Keskenmenon jälkeen raskaana

  • Viestiketjun aloittaja J-R
  • Ensimmäinen viesti
A-M
Päivittäin olen käynyt juttujanne lueskelemassa, mutta on jotenkin ollut niin veto poissa ettei ole jaksanut mitään kirjoittaa.

Täällä nyt tämä elo pelkkää odottelua ja viimeisten pienten hankintojen tekemistä. Viime viikolla saatiin läjäpäin tavaraa lainaksi kaverilta (mm. vaatteita, lakanoita, puuhamattoja, sitteri) ja niitä nyt sitten tursuaa nurkat ja odottaa vain käyttäjäänsä.

Me ollaan hankittu aina suuri osa käytettynä tai lainattu, kun kaveripiirissä paljon pieniä lapsia, mutta toki jotain on tullut ostettua uutenakin jos ei ole mieleistä saanut muuten (eikä ihan kaikkea halua käytettynä). Itse ei ole vain raaskinut laittaa niin hirveitä summia noihin varusteisiin, kun moni niistä kuitenkin aika lyhytaikainen ja vaikka nyt sitä rahaa olisikin niihin laittaa, niin mielellään säästää tulevaa hoitovapaata varten. Mutta jokainen tyylillään ja mielestäni tyhmintä on mennä muiden ratkaisuja tuomitsemaan. Ja kieltämättä tuo käytettynä hankkiminen vaatii enemmän aikaa ja vaivaa ja esim. turvaistuimet ollaan haluttu ostaa uutena ellei ole ihan lähipiiristä löytynyt.

Hansu, jotkut ton tyyppiset muunneltavat systeemit hommaisin nyt ellei olis jo poitsun jäljiltä ihan ok yhdistelmävaunut. Tosin isommilla renkailla, koska noilla voi tosiaan olla hankala lumessa ja maastossa liikkua ja itse kärräilen paljon ja tykkään tehdä pitkiä vaunulenkkejä, jolloin kunnon pyörät on kyllä olleet mulle tärkeät. Mutta oma käyttötarkoitus ratkaisee paljon noissa vaunujen valinnoissa ja usein valitettavasti vasta käytössä sitten huomaa mikä on itselle toimivin. Esikoisen aikaan en esim. erityisemmin kaivannut kaukalo+rattaat yhdistelmää, mutta nyt hommasin sellaisen, kun totesin että tulen paljon autolla liikkumaan ja esikoista kuskailemaan eskariin ym vauvan kanssa, niin on sitten kätsä siirtää vauva kaukalossa suoraan rattaisiin.

Ja tuo kissajuttu pisti kyllä vihaksi, mutta eipä ole ensimmäinen tuonsuuntainen kommentti, jonka kuulen. Meillä oli pojan syntyessä 2 kissaa eikä olisi kyllä tullut mieleenkään hankkiutua niistä eroon sen takia että on vauva tulossa. Ja hyvin kaikki meni enkä kyllä ole kuullut muiltakaan kissa-vauva -perheiltä isommista ongelmista. Haastavinta aikaa oli se, kun poika lähti liikkeelle (varsinkin pystyyn nousun jälkeen) ja alkoi tarmokkaasti "jahdata" kissaparkoja. Onneksi meillä 2 kerrosta, joten kissat pääsivät tarvittaessa rauhaan eri kerrokseen. Toki valppaana sai olla, koska pieni lapsi voi olla todella kovakourainen eläintä kohtaan, mutta kyllähän eläin myös opettaa lapselle paljon. Nyt poika ja vielä elossa oleva kissa nukkuvat usein yhdessä enkä raaski kissaa kieltää pois sängystä, kun se on pojalle tosi tärkeää.

Tsemppiä ultraan, tulehan kertomaan kuulumiset!

juissis, olisko sun mahdollista päästä tässä välissä neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä, niin helpottaisi ultran odottelua? En mäkään esikoisesta tuntenut liikkeitä ennen kun joskus rv 20, joten siitä ei kannata huolestua. ja tuon vatsankin kasvaminen on todella yksilöllistä, toiset pääsee tosi pitkille viikoille ennen kuin ainakaan kukaan ulkopuolinen sitä huomaa. ja alussa tosiaan turvotuksella on monilla aika iso rooli tossa vatsan koossa, itsekin muistan, että aika pitkälle aamuisin meni housut hyvin jalkaan, mutta päivän mittaan alkoi turvotus ja iltapäivällä näytti jo raskaana olevalta :)

Prunelle edelleen jaksamista sinne pahoinvoinnin keskelle, toivotaan että kohta ainakin helpottaa. Mutta kuten sanoit, niin hyvä merkkihän se on, koita jaksaa se ajatus mielessä!

Olisi ollut vielä kaikenlaista kommentoitavaa, mutta nyt pitää lähteä hakemaan poitsua päiväkodista.

Ihanaa vaivallista tai vaivatonta odotusaikaa kaikille!!!
 
Lakallis
Lueskelen ja seurailen kaiken aikaa teidän odotustanne :)

Nopeasti vain, että eläimet on kyllä suurin rikkaus mitä lapsella voi olla, mun mielestä siis. Joten jos ei kissa/koira hyökkäile lapsen kimppuun niin ihanaa vain :)Oppii paljon ja on kivaa seurata niiden elämää :)
 
daalia
Moi kaikki. Mua meinasi jo ruveta hermostuttamaan kun rintojen arkuus on vähentynyt ja alkuturvotuskin laskenut jonkin verran. Ultra ensi viikolla onneksi. Viimeksi meni kesken juuri rv 10 niin sitä on vähän hermoheikko juuri tällä viikolla. Pikkasen on onneksi (!) ollut etova olo.
Miten teillä on ollut oireiden kanssa (rinta arkuus, turvotus, pahoinvointi), milloin ovat hävinneet/lieventyneet?
daalia rv 10+3
Koittakaa kestää pakkasia. Täällä -29 C. Koiratkin meillä aika ihmeissään kun lähdettiin aamupissille.
 
juissis
daalia: Mulla on edelleen turvotusta ja rintojen arkuutta. Rinnat ei kyllä ole enää kovin kipeät, mutta painellessa tuntuu ja öisin joskus aika vähän kipeät. Pahoinvointi hävisi viikolla 11-13. Mulla ei kyllä missään vaiheessa ole hirveästi kroppa oirehtinut eli siksi kai tuo pahoinvointikin lähti suhteellisen aikasin, vaikka jossain luki joskus, että vasta viikolla 16 helpottaisi. Mutta älä huolestu, koska on ihan normaalia, että ne oireet rupeaa pikkuhiljaa sullakin kaikkoomaan.
 
Hansu...
Daalia: Raskaushormonin määrä tuplaantuu alkuraskaudessa 48 tunnin välein, siksi noi tuntemukset menee noin aalloissa. Mulla ainakin alko ne erittäin vähäisetkin oireet helpottaa jo vähän tossa vaiheessa. Pääsin kyllä tosi helpolla alkuraskaudessa ja silti täällä porskutellaan jo yli puolivälin. Kaikissa mun keskeytyneissä keskenmenoissa oireet on jatkuneet vielä monta viikkoa sikiön kuoleman jälkeen, joten ei niistä oireista tai oireettomuudesta voi kyllä päätellä mitään... mutta helpommin sanottu ku tehty. Itekin puristelin alkuraskauden rintoja koko ajan ja ravasin vessassa tarkistelemassa onko vuoto alkanut. Ei tuossa auta kuin odottaa, niin vaikeeta ku se onkin :/ Onneks ultra on jo ens viikolla, niin saat varmistuksen, että kaikki on hyvin :)

Täällä tosiaan rakenneultra on nyt sitten takana ja kaikki vaikutti olevan oikein hyvin, sikiö kasvaa oppikirjojen mukaan <3 Siellä on nyt sitten ihan varmasti tyttö <3 Meillä videoitiin se koko ultraus ja yhdessä kohtaa tyttö monottaa täysillä sitä ultralaitetta, niin että koko kuva tärähtää:D Lopussa on 4D-kuvaa kasvoista, mutta tietenkin sillä oli kädet kasvojen edessä ja veti vielä jalatkin siihen eteen. Meillä on siis hienoa kuvaa polvista, varpaista, käsivarsista ja takaraivosta :D Saatiin onneksi pikkuvilaus kasvoistakin ja pari hyvää profiilikuvaa. Isänsä näköinen ;D Ultraaja nauro ja totes, että sun mahassa on varmasti myllertänyt jo pidemmän aikaa, kun istukka oli oikeassa takaseinässä. Kaikki liikkeet tuntuu siis suoraan mahan puolelle ja vasemmalle. Sain sitten vahvistuksen, että ne aikaisessakin vaiheessa tuntuneet hennot töyttäisyt vasemmalla puolella on olleet jo liikkeitä :)

Juissis: Välillä kyllä oikeestikin voi olla vaikeeta tunnistaa ilmavaivoista johtuvat tuntemukset ja sikiön liikkeet, koska välillä ne oikeesti tuntuu siltä, että ilmakupla puhkeaa. Varsinkin jos sikiö tekee kuperkeikkaa. Potkut kyllä tunnistaa, kun ne on semmosia ihan kunnollisia töyttäsyjä, mutta tuo möyriminen tuntuu ihan tosi kummalliselta muljumiselta :D Kuinkas pitkällä sä nyt ootkaan?

Mimis the ohjelmoija nero:D Voisitko muuttaa mun lasketunajan 30.6. ja että tyttölupaus? Nyt siis mitat vastas ihan laskettua-aikaa. Ite kyllä laskin ton vauvakirjan mukaan, että 40 viikkoa tulee täyteen 28.6. mutta pidetään nyt toi virallinen 30.6. Otan pidennetyn äitiysloman eli vuoden ja siis saan koko sen vuoden 80% palkaa. Olisin voinu ottaa 100% 10kk äitiyslomalla, mutta päätin nyt näin. Tuohon päälle tulee vielä 6 viikon lomat, joten en palaa töihin ennen elokuuta 2012!!!! :))) Täällä siis alkaa äitiysloma 3 viikkoa ennen laskettua-aikaa eli tässä tapauksessa 10.6.

Siis jos kaikki menee edelleen hyvin :/ Nää aamut on aina niin vaikeita, kun sikiö ilmeisesti nukkuu vielä. Nytkin on taas ollu ihan hiljasta, vaikka eilen illalla oli kauhea meno ja meininkin. Ei täs varmaan koskaan pysty ottamaan rennosti. Nyt oon kyllä kertonut jos parille ystävällekkin. Kaikki on onneksi ymmärtäneet miksen oo kertonut aikaisemmin :)

Viikoissa siis palattu taas taaksepäin. Tässä hyvä esimerkki siitä, ettei niitä alkuraskauden mittoja tosiaan kannata miettiä niin tarkaan, ne kun voi heittää jopa viikolla.

Mitäs muille kuuluupi??? Hiljasta ollut...

Hansu 21+3 ja maha vaan paisuu ja paisuu :D
 
Mimis
Hansu - ihanaa ihanaa ihanaa, paljon onnea tyttölupauksesta <3 aika myöhään alkaa äitiysloma siellä. mä oisin varmaan joutunut olemaan vikat pari viikkoa saikulla, kun oli siinä vaiheessa jo niin tuskaiset oltavat. Kun äippäloma alkoi 5 viikkoa ennen laskettua aikaa, en olis kyllä pystynyt olemaan yhtään pidempään töissä ja sanoinkin työkavereille että jos nyt ei alkaisi äippäloma, niin jäisin kyllä saikulle :)

daalia - mulla alkoi muistaaksei just noilla paikkeilla oireet vähenemään, eli no panic :)

Onkohan A-M päässyt jo tositoimiin ;)

Kiva saada kohta lisää porukkaa tonne "Keskenmenon jälkeen synnyttäneet" palstalle kun siellä on niin kovin hiljaista :)

Mimis ja tyttö 3kk 3vk
 
terve
terve

meillä toivotaan parasta, toive on, että perheemme kasvaisi lokakuun lopussa

tilanteemme taustalla on se, että viime lokakuussa meni tuntemattomasta syystä raskaus kesken rv 15, ja pelko on hirvittävä taas.

meillä neuvolasysteemi toimii hyvin, ja kävin jo ensimmäisen kerran neuvolassa 4+4 ja kunnalliseen varhaisultraan mennään jo kolmen viikon päästä.

tällä hetkellä on menossa rv 4+6 eli ihan alussa eikä oikein uskalla innostua vielä mistää, ensimmäistä kun yritetään maailmaan saattaa. iso kynnys oli jo tänne kirjoittaminen kun se taas tuntuu konkretisoivan asiaa eikä vielä oikein uskaltaisi, mutta keskustella kuitenkin tekisi mieli

toivotaan kovasti että nyt päästään maaliin saakka

manna
 
manna
sitä vielä, että onko kellään (toivottavasti on) kokemuksia siitä, ettei toinen yritys menekään kesken vaan kaikki menee hyvin? uusia pelkoja on tullut kohdunulkoisista ja vaikka mistä... huoh kertokaa että tämä voi onnistua
 

Yhteistyössä