keskenmenosta yli rv 10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onni

Vieras
olen kuullut ja nähnyt ultrassa lapseni sydän äänet.. kuuluivat terkkarilla pari päivää sitten.. nyt 10+4.. jos tulee veristä vuotoa..ei plajon ni.. ni.. tiedän et voi olla muutakin mut tota keskenmenoa nyt ajattelen.. onko kuinka mahdollista saada näillä viikoilla? jos olette saaneet niin oletteko kuulleet/nähneet vauvanne.. et se on varmasti ollut siellä.. ku mulle sanottiine tsuurin osa on tuulimunia. mut tulevat pois vaan myöhemmin..

Mul on ollu keskenmeno rv 10+2. En ollut (ONNEKSI!) nähny enkä kuullu. Oli todella runsasta vuotoa ja olin tosi kipee. Neuvolassa sano muutamaa päivää aiemmin et istukka kiinnittyy kohtuun ja siitä johtuu vuoto, no näin ei ikävä kyllä ollut mun kohdalla.

minäkin kuulin ja näin lapseni sydänäänet. Seuraavalla kerralla mentiin koko perhe lääkäriultraan, että isommat lapset näkee vauvatulokkaan. Kuollut oli. Meni pitkä aika toipua.
Pidän sulle peukkuja että käy hyvin :hug:
koska pääset varmistamaan miten kohdussa jaksellaan?

Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Sain rv15. Ja näin ja kuulin. Näin sekä ultrassa, että keskenmenon tultua, kädet ja jalat kippurassa.

hui kamala =( mä olisin ollut todella siis todella järkyttynyt...

No, olin minäkin vaikka sairaalassa tapahtui, ja siellä kaksi aivan ihanaa hoitajaa minua hoitamassa. Stressireaktiot sen jälkeen oli aika voimakkaat, unettomuutta ja psykologillakin tuli käytyä.

Aikaa on kulunut jo 4 vuotta, ja vieläkin tuntuu aika ikävältä ajatella tapahtumaa.

mulla on myös ollut keskenmeno rv 12. Eka ultra oli silloin ja jotenkin vaistosin ettei kaik välttämät ollut kohdallaan. pari päivää vain pientä tuhrua oli tullut. kuollut sikiö vastasi rv. 8+6. kaavintaan jouduin. aina se ei vain ala kovalla verenvuodolla. mutta kohdallasi voi olla aivan vaaratonta istukka vuotoa koska kokemusta on siitäkin. onnellista odotusta. älä murehdi etukäteen!

Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Sain rv15. Ja näin ja kuulin. Näin sekä ultrassa, että keskenmenon tultua, kädet ja jalat kippurassa.

hui kamala =( mä olisin ollut todella siis todella järkyttynyt...

No, olin minäkin vaikka sairaalassa tapahtui, ja siellä kaksi aivan ihanaa hoitajaa minua hoitamassa. Stressireaktiot sen jälkeen oli aika voimakkaat, unettomuutta ja psykologillakin tuli käytyä.

Aikaa on kulunut jo 4 vuotta, ja vieläkin tuntuu aika ikävältä ajatella tapahtumaa.

Omille verkkokalvoilleni on piirtynyt myös kuva pienestä vauvanalusta sormineen ja varpaineen. Kylkiluut kuulsi ihon läpi...pikkuinen pikkunen poika...viikkoja oli hiukan vähemmän kuin sinulla, Metsänpeitto.
Siitä nyt aikaa pari vuotta

Alkuperäinen kirjoittaja onni:
olen kuullut ja nähnyt ultrassa lapseni sydän äänet.. kuuluivat terkkarilla pari päivää sitten.. nyt 10+4.. jos tulee veristä vuotoa..ei plajon ni.. ni.. tiedän et voi olla muutakin mut tota keskenmenoa nyt ajattelen.. onko kuinka mahdollista saada näillä viikoilla? jos olette saaneet niin oletteko kuulleet/nähneet vauvanne.. et se on varmasti ollut siellä.. ku mulle sanottiine tsuurin osa on tuulimunia. mut tulevat pois vaan myöhemmin..

En ollu kuullu sydänääniä,mutta olin kyllä ihan oikein raskaana. n.11 viikkoa.
ensin tuli jonkun verran vuotoa,sit oli pari päivää paussia ja rupes vuotaan oikeen kunnolla.Ja kivut oli niinku synnytyksessä,ihan oikeita supistuksia... aikani vuosin ja sitten se suihkuun tuli.Se on KAMALAA.

Oli sit kans toinen kerta,et en ollu viel tehny testiä,mut ite olin jo varma et ootin.Tuli sitte jonku verran vuotoa.. tein tesstin ja plussasin. Käskettiin verikokeeseen josta katottiin se joku (raskaushormooni-juttu) arvo,se oli ni korkia et täyty olla raskaana.No ultraan et onko oikeessa paikassa.Siellähän se,alle kymmenen milimetriä pitä immeinen... Joka nyt on kaksivuotias pojanpötkylä :)

Toivotaan että käy teilä hyvin! Onnea!

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
Omille verkkokalvoilleni on piirtynyt myös kuva pienestä vauvanalusta sormineen ja varpaineen. Kylkiluut kuulsi ihon läpi...pikkuinen pikkunen poika...viikkoja oli hiukan vähemmän kuin sinulla, Metsänpeitto.

Muistijäljet on aika pysyviä :| Pikkuinen poika meilläkin oli tulossa. Kädelläni pidin :'(

Hoitajat oli ihania, eivät vähätelleet, puhuivat koko ajan pikkuisesta eivätkä keskenmenneestä tai sikiöstä. Kaavintaan jouduin sen jälkeen, ja leikkaussalin hoitajaa alkoi itkettää, kun hoitaja kertasi tapahtumat. Oli aika rankka raskaus. Miehelle kun soittivat, eivät sanoneet että nyt tuli keskenmeno vaan että nyt se pikkuinen sitten kuitenkin jo tuli.

Muistijäljet on aika pysyviä :| Pikkuinen poika meilläkin oli tulossa. Kädelläni pidin :'(

Hoitajat oli ihania, eivät vähätelleet, puhuivat koko ajan pikkuisesta eivätkä keskenmenneestä tai sikiöstä. Kaavintaan jouduin sen jälkeen, ja leikkaussalin hoitajaa alkoi itkettää, kun hoitaja kertasi tapahtumat. Oli aika rankka raskaus. Miehelle kun soittivat, eivät sanoneet että nyt tuli keskenmeno vaan että nyt se pikkuinen sitten kuitenkin jo tuli.

Niin, mahtui hyvin kädelle..tuntui luonnottomalta miten pieni oli siinä omalla kädellä kun sen olisi kuulunut olla kohdun suojassa.
Alkaa taas itkettään.....en ollut itse kaavinnassa
Tarina on pidempi mutten tohdi tähän ketjuun laittaa enempää kun ap:lla varmaankin kaikki hyvin, toivomme ainakin.

Alkuperäinen kirjoittaja onni:

Mulla oli tuulimunaraskaus vuonna 1995. Ja tuli vähäistä vuotoa ja olin ns 4- 5kk ennenkuin asia tuli esille!

Tarina on pidempi mutten tohdi tähän ketjuun laittaa enempää kun ap:lla varmaankin kaikki hyvin, toivomme ainakin.

Pieni vuoto on varmasti vain "pientä" ja isonkin vuodon kanssa voi kaikki mennä ihan hyvin. Ja suurimmalla osalla meneekin.

Keskenmenon riski noilla viikoilla on tosi pieni, :hug: ap:lle ja kyllä kaikki varmasti menee hyvin.

hei. minulle tehtiin raskautesti, joka oli positiivinen sen jälkeen menin ultraan siellä sanottiin, että kaikki on hyvin sydän sykkee, istukka on oikeassa paikassa, olin niin iloinen että kaikki on ihan hyvin......mutta sitten raskausviikolla 10+2 mulla oli kauheeta vatsakipua ja verenvuotoa luulin sitä normaaliks menin lääkäkäriin ja tyhmä lääkäri ei osannut sanoa et mikä sinä on no hän teki lähetteen naistenpolille, menin sinne ja hän sanoi et en nää istukkaa missään eikä vauva.....! olin niin shokissa rupesin itkee sanoin lääkärille et miten se on mahdollista hän sanoi että näin sattuu ikävia(aika tyhmästi sanottu), mutta siinä oli aika paha juttu, no annoin verikokeet ja kaikki mikä oli mahdollista ja siitä istuksta jotain omistuista näytettä ja minun piti oottaa sairaalassa vastauksia, no vastaukset tulivat 3tunnin päästä , lääkäri otti mut vastaaotolle ja sanoi että poltatko vastasin kyllä hän sit sanoi montako päivässä vastasin n.9kpl päivässä, no siihen istukan verinäytteess oli aika paljon sitä nikotiiniä ja siks laps menehtyi olin ihan shokissa itkin yötä päivä ja edelleenkin , harmittaa kovasti, eli se oli mun vika minä sitten tapoin sitä tupakalla vaikka se 9kpl tupakka päivässä ei pitänyt paikkaansa poltin 15kpl pivässä en vaa uskaltsnut sanoo lääkärille.
kirjoitin tämän, että saatte tietä älkää missään tapauksessa polta raskauden aikana niin minäkin ajon tehä, eli lopettakaa välittömasti. yks asiaa vilä jäi sanomatta kun lääkäri antoi mulle lääkettä kotia koska en saanut jäädä ksks. (uus laki) mun piti juoda 8lääkettä kerrallaan joka oli 800mg, voi että mun maha oli niin kipee samaa kun supistukset, seuraavana päivänä näin omaan lapsen siteessä! itkin paljon en ikinä unoha sitä.

hyvät ihmiset: mitä mieltä olette tästä mun viestistä?

Yhteistyössä