Keskenmenon jälkeen haaveilevat

  • Viestiketjun aloittaja Mimis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis
Prune: Älähän nyt vaatimattomaksi heittäydy :). Tiedä vaikka olisitkin raskaana. Peukuttelen!

Paljon kirjoitit asia-asiaa raskautumisesta. Tottahan se on, ett sattuma näitä juttuja sanelee. Itsella alkaa olla sellainen olo, ett se kesäinen raskaus todellakin oli sattumaa, joka ei tule toistumaan.

Tuossa aikani kuluksi lueskelin Gaviditaksen sivuja ja siel ihan esittelyssä sanottiin, ett simppojen laatu heikkenee jos pupuilun väli yli 5 vrk:tta. Tuon mukaan pitäis siis kierron vaiheesta riippumatta olla todella vireä rakkauselämä eli harrastaa seksiä 2-3 kertaa viikossa. Meillä nuo hommat ovat jääneet kahteen kertaan siinä oviksen aikaan nyt kahdessa kierrossa, joten ei ehkä ihme jos ei olekaan onnannut.

Kaikesta huolimatta pikkasen toivo alkaa jo nostella päätään ja tänään osasin jo laskea, ett vaikka nyt onkin 7. yrityskierto lähdössä, keskenmenosta on just tullut 5 kk eli jos sitä puolta vuotta pitää paremman onnistumisen takarajana, niin nyt sitten olisi se vimonen mahdollisuus raskautua. Eihän näin tietenkään voi laskeskella, mutt jotenkin pitää mieltään virittää ajatukseen, ett miestäkin pitäisi ehkä lähentyä SIINÄ mielessä, ettei homma mene niin, ett vasta simpanpyynnin aikaan alkaa välejä selvitellä.

En siis osaa nyt enää tähän muuta sanoa kuin, että pupuilkaa hyvät ihmiset ja pitäkää suhde hyvässä vireessä, niin kyllä se vauva alkunsa saa ihan huomaamatta.

Mulla on nyt täti kamojaan pakkailemassa eli elän toivossa, ett huomenna saisi jo vaipparuljanssin lopettaa ja paikat ehkä jo sunnuntaina olisivat siinä kunnossa, ett voi jotain touhuillakin :). Näin se vanha kanakin intaantuu haaveilemaan haaveilusta, kun punapäivät ovat lopussa. Ottis kp4
 
lullu
Ei kuulu menkkoja vieläkään... Ahdistus.

Jane75, meillä on melkein 2- vee poitsu. Ihana pieni mies, jota oon taas alkanut pitämään ihan vauvana... Puran hellittelyvimmaani häneen, ja pitkästä aikaa pojallekkin maistuu sylissä istuskelu.

Siitä kaavinnasta, lääkäri tosiaan sanoi, että jos on tulehdusoiretta, niin silloin heti kaavitaan. Vaikuttaa toisilla kuulemma kovastikkin raskautumiseen siitä seuraavien limakalvo- ongelmien takia ja kiinnikkeet ovat yleisempiä kuin kuvitellaankaan. Tää lääkäri oli selvästi kaavintavastainen, sanoi, että monessa paikassa mennään heti kaavintaan, koska se tulee halvemmaksi ja helpommaksi sairaalalle kuin tilanteen seuraaminen. Onhan se totta, kaavinta vaatii sen operaation ja sitten ehkä sen jälkitarkastuksen. Mäkin kävin lääkärissä viisi kertaa eikä homma ole vieläkään ohi. Toisille ei kaavinnasta ole mitään ongelmaa ja ovat jo jälkitarkastuksessa raskaana. Mutta yleisesti tämän lääkärin mielipide oli se, että kaikki operaatiot pitäisi miettiä tarkkaan ja punnita plus- ja miinuspuolet. Oli myös sitä mieltä, että lääkkeellistä tyhjennystäkään ei yleensä tarvittaisi, vaan pitäisi jaksaa odottaa, että kaikki tulisi itsestään ulos. Yleisohjeena sanoi, että raskaus alkaa keskenmenon jälkeen sitten kun kohtu on valmis, toisilla se kestää pidempään, toisilla ei. Harvoilla on kuulemma mitään sellaista syytä, ettei se raskaus voisi missään nimessä alkaa, autettuna tai sitten ihan luomuna.

Nyt meille tulee vieraita, enkä mä ole valmis. Apua. Hyvät viikonloput kaikille!
 
Strumppis
Täällä taas, olen addikti.

Prune kirjoitit paljon asiaa. Ja noi kaikki sun oireethan sopii raskausoireiksi!!! Mikä kp sul on menossa, ts. onko menkat myöhässä?

Kiitti Tiukku tsemepeistä ja terkan tiedoista. Mulle ei kukaan sanonu et paljonko sen hcg:n pitäis olla jälkitarkastuksessa. Ite pähkäilin että kaipa se on ihan ok, kun ei enää mitään kipuja tai vuotojakaan oo harmina.

Mi-iuska: Miksi et voisi vaan käydä siel gynellä. Eihän se ota jos ei annakaan. Luulis että sillä olis jotain infoa ja tukea annettavanaan. Mulla helpotti sillon tosi paljon tieto siitä ,et miehen satsi oli priimalaatuinen. Vaikka omat värkit ei todellakaan oo priimaa (munasarjat siis), niin olin huojentunu. Ja kyllähän ultrassa selviää yhtä sun toista semmosta mitä ei voi muuten tietää. Jos menee yksityiselle gynelle, niin ihan turha on miettiä noita aikarajoja tms. Uskoisin että olis helpottavaa tietää joko a) että kaikki osat toimii tai b) missä on vika ja mitä sille voi tehdä. Itse toki tiedät parhaiten mitä haluat, joten kunhan huutelen täältä, elä loukkaannu.

Ottis: Jee, toiveikkuus taas herännyt! Hyvä hyvä! Peli ei oo menetetty. Oot oikeessa siinä aktiivisen seksielämän tärkeydessä. Niin minäkin oon asian ymmärtäny. Jos simpat hautuu kasseissa yli 6 vrk, niin ovat vähemmän pontevia hedelmöittäjiä, vähän niinku talvihorroksessa. Eli heti kun menkat loppuu pitäis alkukierrosta lähtien se pari-kolme kertaa viikossa hommailla. Ja jos on ihan säänn. kierto, että ovis on aina samana kierron päivänä, kannattais gynen mukaan tähdätä hyvin, "säästellä" ja kerätä hyvä satsi n. 3 pv ajan ennen ovista ja sitten ovispäivänä ja seuraavana pupuilla. Loppukierrostahan sillä aktiivisuudella ei oo niin paljon merkitystä mun järjen mukaan. Jos ovis tuli ja meni ,niin sitten saa huilata jos ei huvita.

Mulla ei edelleenkään mitään oireita. Normaalisti on semmosta ihan pientä tuhruvuotoa 1-2 pv ennen ku varsinaiset kuukautiset alkaa. Ja normaalisti on myös rinnat arat ja naama vähän kukkii. Nyt ei mitään. Oviksesta laskien tulee 14 vrk täyteen huomenna tai ylihuomenna, ja mulla on aina ollu ihan tismalleen 14 vrk toi aika oviksesta tätiin. Mutta kaipa olis ihme jos kaikki toimis kuten ennenkin, niin vähän aikaa km:stä on. Ylipäätään se oviksen bongaaminen tais olla ihme... Ei auta kuin odotella. Testiä en kyllä tee ainakaan viikkoon, epäilen että se vois näyttää väärää plussaa km:n takia. Mutta jos ei huomenna yhtään ees tuhruta niin lämmön vois mitata...

Kohta on mieletön jännäpäiväsuma, puuuuuuuuhhhh+ +++++++++++++++++++++++++
 
mi-iuska
strumppis, en tietenkään loukkaannu :)
mietin vaan että onko se "tyhmää" mennä sinne hoo moilasena kun ei tiedä mitä haluaa tietää jne.. jotain ihan yleisesti et onko paikat kunnossa ja munasarjat.. kai se riittää jos jotain tommosta sanoo?! meinasin oottaa nää menkat ja sit voisin oviksen tienoille varata aikaa.. jos vaan suinkin saan järjestettyä kaiken että pääsisin sinne.

nyt ipana kitisee.. täytyy taas mennä.. palailen!
 
Ottis
Haaveilevat:
Viveca78..........ku 12/08.............................(1).........28.1.
Mimis...............km 05/09............................(1)
Hansu..............kkm 02/09, 07/09.................(1)........24.1.
Ottis................kkm 08/09...........................(1)
Jane75............kkm 09/06,03/09,09/09.........(2).......24.1.
Beata36..........km 10/09............................(1)........19.1.
Minttuli80........kkm 10/09...........................(1).......19.1
mi-uska............tm 05/09, 10/09...................(2)........24.1.
Tipsuliini...........km 07/09, tm 11/09..............(1)
A-M..................kkm 08/08,km 11/09..............(2).........24.1.
Tiukku............. kkm 11/09...........................(1)
lullu..................km 12/09............................(2)
Uniperhonen....km 12/09.............................(1)
Strumppis........km12/09..............................(1).......17.1.
Prune...............km 12/09.............................(3)
Santtu81..........km 01/10.............................(2)

Plussanneet:
Ilona81......... + 02.8.09 (km 05/09, 07/09)
Kauris 55....... + 21.8.09 (km 03/09)
Tiitu-tii........... + 16.9.09
J-R................. + 25.9.09 (tm 07/09)
Sarppa75.......+ 30.10.09 (kkm 08/09)
Tilkku............ + 7.11.09 (km 7/09)
Unnna........... + 31.12.09 (km 11/08,05/09,11/09)
 
Ottis
Moi! Heitinpä ton listan nyt tällekin sivulle. Mi-uskan päivitin listaan omalla nimellään :).

lullu: Sinä siis odottelet niitä ekoja menkkoja? Kyllä ne sieltä tulee, ja sit tuntuukin hyvältä :). Tiedän, ett olis hoppu päästä jo tositoimiin, mutt toisaalta näin just rättipäiviä elelleenä voisin sanoa, ett nauti kun niitä ei ole.

Strumppis: Juu, toiveet heräsi ja ne myös meni :(. Mies otti illalla vähän liikaa kuppia tai sit vääränlaista, mutt joka tapauksessa illalla heräsi keskustelu ja sain kuulla eräästä asiasta, ett turha mun on puhua, kun olen sellainen akka, joka ei edes paksuksi tule. Tilanne siis erittäin tulehtunut enkä usko, ett se tästä selviääkään. Nyt on hommat menneet niin pitkälle, ett jos toisen elämää tällaisena sivusta seuraisin, neuvoisin eroamaan. Helpommin sanottu kuin tehty. Tämä vkl menee siis taas enemmän tai vähemmän kärvistellessä.

Onnea odottelun odotteluun :)! t. Ottis kp5 (kaikesta huolimatta :)
 
Viveca78
Äh ja päh. Mies ei sitten tosiaan jaksanut hommailla kp14 eikä kp15 (enkä enää kyllä edes ehdottanut kun oli niin luettavissa tilanne) ja tänään kp16 ei itseä enää edes kiinnosta. Ottaa niin päähän. Kaipa ne aikaisemmat simpat on jo avuksi, mutta ärsyttää silti.
Oli nimittäin aikamoinen keskustelu aiheesta silloin torstaina (kp14) miehen kanssa. Hän kun ei jaksanut ja kerroin, että nyt olisi ehkä kierron tärkein päivä. Hän siihen, että eikö ne aikaisemmat päivät sitten olleetkaan tärkeitä. Just joo... No hän sitten jatkoi, että ärsyttää tällainen laskeminen, että menee kokonaan into. Minä siihen, että jos sitä seksiä olisi muutenkin useammin (tyyliin 2-3 kertaa viikossa), niin eipä tarttis laskea. Että nyt kun sitä irtoaa silloin harvoin, kun mies jaksaa, niin on ehkä ihan järkevää yrittää ne edes sijoittaa kuukaudessa sellaisille päiville, että niistä voisi olla jotain muutakin hyötyä, kun kerta lasta halutaan. Sen jälkeen ei olla aiheesta puhuttu eikä mitään koko sinä iltana. Eilen ja tänään ollaan puhuttu ihan tavallisia juttuja vaan. Mutta kyllä mua silti harmittaa ja ärsyttää! Kaikki edelliset miesystävät ovat olleet tosi aktiivisia seksielämän suhteen ja nyt kun on sitten muuten maailman ihanin ja täydellisin kumppani, niin sitten ei seksiä irtoa, vaikka lasta halutaan. Hohhoh. Sanoin kyllä hänelle silloin torstaina, että ymmärrän, että tää laskeminen ei oo kauheen hohdokasta ja aiheuttaa varsinkin miehille paineita. Mutta kun kylmä fakta on se, että naisen on mahdollista tulla raskaaksi vain tiettyinä päivinä kuukaudessa, niin silloin olisi vain PAKKO harrastaa seksiä. Tai sitten on turha edes haaveilla.

Sorry nyt vaan, täällä kiehun itsekseni, kun ei ole ketään kenelle purkaa näitä asioita PAITSI teille.

Ottis: Auts. Olipa ikävä kommentti. Ilmeisesti tilanne ottaa todella koville myös miehellesi, koska tuollaisia kommentteja suustaan päästää. Ei silti kyllä ole mitenkään oikeutettua. Kurja juttu. Tsemppiä kovasti sinne. Luin tuon uusimman viestisi, kun olin jo kirjoittanut sinulle, että "Ihanaa Ottis, että toivo alkaa jälleen nostaa päätään". Sen jälkeen kurkkasin vielä muita viestejä ja näin tämän uusimman kirjoituksesi. Onko miehesi simppoja muuten koskaan tutkittu? En muista sellaista ainakaan lukeneeni. Jos ei, niin aika ajattelematonta hänen suunnaltaan...
Joka tapauksessa, PAREMPAA viikonloppua sinulle (& teille). Toivon mukaan se, mikä teidät pitää yhdessä, osoittaa vahvuutensa. Halaus!

Strumppis: Voi pliiiiis, plussaahan meidän kaikkien puolesta nyt! :) +++++++++++ puuuuuuh!!!

prune: Kovasti myös sinulle plussatuulia! Oireet kuulostavat omaan korvaan erittäinkin lupaavilta. +++++++++++++++++++
 
Hansu...
Juu ens viikolla onkin oikein jännäputki.. meillä on alkanu kierrot menemään samoille ajankohdille varmaan tän aktiivisen kirjottelun takia:) On muuten alkanu mietityttää, että onkohan mun kierrot mennyt siitäkin sekasin, kun talossa asuu toinenkin nainen (siis tuo teini), jolla on epäsäännölliset kuukautiset :D Jospa mun kierrot yrittää päästä samaan sykliin. Olin ulkomailla vaihdossa kahden muun kanssa ja niiden muiden menkat tasaantui mun 28 kierron mukaan sen puolenvuoden aikana. Toisella oli normaalisti kierrot 35 päivää ja toisella 28 mutta eri aikaan mun kanssa... molemmilla alko yhtäkkiä kierrot lyhetä, kunnes meillä alko kaikilla menkat parin päivän sisällä aina samaan aikaan :D

Mä en oo kans vielä luopunut toivosta, koska valkovuotoa tulee edelleen ja nippailee kohdusta vieläkin välillä. Siis ei nyt ookaan mitään harmaata hajuakaan onko ovis ollu jo aikoja sitten vai ei. Se nähdään ens viikon sunnuntaina ja ens kiertoon hommaan ovistestit. Löysin 7 testin paketin, joka makso vain 35e. Voin kai just sen verran laittaa rahaa seuraavaan kiertoon :)

Ottiksen mies on kyllä tosiaankin samaa sukua mun miehen kanssa, sekin laukoo välillä ihan kamalia asioita. Mä oon kyllä niin lapsellinen, että lauon samalla mitalla takasin. Oon huutanut sille, että sen elämäntavoilla kaikki sen siittiöt on mädäntyneitä ja epämuodostuneita ja se huusi mulle, että mun läskimahaan ei enää edes mikään vauva mahtuis. Nyt noi naurattaa, koska ei me kuitenkaan noita oikeesti tarkoteta. Se ensimmäinen keskenmeno oli vaan niin kova paikka molemmille, että se purkautu käsirysynä ja hirveenä loukkauksien laukomisena muutamaan kertaan. Mutta siis tuli ainakin asioita käsiteltyä (sairaallakin tavalla).. mutta kun ei olla mitään yli-ihmisiä eikä osata kaikkea hoitaa aikuismaisesti, niin tilanteet kärjistyy. Teillä on Ottis asiat nyt ihan käsittelemättä ja tuo vain pahenee jos ette saa istuttua alas ja juteltua asiallisesti siitä miten jatkatte eteenpäin. Mutta siis meidänkin tilanne on näyttänyt noin pahalta välillä. Halaukset sinne ja älä ota tosissas miehen puheita, sen turhautuneisuus vaan purkautuu väärällä tavalla, kun ei varmaan osaa omia tunteitaan käsitellä ja päästää ulos muuten kuin juomalla ja ilkeilemällä sulle. Se kaikkein rakkain ja tärkein saa aina ne pahimmat paskat niskaan ja sitä kutsutaan parisuhteeksi. Jotkut onnelliset pääsee vähemmällä takkuamisella kuin toiset. Koita jaksaa.

Viveca: Mun mies on tehnyt tuotakin samaa mulle kuin sun mies. Mitähän tuo mun mies ei olis tehny :/ Mutta siis ymmärrän kyllä niitäkin toisaalta... meillä ainakin on ukkeli välillä niin väsynyt iltaisin, että se kun istuu tähän sohvalle niin kuorsaus kuuluu ja sekuntin päästä. Eipä ne miehetkään mitään seksikoneita oo :D Toivottavasti meillä molemmilla se alun hyvä vauhti on tuottanut tulosta, ettei tarvi haukkua ja syyttää miehiä kun menkat alkaa :D

Strumppikselle paljon plussatuulia, mä en varmasti malttaisi suna olla testaamatta huomenna ;)

Toivottavasti Lullulla ja Prunella alkaa pian menssut jos ei siis mitään raskauden mahdollisuutta ole!!! :)

Mukavaa lauantaita kaikille:)

Hansu kp18/24-25 (ja ihan niinku rinnat oli vähän sisältä jotenkin hassusti kipeet;)
 
Ottis
Viveca: Ymmärrän erittäin hyvin, että simpattomuus tuossa vaiheessa ärsyttää suunnattomasti. Olen itse ollut muutaman kerran samassa tilanteessa. Kai sitä pitäis vain itse olla niin hehkeä ja hohdokas, ett miestä haluttais, vaan kun elämä kaatuu päälle, niin eipä sitä itsekään jaksa.

Mulle mies sanoi sitten illalla/ yöllä myös, ett "eipä kovin innosta, kun olet niin kuiva akka", kun moitin simppojen saannin nihkeydestä. Nauruhan mulla pääsi, kun en ole ainakaan oviksen aikaan, jolloin olen häneltä ruinannut ollut kuiva :). Mutt jospa hän tarkoitti jotain muuta. Ja kyllähän hän eilen jo alkuillasta sanoi minun olevan joskus tylsä. Silloinkin ensin nauratti, mutta kun aloin oikein ajatella huomasin, ett ehkäpä olenkin. Sillä jos itse sanon häntä tylsäksi, hän sitä mielestäni TODELLA on.

Vaikuttas siltä, ett tässä asutaan ja eletään yhdessä, kun ei muutakaan vaihtoehtoa ole tai ei kuitenkaan mene NIIN huonosti, ett olisi pakko muuttaa erilleen. Taitaa mullakin mennä tämä kierto ohi, sillä ovislimottelu antaa jo merkkejä itsestään eli kovinkin pitäisi jo tänään harrastaa "sovintoseksiä", mutt ei kiinnosta. Aloin jo laukkua pakata, ett lähden joko mökille tai siskon luo, sillä hänellä vapaa viikonloppu ja on pyytänyt luokseen. Pitää varmaan miehelle asiasta muodon vuoksi mainita, ettei voi sanoa mun asiasta kertoneen.

Mutt palaillaan paremmin kuulumisin. Jospa Viveca niitä simppojen kuitenkin olisi talletettu ihan tarpeeksi.. Peukuttelen sulle ja muillekin +++++++++++!!
 
Ottis
Hansu: Kieltämättä multa pääsi nauru viestiäs lukiessa, kun kuvittelin teidän sanarysyä sivusta seuraavani. Totta se varmasti on, ett rakkaimmilleen sen kaiken pahan mielestään purkaa. Minäkin moitin miestä aamulla siitä, ett tappaa siittiönsä kirnuamalla jotain kamalan väkevää alkoholijuomaa, joka haiseekin kuin tinneri. Eli kai hänelläkin on tänään miettimistä :). Mulla se lukko nyt tässä suhteessa on päällä. Ennen olen jaksanut puhua ja jauhaa, kunnes asiat ovat edes vähän selkiytyneet, mutt musta ei vaan edelleenkään ole siihen.

Menkoista. Asuin ammoin 4 naisen kanssa samassa huoneistossa ja meilläkin kävi niin, ett noin puolen vuoden yhteiselon jälkeen alkoi kaikilla olla kierto samassa vaiheessa. Kun lähdettiin ulkomaille, vain yksi meni lekuriin ja haki reseptin kuukautisten siirtämiseksi loman ohi :).
 
Viveca78
Jo on aikoihin eletty. Nyt sitten mies yllätti olemalla supermukava ja sai mut nauramaan enkä sitten voinutkaan enää olla niin vihainen. Se rontti tietää, että kun vaan saa mut nauramaan, niin sitten homma on jo paremmassa jamassa. Ja kaiken lisäksi se teki aloitteen..tai no, ei juuri antanut mahdollisuutta kieltämiseen. :) Omaksi ansiokseni on sanottava, että yritin kyllä. ;)
No joo, nyt on onneksi taas ihan hyvä fiilis, inhoan niin riitelyä. Ja ehkä ne meidän keskustelut (=riita) kuitenkin jotenkin kolahti ja sai miehen miettimään asioita. En silti usko, että tilanne juuri muuttuu. Jos ei mies jaksa/halua, niin ei se itse, saati minä, pysty sitä pakottamaan. Vitsi me naiset ollaan kyllä ihan liian helppoja. Ainakin tässä asiassa. Ja meillä (parisuhteessa siis) on ainakin niin, että jos mies on liian väsynyt tms. niin se ei yksinkertaisesti "tule" vaikka kuinka heiluteltais peittoa. Että jos ei se suosiolla halua, niin se koko homma on vähän turhaa. Ainakin siis jos ajattelee simppojen kannalta. Muuten voi olla sekin ihan mukavaa. ;)
Ja nämä simpat (kp16) taitaa muutenkin olla jo myöhässä, kun luulen, että mulla ovis aina kp14-15 (kaksi kertaa tikutettu noi päivät aikaisemmissa kierroissa). Mutta eipä se haittaa. Näillä nyt mennään ja jos ei auta, niin ei sitten.

Ottis: No nyt pääsi multa vuorostaan nauru sun tekstiä lukiessa. Vai että kuiva ja tylsä! XD Monia asioita voit olla, mutta et kyllä noita kumpaakaan. Et ainakaan sen perusteella minkä kuvan olen sinusta saanut tekstejäsi lukiessa. Joten veikkaanpa, että nämä hänen kommenttinsa liittyvät edelleen siihen asiaan, että hänellä on paha olo ja hän purkaa Hansun mainitsemaa turhautuneisuutta tällä tavoin. Jos voit, niin unohda nuo. Toivon mukaan tosiaan saatte tilanteen jossain kohtaa sille asteelle, että pääsette keskustelemaan asioista KUNNOLLA.

Mies tänään aiemmin yritti keskustella kanssani, mutta itseäni ei juuri huvittanut, joten sanoin, että huono aika. Että ei hän voi olettaa, että silloin keskustellaan, kun HÄNELLE sopii, vaan pitää sopia molemmille. Ja sitten kun hän kävi kaupassa ja soitteli sieltä, niin ensin en vastannut pariin soittoon ja sitten kolmannella kerralla vastasin, kuuntelin asiansa ja kun hän sitten kysyi, että mikä minulla on (hitaasti tajuaa näköjään...), niin vastasin, että en nyt ole sillä tuulella, että haluan hänen kanssaan jutella. :p No, tilanne onneksi siitä sitten laukesi, mutta jos hän ei olisi saanut minua nauramaan, niin olisin varmaan edelleen sitkeästi vihainen hänelle. Toi kuulostaa ehkä hassulta, mutta tällainen oon ollut aina. Sen vuoksi kai rakastunkin miehiin, jotka saa mut nauramaan. En pysty olemaan niille pitkää vihainen ja pikkuviatkin menee sitten siinä sivussa. :)

Hansu: Haha, voi ei! Täytyy vaan todeta, että kyllä meidän kaikkien (no, suurimman osan) parisuhde on näköjään ihan samanlaista. Välillä vuoristorataa ja harkitsemattomia sanoja. ;) Mutta kuten sanoin Ottiksellekin, niin se, mikä pitää parit yhdessä, niin on yleensä pahoja sanoja ja huonoja hetkiä voimakkaampi. <3 :)
Oon niin huono näissä jutuissa, mutta onko siis niin, että vähän ennen ovista alkaa tuleen valkovuotoa ja se loppuu kun ovis on ohi? Mulla on niin heikot oireet aina, etten niitä seuraamalla pääse puusta pidemmällä. Jotain vuotoa huomaan oviksen aikoihin, mutta senkin ainoastaan, kun teen jotain fyysistä suoritusta, muuten ei mitään.
Jee, tissit kipeät, hyvä merkki! :)
 
A-M
Onpas täällä tullut paljon hulvatonta juttua, kun ei ole hetkeen käynyt (osa tosin ikävääkin).

Viveca: niin hienolta näytti teidän oviksen hyödyntäminen, harmi että se sitten tyssähti miehen "uupumiseen". Mutta toisaalta jos sulla on ollut ovis kp 14-15, niin hyvät mahkut, että ne edellisen pupuilun simpat ovat siellä vielä olleet hyvissä voimissa odottelemassa. Eikä tuo kp 16 välttämättä ole ollut liian myöhään, jos oliv ollutkin kp 15. Joten ihan hyvin teillä "pullat uunissa" ja hienoa, että välitkin saatu kuntoon.
Mä olen myös niiiiiin usein joutunut turhautumaan tuohon miehen jaksamiseen oviksen aikaan, pari kertaa yleensä onnistuu, mutta sitten loppuu mieheltä puhti tai into tai mikä sitten lieneekin... Ja kuten Viveca sanoit, niin meillä sama homma, että vaikka kuinka peittoja heiluteltas, mutta mies ei oikeen asiassa mukana tai väsynyt, niin turhaahan se on. Siksipä olen ollut tyytyväinen noihin ovistikkuihin, pystyy paremmin ajottamaan touhuilut. Liekö ikä vai pitkään jatkunut parisuhde verottanut miehen "kuntoa". Mut pakko vaan yrittää (ei kyllä aina pysty) hyväksyä asia tai menee kauheeks riitelyks ja pahaks mieleks joka kerta (toki välillä nytkin).

ottis: pahoittelut sulle menkoista. Olin kuitenkin iloinen, kun luin juttujasi eteenpäin, että olit taas löytänyt positiivisen asenteen ja toivo oli palannut, mutta valitettavasti taas viimeiset viestisi ovat sitten olleet kaikkea muuta kuin toiveikkaita. Kuten täällä muutama muukin on sanonut, niin uskon, että miehesi purkaa omia pelkojaan ja turhautuneisuuttaan suhun, koska ei osaa ilmaista omia tunteitaan muutenkaan. Parasta varmasti nyt tässä tilanteessa olisi pystyä kunnolla keskustelemaan asiat halki ja molempian kertoa avoimesti ja toista syyttelemättä omista tunteistaan. Tiedän kyllä että helpommin sanottu kun tehty. Voimia kuitenkin sulle ja toivottavasti saatte asiat selvitettyä.

Hansu: sun ei tosiaankaan kannata vielä toivosta luopua, sillä lupaavalta kuulostaa noi sun oireilus, nyt uskotaan että ne on sitä itseään!

mi-uska: kannattaa tosiaan gynellä käydä, jos jokin askarruttaa. Kerrot vaan oman tilantees ja että haluat tietää, että kaikki näyttäs olevan kunnossa tulevaa raskautta ajatellen. Ja mitään aikarajoja ei tosiaan tarvitse miettiä jos yksityiselle menet.

Täällä ei vieläkään mitään tissituntemuksia ja sekös hämmentää. Oisin ihan varma, että ovista ei ole ollut ellei olis lekurilla ultrattu inssipäivänä 19 mm follikkelia ja ovisplussakin tuli samana päivänä tikkuun. viimeksi imetyksen lopettamisen jälkeen ollut tissioireeton kierto, joten pistää mietityttämään onko oviksessa sittenkin voinut olla jotain häikkää... No, viikon verran vielä jaksettava odottaa, tää eka viikko mennytkin aika kivuttomasti kaikessa kiireessä.

Strumppiksella seuraava listaan merkitty jännäpäivä, huisisti plussia puhaltelen++++++
Kuin myös muille, ensi viikolla onkit jännät paikat monella, toivotaan myös monta plussaa näin uuden vuoden alkuun!!!
 
Katsu*
Pikaisesti ennen nukkumaan käyntiä.
Meille syntyi maailman ihanin poikavauva 11.1 klo 9.02.Ja synnytys oli todella rankka kokemus ja jouduin loppujen lopuksi sektioon.Lääkäri ja kätilö salissa mietti että olisiko hätä vai kiireellinen ja loppujen lopuksi tulivat tulokseen että erittäin kiireellinen koska sydänäänet eivät kumminkaan olleet huonot evätkä loppuneet.Painoa pojalla oli 3676g ja pituutta 50,5cm

Väsynyt mutta onnellinen Katsu
 
Jane75
Katsulle miljoonasti onnea!!! Kuulosti todella rankalta kokemukselta, onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin ja se maailman ihanin palkinto on nyt siellä kotona. :) Nyt yrität vain levätä niin paljon kun mahdollista sen pienen käärön kanssa ja annat kropalle aikaa toipua. Pieni poika, kuinka ihanaa!

Niin paljon oli tekstiä muilta tullut etten oikein taida kyetä/kerkiä kaikkeen vastaamaan. Ottikselle tsempityshalit, kylläpä miehesi sanoi ilkeästi, en itse tiedä kestäisinkö tuollaisia kommentteja kuulla - mutta meillä on kyllä parisuhde sen verran hyvällä mallilla että todella harvoin riidellään ja jos joskus tiuskitaan toisille niin emme kumpikaan kuitenkaan menee laukomaan tuollaisia todella satuttavia asioita. Olet ajatuksissani, kirjoittamasi perusteella olet kyllä aivan mahtava nainen jolla olisi oikeus tulla paljon paremmin kohdelluksi.

A-M:llä ja Hansulla on hyvältä kuulostavia tissioireita, jeee! Minunkin täytyy tunnustaa että olen tuntenut vähän samanlaisia tissituntemuksia kuin Hansukin, eli sellaista sisäistä kihelmöintiä... Mutta se on niin pientä että heti kun yritän sitä tuntea uudelleen niin tunne jo häviää. Eli omalta kohdaltani luulen kyllä että pääkoppa voi tehdä minulle tepposet kun niin kovasti toivoisi sitä plussaa niin itselleni kehittelen näitä oireita. :) Ei tässä auta muu kuin kiltisti odotella sen viikon vielä, mutta kun a i k a k u l u u n i i i i i i i i n h i t a a s t i . . . . . Onneksi alkaa huomenna taas työviikko niin saa vähän muuta ajateltavaa.

Kyllä muuten meilläkin lupaavasti aloitetut peitonheilutukset loppua kohden hyytyivät, ei vaan enää jaksettu... Eli touhuttu on kp8, kp12, kp14, kp16, kp18 ja kp19 ja oletettu ovis oli kp18. Näillä nyt mennään, jos nyt tärppäisi niin se olisi tasan vuosi siitä kun plussasin ekan kerran. Jossakin vaiheessa olin jo sitä mieltä että toivottavasti ei tärppää, ne päivät ja LA on niin tuttuja jo vuoden takaisesta enkä kestäisi sitä samaa rumbaa taas jos menee hullusti - mutta pikkuhiljaa on kyllä mieli muuttunut, kyllä se plussa saisi sittenkin tulla. :) Eli innolla odottelen että tämä etananvauhtia etenevä piinaviikko joskus loppuisi ja saisi tietää miten meni.... Plussatuulia puhaltelen tasapuolisesti kaikille ++++++++++++++++++++++++!!!!

Onko mitää uutta tietoa Strumppikselta? Entä mitäs kuuluu Beatalle ja Minttulille???

Hyvää sunnuntain jatkoa toivottelee

Jane kp26 (dpo8) - ja nyt taas ne mukamas tissituntemukset ovat kadonneet taivaan tuuliin...
 
Strumppis
Mi-iuska: Eipä sitä sen kummempaa "selitystä" tartte antaa, miksi lääkäriin halusi tulla. Kerrot vaan mikä on tilanne, siis että toivotte lasta ja muun sun historiikin näissä asioissa. Ja sitten, että halusit tulla tsekkauttamaan näyttääkö kaikki toimivan. Kantsii erityisesti pyytää ultrausta. Toki moni yksityinen gyne sen tekee automaattisesti pyytämättäkin, mut ei kaikki. Oviksen tienoilla on just passeli mennä gynelle, koska ultrassa näkee onko siel kypsyny ja/tai irronnu normaalisti munasolu. Sitähän siinä ei nää, onko munatorvet auki, mutta sullahan todistetusti on ainakin toinen auki, kun on kerran yksi lapsi.

Ottis: Apua mikä kommentti! Oon tosi pahoillani teidän tilanteesta! Pystyykö mitään laittamaan kännin piikkiin, tai siis ehkä miehes ei noin tökerö-paska-kommentteja lauo selvin päin kun järki pelaa ja tunteetkin on hallinnassa paremmin? Ehkä voisit hahmotella jotain vaaka-systeemiä, mietit listaa niistä hyvistä miehes ominaisuuksista ja hyvistä puolista tässä parisuhteessa ja paat ne yhteen vaakakuppiin. Ja sit mietit mikä ei toimi ja mitkä asiat pitäisi olla toisin ja paat ne toiseen vaakakuppiin. Sillä tavalla ehkä tulee muistaneeks kiukun ja loukkaannuksen keskellä jotain hyviäkin puolia, jotka helposti unohtuu. Ja toisaalta jos pystyy miettimään tota silleen "asiallisesti" eikä raivon vallassa, niin voi tulla ihan luotettava tulos siitä mihin suuntaan vaaka on kallellaan.
Onko teillä ikinä (suhteen alussakaan tai joskus) ollu kunnollista keskusteluyhteyttä, että voitte puhua ihan oikeista ja vaikeista asioista riitelemättä? Jos on, niin silloin luulisi olevan toivoa nytkin tavoittaa semmonen tilanne ja päästä puhumaan (selvinpäin) ja riitelemättä. Tai vaikka vähän riitelisikin, niin kuitenkin että kumpikin sais sanottua oikeat fiiliksensä. Mutta jos toinen osapuoli (yleensä mies) on iän kaiken ollut kyvytön keskustelemaan mistään oikeista asioista ja hautaa ilot ja surut ja tunteet ja kaikki viinaan tai urheiluun tai töihin tai tv:n katseluun tai mihin vaan, niin sitten en tiedä mitä voi tehdä. Tämä siis yleisellä tasolla mun mietteitä, ei niinkään just sun miehestä ottis. Toivon että päädytte teille oikeaan ratkaisuun, eniten toki toivon että pystytte kääntämään kelkan yhdessä parempaan suuntaan.
 
A-M
Katsulle aivan hurjasti onnea suloisesta poikavauvasta!! Onneksi rankka synnytys on nyt takana ja voit alkaa keskittymään nauttimaan vaavista ja omasta toipumisestasi. Ihanaa vauva-aikaa teille!

Jane: en nyt tiedä onko noi mun tissioireet tai siis oireettomuus kovin lupaavaa... Yleensähän nimenomaan erilaiset tuntemukset kuuluu asiaan. joten jos ei mitään viikon aikana ilmene niin aika pahalta näyttää.
Loistavastihan teillä peittoa heiluteltiin tässä kierrossa. Ei ainakaan siitä jää kiinni mahdollinen raskautuminen!

Mukavaa sunnuntaita kaikille. Jospa lähtisi pojan kanssa pulkkamäkeen!
 
Strumppis
Viveca: Toi on kyl elintärkeä taito mieheltä, että saa nauramaan. Se on meilläki yks parhaista jutuista. Mun miehellä on lehmän hermot, ei hiilly mistään. Minä taas hiillyn hetkessä mistä vaan ja ilmasen sen todella fiksusti nalkuttamalla kaikesta mahdollisesta. Mies yleensä kuuntelee tyynen rauhallisesti mun paasausta niin kauan että pahin puuska on ohi (äänen volyymi hiljentyy ja puhenopeus normaalistuu ym) ja sitten sanoo jonkun kommentin mikä alkaa mua naurattamaan. Ja sit se "riita" oli siinä. Toivottavasti teidän simppasaalis on riittävä. Lopulta, kuten useasti on todettu, yksikin kerta riittää kun osuu oikeaan kohtaan.

Hansu: Jee, tissituntemukset! ++++++ Ovistestejä (myös digi) saa halvimmin netistä. Tilasin just eilen uuden 7 kpl pakkauksen halpa-testi. fi sivulta. 31€ ja ilmaset postikulut. Eipä tossa nyt iso ero oo, mutta kuitenkin.

Jane: No ootte ainaki ahkeroinu makkarissa ! Huh! 6 krt miltei putkeen on minusta saavutus. Ja just oikeina päivinä. Nyt näyttää hyvältä!

Katsulle superpaljon onnea poikavauvasta!!!!

A-M: Kiitti plussapuhureista! Joskus oireettomuus on juuri se tärkein raskausoire. Malttia odotteluun ja peukut pystyssä täälläkin sun puolesta!

Ja sitten omat kuulumiset, joita ei edelleenkään ole. Tänään kp 30, ei pientäkään rusehdusta valkkarissa eikä muutakaan. Tissit edelleen pehmeät ja kivuttomat. Jotain alavatsakipuilua ihan pientä on, mutta en saa selvää minkä tyylistä se on. Ei selkeetä menkkakipua. Lämpöjä sorruin mittaamaan, ja ihan oli normaali. Silloin raskaana ollessa oli koko alkuraskauden lämmöt koholla 37,3. Nyt 36.7, joka mun normilämpö. Niin ja pakko myös vähän nolona tunnustaa, että tein eilen illalla ovistestin... Kun olin lukenu monesta paikasta, että ovistesti saattaa näyttää raskauden ennen kuin varsinainen raskaustesti. No eihän se mitään näyttäny. Tein tosin semmosen halpis-liuska-testin, jotka ei näytä mulla edes ovista.
Yritän niin maan perkuleesti odottaa maltillisesti edes tuonne ens keskiviikkoon. Koska kuitenkin on todennäköstä että ne menkat alkaa huomenna tai ylihuomenna, niin ihan turhaa ja rahantuhlausta tehä noita testejä. Lupaamaan en silti pysty.....
 
mi-iuska
katsulle pienestä pojasta onnittelut!

strumppis, mua ihan jännittää nyt sun puolesta!! toivotaan että ne menkat jää tulematta, outo olo astuu tilalle ja plussa tulee testiin.. ja joo ovistesti näytti mulla plussaa sillon esikoisesta, mut jos sul on huonot ovistestit muutenkin niin niihin en luottais sen osalta. jännää!

Jane, teillä on todella hyvin saatu simpat talteen!! meillä oli esikoisesta ensin vajaa kaks viikkoa joka pv ja sit joka toinen ja sit tärppäs kylläkin jostain kierrosta kun ei montaakaan kertaa hommattu (kaikkea oli kokeiltu ja sit vissii joku 8kierto tuotti tulosta), enää en kyl niin ahkera jaksa edes olla.. mutta noi on just hyvät päivät teillä! toivotaan!
meillä tais jäädä kp14,kp16,kp18 tms. enkä oo varma millon ovis oli mut jossain tossa välissä ehkä..

Prune, välillä oon lannistunut ja välillä en.. mut ei auta jäädä siihen rypemään, eteenpäin on vaan mentävä. aina ei haaveet käy toteen niin minkäs sille teet.. kai tästä vielä joskus "oppii" jotain?! en tiedä.. mutta eipä taideta käyttää ehkäisyä enää ikinä.. esikoisen jälkeen käytettiin ekat 2kuukautta, joten tuskin sitten jos ja kun meille se ihana pikkukakkonen suodaan niin senkään jälkeen ei varmaan tarvitse paljoa ehkästä.. no katsotaan sitä sitten..

oli paljon asiaa mut taas ne tuntu unohtuvan..
meillä on muuten (mulla ja miehellä) ens viikolla vyöhyketerapia.. saas nähdä kuinka lukossa elimistö vielä on. toivottavasti ei paljoa.

ette usko kuinka hyvää teki eilen työillan päätteeksi sauna, ja ananaslonkero/siideri..ehkä parasta! sai vähän nollattua myös näitä haaveita samalla.
 
Ottis
Kiitos teille kaikille tsempityksestä ja hyvistä vinkeistä lähteä purkamaan tätä tilannetta. Iltapäivästä lähdin eilen yksikseni mökille ja siel olen miettinyt juttuja läpi. Toisaalta olen valmis eroamaan heti ja tästä paikasta, toisaalta haluan vielä yrittää.

Katsu: Hirmusesti onnea poikavauvan syntymän johdosta :)! Sait viimein sen ansaitun palkkion.

Viveca: Hienoa, ett mies sai sut naurulla leppymään. Niin meilläkin usein käy, ett kun yritän oikein murjottaa ja mököttää, niin mies sanoo jotain niin käsittämättömän pöhköä, ett vahingossa nauran ja kun se hymy on kerran kasvoilla noussut, ei sitä ole helppoa pyyhkiä poiskaan. Teillä viimeiset simppatalletuksetkin on onnellisesti tehty, joten eikun jännäämään nyt vain. Plussatuulia teille!

A-M: Plussatuulten tuiverrusta ja malttia vielä viikon verran jännäilyyn :)!

Jane: Hyvältä vaikuttaa teidänkin simppatalletukset! Olen aikaslailla varma, ett nyt tärppää :)! Plussatuulta+++++++++++++++++++++++++++++++++++!

Strumppis: Kaipa miehen lausahdus enimmäkseen menee kännin piikkiin, mutt uskon vakaasti, ett mitä humalaisen kielellä sitä selvän mielellä. Eli kyllä se mua kuivana akkana pitää. Välillä se vieläkin niin kiukuttaa, ett olen ton kommentin varjolla valmis kieltäytymään kaikesta yhteistyöstä. Onhan se mua ainakin kolme kertaa sanonut jo mahoksi lehmäksikin, niin alkaa sanoihinsa pikkuhiljaa uskoa. Toista kertaa kun mua mahoksi nimitteli olin sattumoisin sitä itse vielä tietämättä raskaana ja silloin se tuntui viimeiseltä niitiltä. Kaikesta on kuitenkin selvitty tähän asti.

Hyvältä vaikuttaa, ettei täti vielä ole pyrähtänyt paikalle :). Tiedä jos se tän vuoden korkkausplussa viimein tähän ketjuun saatas, jee+++++++++++++!

Mies tulikin just kotiin, eli taidanpa koetella onneani :). t. Ottis kp6
 
Hansu...
IHANAA Katsu, paljon onnea pikkuisen pojan johdosta :) Varmasti kaiki kärsimys on ollut sen arvoista nyt kun katsoo taaksepäin. Myös kamalat keskenmenot. Voi kun me kaikki saataisiin kertoa yhtä mukavia uutisia tämän vuoden puolella!!!!!

Juu mun tissi-oireet voi olla kanssa ihan vaan mielikuvituksen tuotosta:) Meillä kun hommailut meni kp7, kp10, kp12 ja kp18 eli voipi olla, että vaikka mun kierrot onkin lyhyitä, niin silti meni ovis ohi :/ No ei voi tietää... kaikkien ovislaskurien mukaan mun ovishuippu olis ollut kp12, mutta siis sehän on vain arvio... katotaan kuinka käy. Toisaalta siitä olis nyt vasta 7 päivää, joten tuskimpa mitään raskausoireita vois edes olla, hehheh. Odotellaan rauhassa sunnuntaihin. Musta tuntuu, että aika menee ihan kauheeta vauhtia, toisaalta ehkä siksi, että oon laittanu itelleni tavotteen, että seuraavan kolmen kierron aikana tärppää enkä pety vaikka nyt ei vielä plussaa tuliskaan. Mulla on aikaa ja jokainen lisäkuukausi antaa enemmän aikaa laitaa lihaskunto parempaan kondikseen :) Sit jos näistä kolmesta ei tärppää niin alan vasta stressaamaan.

Janella on kyllä niin hyvä suora, että pakko kyllä nyt onnata :D Vivecallakin on tosi hyvät mahikset :) A-M:lla pitäis ainakin olla tosi hyvät mahkut, kun on just oikeaan aikaan ajoitettu, pidetään peukkuja, että oireettomuus on merkki raskaudesta!!!!

Ottikselle tsemppiä!!!

Mä oon tilannut meille kaikille ihanat syyslapset vuodelle 2010 :)

Hansu kp19/24-25
 
Strumppis
Noniin, arvaatte kyllä mitä oon tehny..... Testannu tietenkin. Helveti kilupää ku ei pystyny edes huomiseen oottamaan. Ihan pähkähullua. Mies haki aamulla citymarketista halpistestin, merkki oli joku pregcheck tms. Pakkauksessa ei lukenu miten tarkka on, netissä joku jollain palstalla arveli/tiesi olevan 25ml/IU.

Siitä tuli ensi vilkaisulla nega. Mutta sitten tiirasin ikkunan eessä ja kääntelin ja kallistelin tiettyyn kulmaan, niin näkyy ns. viivan paikka. Ei missään määrin punertava, vaan lähinnä väritön / harmaa. Mieskin näki sen. Tsekkailtiin yhessä monessa eri valossa ja eri kulmista ja molemmat kyl näkee sen, mutta ihan maailman heikoin, en sanois edes haamuksi.
Netistä googletin hakusanalla "viivan paikka". Viralliset raskaustestisivustot sanoo sen tarkottavan negaa. Epävirallisilla palstoilla n. puolet pitää plussana ja puolet miinuksena.

Mietin, että oisko edelleen km:stä hcg piirun verran koholla?

Mitä tästä opin - ei hitto vie pidä testailla näin aikasin!! Ei vaan oikeasti mitä tästä opin - todennäköisesti en yhtään mitään vaan teen seuraavalla kerralla (jos tästä ei mitään tuu) ihan yhtä tyhmästi =D
 
Mimis
Strumppis - voi miten ärsyttävää! ei kai auta kun odotella muutama päivä ja testailla uudestaan :) Plussatuulia +++++++++

Hansu - toivottavasti sun tilaus on vastaanotettu ;) alkio kiinnittyy 5-8 vrk:n kuluessa oviksesta, eli kyllä niitä raskausoireita voisi periaatteessa alkaa jo olemaan :)

Ottis - paljon paljon tsemppiä sinulle ja miehellesi, että selviätte vaikeiden aikojen yli yhdessä. Ja pahoittelut, että täti kurvasi taas paikalle :((

Jane75 - ihan sopivaltahan tuo teidän pupuilutahti kuulostaa :) plussatuulia puheltelen myös sinne!

Katsulle sylin täydeltä onnea pienen poikavauvan johdosta <3

Kaikille muillekin kovasti ovistuulia, plussatuulia ja muutenkin tsemppiä!

Mimis kp 12 (torstain ultrassa suurin munis kooltaan vähän yli 10mm ja huomenna uusi ultra)
 
Ottis
Mimis: Kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa :). Onnea huomiseen ultraan! Olikos tämä vielä kevyempi hoitokierto vaiko jo raskaamman kautta? Onnea joka tapauksessa.

Hansu: Kiitos tsempityksestä! Itseasiassa jostain (en keskustelupalstoilta) luin, että HCG:tä on 7 vrk:n kuluttua hedelmöittymisestä havaittavissa eli kyllä niitä oireita voi jo silloin olla tuloillaan.

Strumppis: Sulla ihan ihku mies :). Minä en voisi kuvitellakaan tota mun örmyäni kallistelemassa r-testitikkua suuntaan jos toiseen, ett siinä jotain näkisi :). Sen kerran kun suostui haamua kattomaan, sanoi ettei näe siinä mitään, vaikkei se oikeastaan enää edes haamu ollut kuin selkeä haalea plussa, ainakin tulkintaohjeen mukaan. Silloin piti ihan pyytää kattomaan uusiks ja sitten siinä jo "jotain" näkyikin.

Toivotaanpa nyt kuitenkin, ett täti pysyttelee poissa ja sehän on pääasia. Parin päivän päästä kun aamupisusta testailet, niin näkyykin jo paremmin. En tiedä onko noi markettien testit kovin luotettaviakaan. Peukuttelen nyt ihan vimmatusti sulle :)!
 
Mimis
Ottis - Kevyempi hoitokierto on vielä menossa. Huomenna otan ton ukon mukaan ja keskustellaan yhdessä lääkärin kanssa jatkosta. Voi kun tärppäisi tässä kierrossa niin ei tarvitsisi lähteä niihin rankkoihin ja kalliisiin hoitoihin.. :/ Mutta kyllä mä pikkuhiljaa olen alkanut hyväksyä ajatuksen, että niihin mennään.

Mitä muuten kuuluu Uniperhoselle? Siirretäänkö uusi alkio jo tässä kuussa?
 

Yhteistyössä