keskenmenon jälkitarkastus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muppeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muppeli

Vieras
Sain keskenmenon rv.5+3, siihen ei liittynyt kipuja, vaan oli ikäänkuin myöhässä tulevat menkat.(Olin kuitenkin tehnyt kaksi apteekin testiä joista positiivinen tulos eli tod.näk. olin ollut raskaana.) Vuoto oli toki runsaampaa kuin menkoissa, mutta ei mitään ihan älytöntä. Kävin lääkärissä toisena vuotopäivänä ja tehtiin pissasta negatiivinen raskaustesti. Lääkäri ei tehnyt tutkimusta eikä määrännyt jälkitarkastusaikaa, vaan sanoi, että kahden viikon päästä voidaan varmistaa vielä uudella raskaustestillä. Vuoto kesti n.5 päivää ja nyt mietinkin että pitääkö aina keskenmenon jälkeen tehdä tarkastus/ultraäänitutkimus vai voinko luottaa siihen että kaikki on tullut ulos? Ja kai on ok antaa uudelle vauvalle mahdollisuus jo nyt samantien..??

Noin varhaisessa km:ssa luultavasti kaikki tulee itsestään pois, jos siis vuoto on ollut runsasta. Sain itse km:n viikolla 5 tai 6, ja vuoto oli runsasta ensin 2 päivää ja sitten aivan kuin normaalit kuukautiset. En käynyt edes lääkärissä asian kanssa. Eikä kai tarvitsekaan ellei tule kipuja tai pahanhajuista vuotoa, eli tulehdukseen viittaavaa.

Yrittää voi varmasti heti uudelleen, mutta kierto voi olla sekaisin km:n jälkeen, tai sitten ei.

Onnea vaan uuteen yritykseen!

Yhteistyössä