Hae Anna.fi-sivustolta

1. Palvelimen ylläpitotöiden johdosta foorumi ei ole käytettävissä perjantaina 19.7. noin klo 06.00 - 07.00 välisenä aikana. Pahoittelemme tästä aiheutuvaa haittaa. Pyrimme pitämään tauon mahdollisimman lyhyenä.

Annan toimitus
    Dismiss Notice

KESKUSTELUA STAR WARSISTA SYVÄLLISEMMIN BUDDHALAISET STAOLAISET YM ARVOT HUOMIODEN

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä KARS JEDIMESTARI, 31.07.2010.

1. leah valoa jokaiseen päivään.

Saadut tykkäykset:
    0
    Taisit langeta naisten ansaan:) bimboja..tsot tsot nyt poju:)

2. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    16
    Minä olen "tarpeeksi hyvännäköinen" päättämään sen, kenen kanssa tanssin. Ihan rehellisesti sanottuna, minua on pyydetty todella harvoin tanssimaan edes niitä hitaita. Ja mieluummin jätän tanssimatta hitaatkin. Kohteliaisuudesta en tanssi koskaan, olen muutamaan otteeseen saanut ns. tanssiravintoloissa pyyntejä ns. vanhemmilta (45+) naisilta, ja olen kategorisesti kieltäytynyt. Kieltäytyisin nuorempienkin naisten tanssipyynnöistäkin koska en osaa tanssia. Enkä halua. Mieluummin keskustelen "henkeviä" kuin pyörin ympäri lattiaa päättömästi.

Ilmankos olet ilman miestä, olet liian kranttu.

3. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    16
    Hei tyttö, äläpäs pojuttele!

4. leah valoa jokaiseen päivään.

Saadut tykkäykset:
    0
    YouTube - Irwin Goodman - Viuhahdus

YouTube - Irwin Goodman - Sepalus auki

5. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 827
    Hitst sä oot hauska!!!! No tuo on sun näkökulmas alastomana juoksemiseen ja joraamiseen. Mitäs mä siihen. Mä tykkään tanssia discoa mut "vanhain tanssit" saa mut ahdistumaan kun en hyvin osaa. Sä oot kuitenki jorannu joskus. Mä en oo juossut tanssilattian läpi alastomana koskaa enkä juokse :D Hitto, mä oon sit sun mielestä bimbo kun tykkään jorata, siis tarkoittaako se discotanssia? En kyllä oo bimbo jos mun kanssa joskus juttelisit. (No othan sä tää, oonko bimbo?)

Mun ei oo vaikee suhtautua omaan alastomuuteen, mut ei se tarkoita sitä et viuhahtaisin (Ehkä miljoonasta eurosta) Ja mullon isot tissit enkä häpee, ne näkyy ilman alastomuuttnikin, kai?

6. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 827
    :D :D :D

7. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    16
    Kaikki tanssilattialla heiluminen on joraamista, myös discotanssi. Itseasiassa pelkästään tuon "discotanssi"-sanan kirjoittaminen saa minut kylmille väreille.
    Minulla taitaa olla jonkinlainen tanssifobia. Kukahan kaivaisi jostakin internetin kätköistä ihan virallisen nimen tuolle tanssifobialle?

Näiden kirjoitusten perusteella, mitä olen täältä internetistä lukenut, niin voin sanoa että bimbo olet.

Isot tissit näkyvät ilman alastomuutta kuin kasvot, jotka on peitetty burkhalla.

8. Huh hei Vierailija

Niin, tai sitten joku luotti että osaat keskustella, ymmärtää mitä halutaan sanoa. Sinä liputat toisista tuota omaa diagnoosiasi, esmeks "kristytystä" ja nyt "piilokristytystä" jonka olet kai onkinut jälkikäteen telepaattisesti tietoosi :D ja "tietoasi" heidän tunnetiloistaan. Minä luin kirjoitukset ja se jota haukut edelleen kertoi itse mitä tuntee ja ajattelee ja tarkoitti. Kirjoituksesi kertovat vain kyvystäsi vääristellä ja valehdella ilman estoja. Samoin pitkävihaisuudesta. Itse en haluaisi olla työtoverisi. Kamalaa ajatellakin mihin siellä pystyt.

9. LF hejsan

Saadut tykkäykset:
    0
    Minulta myös joskus palaa päreet, etenkin jos on kysymyksessä rasistiset kirjoittelut. Sen myönnän. Murde on rasisti kaikin puolin. Koska muuten alkaa koulut siellä Suomessa? Ajattelin, että jospa koulaiset hiljentyisi hieman kun koulu alkaa.

Jooo ja myönnän myös, että en ole täydellinen, teen virheitä ja joskus en osaa olla hiljaa vaikka mieli tekisi olla hiljaa ja järki käskee olemaan hiljaa, mutta tunteet ottaa vallan minussa ja alan tunteilla liikaa. Oppimista on minullakin vielä paljon.
    .

10. LF hejsan

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen minä muslimi, syntynyt muslimiperheeseen ja kasvatettu muslimiksi. Mutta nykyään en ole uskovainen muslimi, taidan ola sellainen tapa-muslimi, ja tai tavaton-muslimi, koska eihän minulla ole varsinaisia uskonnollisia tapoja Islamista. Tapani ei siis johdu uskomisesta, muutamat tapani johtuu kasvatuksestani ja kulttuuristani, ei kaikkea tarvitse heittää pois.

Oikeassa olet siinä, että en edusta mitään uskontoa, enkä myöskään mitään muutakaan uskomista. Mutta se ei estä minua esimerkiks puolustamaan Islamia ja muslimeja. En voi sietää niitä vihaa uhkuvia puheita ja kirjoituksia mitä Islamista muslimeista kirjoitellaan.
    .

11. Hmmm... Vierailija

Länsimaissa ei määritellä itseään vanhempien uskon mukaan minkään uskonnon "uskovaiseksi".
    Mietin vain kun sanot että olet muslimi että muslimiushan on uskonto? Vai mikä se on jos ei uskonto? Ihminen voi olla kotoisin Turkista, Arabi emiirikunnasta, Omanista , Libyasta jne ja uskontonsa voi olla Islam tai jotain muuta?

Pohjoismaissa (ja länsimaissa) sanotaan mikä oikeasti on, itse. Ei sanota että olen kristitty joka ei usko Jumalaan. Sana tapakristittykin on alunperin sisältänyt moitteen siitä että käydään pelkästään jouluna mutta ei muuten uskota ja välitetään vain kauniista tunnelmasta ja muista ulkokohtaisista tavoista. Moititut ovat vain ottaneet sen sitten myöhemmin neutraalina käyttöön, kuvaamaan tilanteen, että pitävät riiteistä ja perinteistä vaikka eivät jumalaan uskokaan eivätkä välitä "kirkkopaineista".

Ihminen joka kuuluu kirkkoon saadakseen ilmaisen hautapaikan tm. etuuksia tai koska ei jaksa erota, mutta ei käy koskaan kirkossa edes joululauluja laulamassa ei ole edes tapakristitty. Hän ei noudata mitään kristillisiä tapoja edes tavan vuoksi. Siksi hän ei ole kristitty lainkaan eikä hän yleensä itsekään halua itseään sellaiseksi nimitettävän. Näin olen käsittänyt tämän?

Mutta koskaan ei sanota että olen kristitty koska vanhempani ovat, vaan sanotaan että vanhempani ovat (jos ovat).
    Jos teillä toinen vahemmista olisi muslimi ja toinen vaikka kristiyyt/juutalainen/ bahai niin kuinka silloin itsensä esiteltäisiin? Vain sen vanhemman mukaan jonka uskoon on liitetty?

Länsimaat on luokiteltu maantieteellisesti kristityiksi maiksi koska täällä on eniten jäseniä kristittyjen kirkoissa kuin muiden uskontojen jäsenluetteloissa, mutta se ei tarkoita sitä että jokainen yksityinen ihminen joka on vauvana otettu kirkon jäseneksi olisi kristitty, kokisi itsensä kristityksi tai esittelisi itsensä kristityksi.

Olisikohan tämän erilaisen tavan takana nimetä omaa "uskoaan?" tai määritellä itseään se, että länsimaiset ihmiset kokevat itsensä enemmän yksilöiksi kun taas ehkä arabialaisessa kulttuurissa edustetaan enemmän sukua tai perhettä kuin yksilöä itseään?
    Vai onko taustalla ehkä uskonnolliset vihamielisyydet ympäröivien toisuskoisten kanssa jolloin muslimius on tapa kertoa muutakin kuin vain uskontoa? Tyyliin mihin uskontokuntaan kuulut se määrää asemasi?

12. Aurora Borealis Vierailija

Katselin joskus vuosia sitten dokumenttiohjelman Lucasista ja muistaakseni siinä hän kertoi, että on tutkinut eri maiden ja kansojen kulttuuri- ja arkkitehtuurihistoriaa ja ottanut niistä yhden asian yhdestä ja toisen toisesta ja yhdistellyt ne Star Warsiin.
    Dokkarissa näytettiin Star Warsin paikkojen rakennuksia ja asioita ja mistä kultturista ne oli suoraan kopioitu.

Vaikkei sitä muistaakseni dokkarissa mainittu, olettaisin, että tuon Skywalker-nimen Lucas on ottanut Maya-intiaanien tärkeimmästä astrologisesta Tzolkin-kalenterista, jossa yksi merkeistä on Punainen Taivaanvaeltaja (joka yhdistää taivaan (hengen) ja maan (aineen) ykseydeksi).

Että kyllä se Star Wars on sikäli keksitty juttu eikä mitään kanavointia. Lucas on vain nerokkaasti keksinyt tutkia ihmiskunnan historiaa ja sekoittaa kaikkein mielenkiintoisimpia aineksia elokuviinsa.

13. Aurora Borealis Vierailija

Olen pahoittanut mieleni sin un käytöksesi takia. Ole senveran reilu ja etsi itsellesi oma nimimerkki. Tuohon aikaan kun kirjoitit katysoin TV1 Rouva Ruutua.
    En ole edes katsonut tuota elokuva sarjaa.

Taidan lopettaa täällä kirjoittamisen kiitti (I) ti

14. Revontuli Vierailija

????
    Olen ensimmäistä kertaa täällä eikä ollut kyllä tietoakaan, että joku kyseisellä nimimerkillä kirjoittaa.
    Siinähän sitten vetelet herneitä nenään. Asian olisit sinäkin voinut sanoa fiksummin.

15. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    16
    Jos nimimerkki ei ole rekisteröity, niin kuka tahansa voi sitä käyttää. Siksi kannatta rekisteröityä, saapahan täydet oikeudet varaamansa nimimerkin käyttöön.

Ja minä en henkilökohtaisesti ymmärrä sitä, miksi useat vakikirjoittelijat eivät nimimerkkiään rekisteröi?

16. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Jotkut haluavat kirjoittaa välillä anonyymisti, ilman tunnettua nikkiään. Se on täysin sallittua täällä. Kun minä kirjauduin Awa*:ksi, niin en kertaakaan ole sen jälkeen kirjautunut ulos. Mitään pelättävää minulla ei ole, koska oikeasti haluan sanoa kaikki sanottavani omalla nikilläni. Nikkiäni olen viiden vuoden kirjoitteluni aikaan täällä neljä kertaa vaihtanut ja viimeksi jouduin vaihtamaan sen kuin pakosta, kun entinen koneeni kaatui.:)

Ensimmäiset kirjoitukseni kirjoitin nimimerkillä omenapuu, mutta ajan mittaan en mikään puu halunnut olla. Anna saa nyt Puu olla.:)))

Toisen nikin Kamiwaza muotoilin itse, kun eräs näkijä kuvaili entistä elämääni Japanissa, jonne mieleni vieläkin kaipaa. Kerah-nikikseni vaihdoin, kun eräs näkijä kertoi sen olevan sieluni nimi.

Sivaltaja on mielestäni negatiivinen nikkinä, vastarannan kiiski. Tunnen, että sivaltaja haluaa kaikkien muiden mielipiteet miekallaan tyrmätä.

Ole Sivaltaja uteliaan lapsen tavoin avoin uusille näkemyksille eli älä sulje pois toisenlaisia maailmoita, mitä nyt tunnet. Voisit jopa joskus todella yllättyä, mitä maailmankaikkeus sisällään oikeastaan pitää.:)

Last edited: 14.08.2010
  17. LF hejsan

Saadut tykkäykset:
    0
    Islam on uskonto ja Islamin uskoon kuuluvia kutsutaan muslimeiksi. Olenhan minä muslimi. Kaikki sanoo myös minua muslimiksi, koska vanhempani on muslimeja, mieheni on muslimi vaikka ei uskovainen olekkaan.

Minua se ei haittaa yhtään. En häpeä sitä, että olen syntyjäni muslimi. Kuten varmasti olet lukenut, niin Islamhan ei ole vain ainoastaan uskonto, Islam on myös politiikkaa ja elämäntapoja, kulttuuria. En siis häpeä ja yritä peitellä sitä, että olen muslimi, tapa-muslimi. En ole uskovainen, mutta silti olen muslimi. Siksi se minusta on outoa kun pallon henkiset kieltää uskonnollisuutensaa vaikka jatkuvasti heidän kirjoitukset ajoittain loistaa sukonnollisilla asioilla ja uskomisilla.
    .

18. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    16
    Tottakai jokainen saa kirjoittaa eri nikillä jos haluaa, varsinkin kun täällä ei tuo pakkorekkaus ole käytössä. Minä vain aidosti ihmettelen sitä, että esimerkiksi 'wink' ei ole koskaan nimimerkkiään rekannut, vaikka samalla nimimerkillä jatkuvasti kirjoitteleekin.

Kyllä minä myönnän olevani vastaranna kiiski. Mutta mitä muuta voisi yliluonnollisiin asioihin skeptisesti suuntautuva nimimerkki olla palstalla, joka käsittelee yliluonnollisia ilmiöitä?

Meitä vakituisia skeptikoita - minun mielestäni skeptikoita - tällä palstalla on kolme. Minä, 'wink' ja LF. Harvoin - jos koskaan - olen tyrmännyt 'wink'in mielipiteitä. Myöskin LF:n kanssa olemme harvoin eri mieltä asioista, ainakaan yliluonnolliseen liittyvissä asioissa.

Enkä minä "tyrmää" kenenkään mielipiteitä. Olen vain eri mieltä. Mielipide on kuin perseenreikä; meillä jokaisella sellainen on ja se yleensä haisee.

Sinulle voisin sanoa, että maailmankaikkeus voi olla huomattavasti yksinkertaisempi ja suppeampi, kuin mitä itse ajattelet sen olevan.

19. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    16
    "Islamin uskoon kuuluvia kutsutaan muslimeiksi". Et sinä ole muslimi jos et islamin uskoa tunnusta. Et ainakaan minun mielestäni. Minä en kutsuisi sinua muslimiksi. En tiedä mistä maasta olet kotoisin, mutta jos tietäisin, kutsuisin sinua
    "sen maalaiseksi, jossa olet syntynyt".

20. hei sinnekkin Vierailija

Samaa mieltä. Noita ainaisia tunnetiladiagnooseja vaikka toinen on jo kertonut mitä oikeasti tunsi ja muuta toisten aliarviointia. Mutta tuo vaan luulee aina tietävänsä paremmin ja jos siitä sanoo niin se on jahtaamista.

21. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 827
    Kummassakin olet väärässä ja etkö todella näe naisen rintojen kokoa jos sillä on paita päällä?

22. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 827
    Niin kerroin mäkin, mutta tuo ihminen käsitti väärin, ei uskonut kun sanoin että käsitti väärin, vaan väitti tietävänsä paremmin kuin minä itse mitä minä tarkoitan.
    Ja tuo sun käsitykses mun "tiedoista" on sun käsityksiäs ja sun tulkkauksias mitä oman henkkoht historian valossa tulkkaat, mut ei se mitään kultaseni, kaikki me niin tehdään. Vääristely, valehtelu, pitkävihaisuus ja heitto "itse en haluaisi..."
    jne kertoo susta sen verran paljon että empä haluaisi miäkään olla sun työkaverisi.

23. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 827
    Ei se että on rekattu nikki estä sua kirjoittamasta anonyymina. Se on yks hiirennäpäys kun kirjautuu ulos. Sen sijaan jos et ole rekattu et voi tiettyihin osioihin kirjoittaa.

24. tämänimi Vierailija

Tuli mieleen, että kuin vähällä yöunella te oikein pärjäätte, kun kirjoittelette pitkälle aamuöihin.

25. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 827
    Mä en muslimiudesta tiedä, mutta kristitty monesti (ainakin luterilainen, tiemmä myös katolinen ja ortodoksi) on pakosta syntyjään mikä on kun hänet lapsena pakkoliitetään kasteen kautta. Vanhemmat päättää. Sä et saa päättää. Mun mielestä sitten kun itse päättää erota kirkosta ei ole enää kristitty. En tiedä voiko teillä samalla tavalla "erota moskeijasta" :D

Ei sillä tuon häpeän kanssa mitää tekemistä ole jos joku on eronnut kirkosta ja sanoo ettei ole kristitty. Siksi toiseksi, kristitty voi olla vaikka eroaakin kirkosta. Jotku eroaa siitä syystä kun kirkon opetus ei vastaa heidän ajatuksiaan kristinuskosta, Raamatusta, kirkosta on tullut heille liian vapaamielinen ja salliva.

Sulla on kumma juttu tuo häpeä joka koko ajan kulkee sun kirjoitustes mukana? Kannattaisko miettiä mistä se tulee. Miksi kokoajan jankutat toisten häpeävän?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri