keskenmenosta kysymyksiä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi ei

Vieras
Oon siis ollut "hoidossa" keskenmenon takia, mutta nyt jäi hämäämään, että voiko vielä olla mahdollista, että kyseessä olisikin kohdun ulkopuolinen raskaus?
Eli sikiötä ei ole lääkärit ultrassa nähneet (olin jo vuotanut monta päivää ennen lääkäriin menoa), kohdussa oli kuitenkin ultratessa vielä materiaalia.
Kolme päivää ekasta ultrasta katsottiin uudelleen, kohtu oli edellisestä tyhjentynyt, mutta ei täysin. Hcg hiukka yli 800.
Eli kysymys kuuluu, että näkee tuossa ultrassa myös sen, jos on kohdun ulkopuolella raskaus? Ei kai enää sitä tarvitse pelätä?

niin siis, ite olen / olin vkolla 8 ja rapiat...
Mutta siis voinen luottaa, että siinä emättimen kautta katotussa ultrassa, ois näkynyt, jos ois sikiö kohdu ulkopuolella? Sen verran sanoivat, että sikiöpussi oli ilmeisesti ainakin siellä kohdussa ihan littanassa...
Hitto kun se poli on jo kiinni, niin soittaisin ja varmistaisin, niin ettei mene vkonloppu sitä pähkäillessä...

määrättiinkö sinulle kontrolli hcg:tä?
Ku mulle lääkäri perusteli kontrolli hcg:n määräämistä sillä, et varmistetaan, ettei ollut kohdunulkoinen! Vaik "vahvaepäily" kohdunsisäisestä raskaudesta olikin (syke nähty).

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin siis, ite olen / olin vkolla 8 ja rapiat...
Mutta siis voinen luottaa, että siinä emättimen kautta katotussa ultrassa, ois näkynyt, jos ois sikiö kohdu ulkopuolella? Sen verran sanoivat, että sikiöpussi oli ilmeisesti ainakin siellä kohdussa ihan littanassa...
Hitto kun se poli on jo kiinni, niin soittaisin ja varmistaisin, niin ettei mene vkonloppu sitä pähkäillessä...

Ei kun kyllä se olis jo näkyny siinä alakautta tehdyssä ultrassa, jos joku osa alkiosta olisikin ollu kohdun ulkopuolella.

Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Ku mulle lääkäri perusteli kontrolli hcg:n määräämistä sillä, et varmistetaan, ettei ollut kohdunulkoinen! Vaik "vahvaepäily" kohdunsisäisestä raskaudesta olikin (syke nähty).

Määrättiin kontrolli sen takia, kun on kuulema vielä niin korkea tuo hcg.
Muuta syytä ei sanottu. Ja siis jotain on vielä siellä kohdussa, mutta ei niin paljon, että heti kannattais kaavintaan laittaa...kuulema.

Muuta syytä ei sanottu. Ja siis jotain on vielä siellä kohdussa, mutta ei niin paljon, että heti kannattais kaavintaan laittaa...kuulema.

Ahah. Pidähän kuitenkin huoli, että jos alkaa vuoto / haju / kipu lisääntymään, niin menet sitten päivystykseen. Jooko? Ettei tule mitään tulehdusvaaraa tmv

Hyvä et määrättiin! Ole huoletta :hug: niil on siel niin hyvät ultrat et näkevät "kaiken". Jos v.loppuna alat vuotamaan RUNSAASTI tai tulet KIPEÄKSI menet käymään päivystyksessä!
ISO :hug: Menetyksen johdosta!

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Ahah. Pidähän kuitenkin huoli, että jos alkaa vuoto / haju / kipu lisääntymään, niin menet sitten päivystykseen. Jooko? Ettei tule mitään tulehdusvaaraa tmv

Juu, ilman muuta. Vuodin siis "itekseni" monta päivää, sitten lekuri totesi keskenmenon ja että tavaraa on vielä kohdussa. Tehtiin lääkkeellinen tyhjennys, vuoto loppui seuraavana päivänä, taas tarkastettiin, ja sitten sanottiin että hiukka siellä vielä on, mutta eiköhän tule kuukautisten mukana pois. Samalla sitten otettiin tuo hormoonimäärä, jota nyt sitten seuraillaan.
Mutta itselleni nyt tosiaan tuli mieleen, että mitäs jos se onkin kohdun ulkopuolella :/

Millä mielellä muuten?

Kiitos sinulle halauksesta, sitä tarvitaan. Mieli on kovin apea. Vajaa 5 vkoa oli tieto tuosta raskaudesta, ja kyllä sitä kummasti kaikkea kerkiää suunnitella sinäkin aikana. Itkettää, väsyttää, mutta ei auta, pakko vaan jaksaa :(
Ja nyt vielä ahdistaa kun tuntuu ettei asialle saa päätöstä, kun kerta siellä kohdussa vieläkin jotain on, huoh.

Juu, ilman muuta. Vuodin siis "itekseni" monta päivää, sitten lekuri totesi keskenmenon ja että tavaraa on vielä kohdussa. Tehtiin lääkkeellinen tyhjennys, vuoto loppui seuraavana päivänä, taas tarkastettiin, ja sitten sanottiin että hiukka siellä vielä on, mutta eiköhän tule kuukautisten mukana pois. Samalla sitten otettiin tuo hormoonimäärä, jota nyt sitten seuraillaan.
Mutta itselleni nyt tosiaan tuli mieleen, että mitäs jos se onkin kohdun ulkopuolella :/

Ei se ole enää kohdun ulkopuolella, en uskokaan. Pidä huoli itsestäsi :hug: Olen pahoillani menetyksestäsi!!

Ei se ole enää kohdun ulkopuolella, en uskokaan. Pidä huoli itsestäsi :hug: Olen pahoillani menetyksestäsi!!

Kiitos sinulle, koitan nyt saada taottua päähäni, että näin todella on.
Onko sinulla pitkä aika tuosta omasta menetyksestäsi?

Millä mielellä muuten?

Kiitos sinulle halauksesta, sitä tarvitaan. Mieli on kovin apea. Vajaa 5 vkoa oli tieto tuosta raskaudesta, ja kyllä sitä kummasti kaikkea kerkiää suunnitella sinäkin aikana. Itkettää, väsyttää, mutta ei auta, pakko vaan jaksaa :(
Ja nyt vielä ahdistaa kun tuntuu ettei asialle saa päätöstä, kun kerta siellä kohdussa vieläkin jotain on, huoh.

Anna itsellesi aikaa ja päästä tunteet ulos, pettymys, suru, harmi, katkeruus ilo, toivo.. mitä ne sitten onkin! Pitäkää toisitanne huolta ja antakaa aikaa.. :hug:
Itelle ensimmäien tunne kaiken odottamisen jälkeen oli helpotus, suru tuli seuraavana päivänä ja nyt tapahtumat tuntuvat kaukaisilta, vaikka keskenmenosta ei ole kuin rapeat 2vk! Ihmis mieli on ihmeellinen.. aika korjaa!

Juu, jaksan kyllä uskoa, että kyllä se tästä helpottaa.
Pelottaa vaan jotkut tilanteet, kuten se, miten menee eka kerta kun näen erään raskaana olevan ystäväni tämän jälkeen. Heillä ei ollut tietoa meidän raskaudesta, mutta nyt tuosta keskenmenosta varmaan tarvii kertoa, jotta eivät ihmettele jos käyttäydyn oudosti.

01/07 oli tuo kohdun ulkoinen raskaus, mutta sen jälkeen on ollu vielä keskeytyny keskenmeno rv 18 04/08... :(

Juu, jaksan kyllä uskoa, että kyllä se tästä helpottaa.
Pelottaa vaan jotkut tilanteet, kuten se, miten menee eka kerta kun näen erään raskaana olevan ystäväni tämän jälkeen. Heillä ei ollut tietoa meidän raskaudesta, mutta nyt tuosta keskenmenosta varmaan tarvii kertoa, jotta eivät ihmettele jos käyttäydyn oudosti.

ymmärrän miltä sinusta tuntuu!! Puhu jos tekee mieli puhua, mut jos tuntuu ettet halua puhua, ei tarvi! Vauvojen ja ison mahan näkeminen itseäkin jännittää ja tulee todella haikea mieli.. mut itseä lohduttaa, se että taustalla on yksi onnistunut raskaus!

01/07 oli tuo kohdun ulkoinen raskaus, mutta sen jälkeen on ollu vielä keskeytyny keskenmeno rv 18 04/08... :(

Hui, halauksia sinullekin :(

Yhteistyössä