyy joillakin, ei tiedetä.

Mene siis polille tutkittavaksi. Varsinkin jos yrität saada lasta, niin samalla takistetaan ultralla, että kaikki on ok. Suomessa saa kyllä hoitoa, kun vaan pyytää sitä, turha kotona stressata epätietoisuudessa. Verorahoillasihan nekin palvelut tuotetaan.

alkuraskauden ultran voi tehdä vasta myöh, syke näkyy muistaakseni viikoilla 6+. korjatkaa jos olen väärässä.
nyt olet "luonnon armoilla" etkä voi muuta kuin odottaa. toiv kaikki menee parhain päin.

Mun kokemuksen ja tiedon mukaan vuotoa täytyy olla vähintään normaalien kuukautisten verran, että keskenmeno on todennäköinen.
Voi tietty olla että niukkakin vuoto on merkki jostain ongelmasta, mutta kaikki voi olla ihan hyvin.
Vain aika näyttää.

Tuo vuoto ei tosiaan ole vielä keskenmeno, mutta voi enteillä sitä. Keskenmenossa raju, tai ainakin kohtalainen vuoto,voi alkaa ensin pienenä, sitten kunnon ryöppy pari kolme päivää, sitten normaalia vuotoa viikosta neljään viikkoon. Riippuen raskauviikoista.
Koska sinulla noin alussa, niin JOS keskenmeno tulee, selviät siitä todennäköisesti helpolla, hiukan normi kuukautisia runsaammalla ja pidemällä vuodolla.
Mutta hyvin voi olla, että vuodot loppuu, ja raskaus jatkuu normaalisti, on kokemusta siitäkin. Tosi ikävältä kuullosta, mutta aika näyttää, nyt ei voi muuta.

Nostelen viellä, jos jollakulla olisi lisää kokemuksia..

Vuoto jatkunut edelleenkin sillälailla, että paperiin tulee pyyhittäessä aavistus vaaleanruskeaa.. Housuihin tai pönttöön ei kuitenkaan mitään..

Kaipailisin myös tietoa siitä, että jos esim. huomenna teen testin, niin näyttääkö se jo luotettavasti negaa, jos kesken on mennyt vai kauanko menee, että hormoonitaso on normaali? Huomenna ajattelin myös varailla aikaa lääkärille..

Yhteistyössä