keskeytyneestä keskenmenosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Onko jollain ollut useampi kuin yksi keskeytynyt keskenmeno? Tässä lähinnä mietiskelen, että jos mulla on ollu keskeytynyt keskenmeno niin onko seuraavassakin raskaudessa suurempi mahdollisuus, että tulee keskeytynyt keskenmeno -jos siis keskenmeno on tullakseen..

Mulla ollut kolme keskeytynyttä, kaks ennen lapsen syntymää ja yksi hänen jälkeensä.
Mulle sanoivat, että on todennäköistä, että seuvaava km on myös keskeytynyt jos on mennäkseen kesken!

Keskeytynyt keskenmeno tarkoittaa kylläkin sitä, että keskenmeno on alkanut, mutta ei jostain syystä ole täydellinen. Sikiö ei siis ole poistunut kohdusta itsekseen. Täydellinen keskenmeno on sitten taas se kun sikiö ym. poistuu kohdusta itsekseen, ilman lääketieteellistä apua.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Onko jollain ollut useampi kuin yksi keskeytynyt keskenmeno? Tässä lähinnä mietiskelen, että jos mulla on ollu keskeytynyt keskenmeno niin onko seuraavassakin raskaudessa suurempi mahdollisuus, että tulee keskeytynyt keskenmeno -jos siis keskenmeno on tullakseen..

Jos saa yhden keskenmenon, oli se sitten keskeytynyt tai muunlainen, se ei vielä muistaakseni lisää riskiä saada keskenmeno toisessa raskaudessa. Jos keskenmenoja on kuitenkin kaksi peräkkäin, ilman että siinä välissä on pidemmälle menneitä raskauksia, riski seuraavassa raskaudessa on jo jonkun verran isompi.

Mulla oli 1 keskeytynyt keskenmeno, jonka jälkeen kroppa oli niin sekaisin (lääkekeskeytyksestä), että jouduin syömään Terolutia 1 kierron, jotta sain kropan tasapainoon. Siitä seuraavasta kierrosta lähti normaali raskaus ja nyt mulla on ihana pikkutyttö. Keskenmenosta raskauden alkuun kului kuitenkin lähes vuosi.

Uusimmat

Yhteistyössä