Keskeytynyt KM?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fey
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Fey

Jäsen
04.12.2007
46
0
6
Kävin ultrassa, rv:ja piti olla 7+4, mutta sikiön mitaksi saatiin 7 mm ja rv:t 7 mm:n mukaan 6+2-3. Viimeiset kk:set olivat ekat kaavinnan jälkeen ja tarkkaa hedelmöittymistä en tiedä. Toivoa ei paljoa annettu, mutta tarkistetaan kuitenkin viikon kuluttua. Kokemuksia kyselen.... Sykettä ei näkynyt, mutta sikiö ja ruskuaispussi näkyi.... Vuotoja tai kipuja ei ole ollut. Lääkäri epäili, että olisi ehkä mennyt kesken viikko sitten, mutta täysin varma ei ollut.

Voi harmin paikka Fey! :hug: Toivottavasti lääkäri kuitenkin olisi väärässä ja syke ei vain näkynyt! Ja ensi kerralla näkyisi sitten!

Tota mittaa mietin, että kun mulle tuli just tänään paperit kätilöopistolta, diagnoosi keskeytynyt keskenmeno (10+2) ja tyhjennys. Ja meidän "Fedja" oli 3 mm pitkä ja iäksi arvioitu 6+3. Eli onhan teillä jo kaksi kertaa isompi papunen siellä!

Toivotaan kovasti että kaikki olisi hyvin ensi viikolla!! Kannattaa kuitenkin varmaan henkisesti varautua ikäviinkiin asioihin, mutta kumpa nyt olisi kuitenkin toivoa vielä! :heart:

Juu olen kyllä täysin valmistunut pahimpaan. Olen aika pessimisti, tämä olisi kolmas KM hieman alle vuoden sisään :'( . Täytyisi vaan jaksaa lähteä uuteen yritykseen....

Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över:
Voi harmin paikka Fey! :hug: Toivottavasti lääkäri kuitenkin olisi väärässä ja syke ei vain näkynyt! Ja ensi kerralla näkyisi sitten!

Tota mittaa mietin, että kun mulle tuli just tänään paperit kätilöopistolta, diagnoosi keskeytynyt keskenmeno (10+2) ja tyhjennys. Ja meidän "Fedja" oli 3 mm pitkä ja iäksi arvioitu 6+3. Eli onhan teillä jo kaksi kertaa isompi papunen siellä!

Toivotaan kovasti että kaikki olisi hyvin ensi viikolla!! Kannattaa kuitenkin varmaan henkisesti varautua ikäviinkiin asioihin, mutta kumpa nyt olisi kuitenkin toivoa vielä! :heart:

meidän papusen mitoiksi saatiin 5,8mm ja silloin viikkoja olis muka ollu vasta 6 ja risat..

Minä sain tänään varmistuksen keskeytynyt keskenmeno diagnoosiin. Tänään olisi pitänyt olla viikkoja jo 12+5, mutta vauvan alun mitat vastasivat viikkoja 7+6. Eli yli kuukauden olen kantanut mukanani kuollutta sikiötä, ilman mitään merkkejä keskenmenosta. Vajaa puoli vuotta sitten raskaus keskeytyi myös viikolla 7+. Olen varma, että tästä tulee minulla jatkossa se kamala viikko, jos vielä uskallan yrittää. Mitään syytä ei osattu sanoa, on niin monta asiaa, jotka voivat vaikuttaa.

Mutta koska mitat ovat kovin pieniä tuossa vaiheessa, voi mittauksessakin tulla virheitä ja jos et tiedä tarkkaa hedelmöittymishetkeä, minusta sinulla on toivoa. Viime syksynä itse kävin useaan otteeseen ultrassa, kun sykettä ei löytynyt. Gynekologi silloin sanoi, että aina se syke ei vain näy. Ja vaikka minulle silloin kävi ikävästi, toivotaan sinulle ja vauvanalullesi parasta.

Raskausoireet jatkuvat, jopa kohdunkasvukipu (vihlonta nivusissa), voi kun toivoisin että ke kaikki olisikin hyvin ja syke löytyisi... Vaikka olen varautunut pahimpaan.... :'(

Hei,

Sain eilen samaisen diagnoosin keskeytynyt keskenmeno.
Viikkoja piti olla 12-13, mutta pikkuinen vastasi viikkoja 10+4, eikä sykettä löytynyt.

Nyt olen ihan pihalla miten tästä eteenpäin. Sain lähetteen polille, mutta kauankohan tässä pitäisi jaksaa odotella... taidan mennä yksityiselle, ellei kukaan osaa tänään minulle sanoa koska tuonne pääsee, kun sinne soitan...

Totta puhuen olen ihan pihalla, en osannut yhtään odottaa tällaista. :'(

Pahoittelut tapahtuneesta! :hug:

Minä kuulin sikiön(vauvamme) kuolleen kohtuun rv 12-13 aikana. Tämä tapahtui 6.2.-08, samana pvnä sain äitiyspolilta aloitustabletit,mitkä kypsyttävät kohtua synnytkseen, suun kautta nämä lääkkeet otettiin, menin naistentautien osastolle TYKS:iin sovitusti 8.2.-08 heti aamulla, mies mukana, sitten alettiin laittamaan niitä lääkkeitä aina 2kpl kerralla kohdunsuulle , 3:n tunnin välein. Vähän selkää sattui ja alavatsaa jo 10:n jälkeen, mutta supistukset alkoivat vasta 13:40 ja pienemme syntyi vasta 15:30 noin. Kipulääkkeitä saa ja pyydä myös kaurapussia lämmitettynä, se helpottaa kivuliaiden supistusten aikana! Ainakin minulla. Ja kävele mahdollisimman paljon jos sinulla lääkkeellinen tyhjennys, se helpottaa "syntymää" ja vähentää kipuja. Jos taas sinulle tehdään kaavinta, siihen en osaa vastata! :ashamed:

Aikaa minulla kulunut vajaa 2 viikkoa, kovasti olen liikkunut ja ulkoillut kerännyt voimia! :heart:
Toivomme jo uutta raskautta, kunhan ensin menkat ja jälkitarkastus on tehty! :heart:

Voimia sinulle! :hug: Keskenmeno on kyllä niin surullinen juttu! :ashamed: Mutta vielä sinäkin pääset sen yli ja elämä hymyilee, Usko vain! :heart:

Saman kokenut Rva Pikkumyy :heart: :wave:

Voimia sinulle Meritähti :'( !! Toivottavasti sait selville mitä seuraavaksi tapahtuu. Omituista, ettei sinulle tarkkaan kerrottu miten tästä eteenpäin mennään!

Mikäs Feyn tilanne on??? Niiiiiiiiin toivon, että siellä olisi positiivinen yllätys! :heart: :heart:

Eilen siis kävin Ultrassa ja alkio ei ollut kasvanut, eikä siis sykettä löytynyt... :'(
Onneksi olin henkisesti valmistautunut pahimpaan. Eilen sain siis tabletin suun kautta polilla ja huomenna sitten Cytotecit. Tänään olen jo vuotanut, joten voi olla että huomiset Cytotecit otan suun kautta.
On tää siis aivan kauheeta, siis 3 KM:a vuoden sisällä. Kuulun siis siihen 1 %:iin, käsittämätöntä.
Nyt ruvetaan sitten tutkimaan, kun on nuo kolme lakisääteistä KM:a. Kuukauden päästä menen jälkitarkastukseen ja sitten määräävät verikokeita: hyytymistekijät, kilpirauhasarvoja, kromosomit (vaikka meillä on yksi yhteinen lapsi....). Noi ainakin, voi olla että muitakin....
Niin surullinen, Fey
Ps. Pahoittelut kaikille muillekkin ja iso :hug: !!!!

Yhteistyössä