Keskustelevatko kaikki vauvat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:/

Vieras
Vastaavatko kaikki vauvat "tönimiseen" potkaisemalla takaisin? Vai onko kellään kokemusta vauvasta, joka ei juurikaan ole vatsasta vastaillut mutta kuitenkin synnyttyään ollut terve ja halukas kommunikointiin?

Itsellä on viikkoja nyt tasan 29 ja vauva kyllä liikkuu ja touhuaa, mutta ei vastaa tönäisyihin. Elää siis hyvin omaa elämäänsä.

Nyt kun olen lukenut muiden samoilla viikoilla olevien kertomuksia "keskusteluistaan" vauvan kanssa olen alkanut vähän huolestumaan... Apuwa!

Samsam, tarkoitan sitä, kun moni kertoo vauvan potkaisevan takaisin kun vatsaa hiukan tönäisee. "Keskustelu" on vähän harhaanjohtava nimitys mutta jonkinlaista kommunikaatiotahan se kuitenkin on.
Sitä, pitäisikö tällaista harrastaa, en tiedä, mutta aloin huolestua kun vastauksia ei tönimiseen tule :/

Meillä vauva joskus vastaa tönäisyihin, mutta useammin kuitenkin "ui pakoon" :) Kyllähän ne vauvat monesti neuvolassakin pakoilee dobbleria kun on vielä tilaa väistellä. Mun mielestä on syytä huoleen vasta sitten jos lapsi ei liiku ollenkaan.

Mulla rv 27 + 2 ja vauva "vastailee" silloin tällöin. Esikoista odotan, joten en tiedä miten aktiivisesti hänen kuuluisi vastailla mutta uskonpa ettei kannata huolestua vaikkei vauva olisikaan kovin innokas tönimään takaisin.

mulla ei kummassakaan -ekassa tai tokassa raskaudessa vauva vastannut. itsekseen liikkuivat millon halusivat. musiikki oli ainut, mihin reagoivat -liekö sitten säikähtäneet kovaa ääntä, joka sai liikeet aikaan alussa, mutta sitten nekin loppuivat vaikka olisi laittanut musiikin pois ja uudelleen päälle...

Kun odotin ensimmäistäni, niin neuvolasta sanoivat että vauvan kanssa tulisi keskustella jo masussa ollessa, eli just tuollaista tönimistä ja koputtelua. Silloin kuulemma tulee paremmat vuorovaikutukset kun vauva on syntynyt. Mutta sitä en tiedä millä tavoin tuo on sitten todistettu...
Meillä tämä neljäskin on innokas vastailija, mutta kun isi tulee juttelemaan, ujous iskee eikä mitään kuulu vähään aikaan :o). Vähän ajan kuluttua sitten pienen pieni liike aloittaa, ja kohta taasen paukutellaan ihan entiseen malliin :o).
Minun ääneen ja jutusteluun reagoi voimakkaasti varsinkin silloin kun selkeästi kohdistan jutteluni masulle. Mutta joskus kun puhun pitkälläni vaikka puhelimessa, niin vauva vastailee masusta vaikka toisen kanssa juttelenkin :o)).