Keskenmenon kokeneet ja vauvakuumeessa kieriskelevät lapsettomat kolmekymppiset! Kuinka pian uusi yritys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammaxi?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mammaxi?

Vieras
Kuinka pian olette aloittaneet uuden yrityksen keskenmenon jälkeen? Kuinka pian tärppäsi?

Itselläni takana "melkein yllätysraskaus", jota seurasi varhainen keskenmeno (n. rv. 5+3), ja sen myötä heräsi myös vauvakuume toden teolla...

Ikääkin jo sopivasti (30 v.) perheen perustamiseen, ja muutkin asiat kunnossa.

Edellinen raskaus alkoi todella helposti, yhdestä ehkäisyttömästä kerrasta.
Minua kuitenkin pelottaa kovasti, että jos tulisin uudelleen raskaaksi, ja sekin menisi kesken.

Suurin ongelma on se, että töihin liittyvien syiden takia yritystä kannattaisi siirtää 9-12 kk eteenpäin.

Mutta ikäni, ja keskenmenon vuoksi en haluaisi enää lykätä, vaikka se kuinka järkevää olisikin.

Itse raskauduin aikanaan jo seuraavasta kierrosta, en keksinyt hyvää syytä odottelemiseen.
Alkuun sitä oli vähän peloissaan että mitä jos sekin menee kesken, mutta eipä mennyt.

"Älä tee niin kuin minä teen, vaan tee niin kuin minä sanon."

Ei kannata lykätä yritystä. Yhdeet kuukautiset kannattaa odottaa, että kohtu ehtii palautua, tätä lääkäritkin suosittelevat. Omasta kokemuksesta voin kertoa, että jos jää jahkaamaan, se jahkaaminen jää päälle. Meillä on jo yksi lapsi ja sen jälkeen keskenmeno, josta kaksi vuotta aikaa. Aina on ollut olevinaan joku syy, jonka vuoksi lykätä yritystä. Näin jälkeen päin ajatellen olisi vain kannattanut aloittaa heti yritys.

[QUOTE="vieras";22979444]"Älä tee niin kuin minä teen, vaan tee niin kuin minä sanon."

Ei kannata lykätä yritystä. Yhdeet kuukautiset kannattaa odottaa, että kohtu ehtii palautua, tätä lääkäritkin suosittelevat. Omasta kokemuksesta voin kertoa, että jos jää jahkaamaan, se jahkaaminen jää päälle. Meillä on jo yksi lapsi ja sen jälkeen keskenmeno, josta kaksi vuotta aikaa. Aina on ollut olevinaan joku syy, jonka vuoksi lykätä yritystä. Näin jälkeen päin ajatellen olisi vain kannattanut aloittaa heti yritys.[/QUOTE]

Näin jälkikäteen ajateltuna... minunkin olis kannattanut hankkia lapsia jo aikaisemmin :D

Meidän elämäntilanteemme on nykyisin melko samanlainen kuin vaikkapa 2-3 vuotta sitten, joten oikeastaan vauva olisi ollut tervetullut jo silloin...

Mutta ehkä olemme mieheni kanssa nyt kypsyneet ja valmiimpia vauvan tuloon? :)

No en ole ihan vielä kolmekymmentä, mutta melkein 29-vee. Keskenmenon jälkeen alettiin yrittään heti, mutta ennen kuin tärppäs meni 7 kk, toki edellistäkin yritettiin reilu vuosi. Keskenmenon sain myöhäisillä viikoilla, joten pelko on ollut persiissä ihan koko nykyisen raskauden ajan. Nyt ollaan jo voiton puolella ja uskalletaan jo jotain hankintojakin tehdä, mut mitään vauva lehtiä en suostu kotiini tilaamaan.

Yhteistyössä