keskustelua työnhausta, vinkkejä, kokemuksia sekä ajatuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työtön

Vieras
Onko täällä muita työttömiä? Miten olet saanut työtä? Oletteko saaneet yhteydenottoja cv-netin kautta? Mitä ei ainakaan kannata työnhaussa erehtyä tekemään?

Minun tilanne on se, että olen ollut lähinnä kotiäitinä ja nyt pitäisi lähteä töihin. En vaan voi olla ajattelematta, että kukaan ei palkkaa ketään jolla on näin vähän työkokemusta. Cv melkein yhtä isoa aukkoa, kehtaako sitä mihinkään edes lähettää... ei oo edes sellaisia suhteita, joilla voisi saada töitä.

Tsemppiä. :hug: Ajattele positiivisia ajatuksia ja ilmaise itseäsi myös positiivisesti. Älä tuhlaa aikaa negatiivisuuteen. Muista hymyillä kun pääset haastatteluun. Kannattaa kokeille lähettää myös avoimia hakemuksia ja käydä paikan päällä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja työtön;29106571:
Kiitos tsempistä :) tuota paikalla käyntiä en ole vielä kokeillutkaan, kuinka työnantajan yleensä siihen suhtautuu, jos vain tupsahtaa?

Ole hyvä. :) Voit tietysti etsiä tietoa yrityksestä ja sen johtajasta, jonka jälkeen voit yrittää tavoittaa häntä tai sitten vain menet paikan päälle ja muista olla positiivinen. Mieluummin liioittele taitojasi kuitenkaan valehtelematta. Kotona ollessa listaa asioita, joissa olet hyvä ja jotka voisivat auttaa sinua tulevassa työssäsi.

Voisin suositella sinulle luettavaksi kirjan 'Miten saan ystäviä, menestystä ja vaikutusvaltaa', kirjailija on Dale Carnegie. Itselleni kirja on ollut hyödyllinen.

kiitos vinkeistä, voishan tuon kirjan tässä joutessaan lukea. Oletteko vaan muut huomannut, että useimmat työllistymisneuvot joita netistäkin löytyy on suunnattu ilmeisti korkeakoulutetuille eikä tälläisille perusduunareille.

[QUOTE="Anonyymi";29106686]
Voisin suositella sinulle luettavaksi kirjan 'Miten saan ystäviä, menestystä ja vaikutusvaltaa', kirjailija on Dale Carnegie. Itselleni kirja on ollut hyödyllinen.[/QUOTE]

googletin tän kirjan niin olipas vanha, vuodelta 37 :O no ihmiset ei taida koskaan muuttua mihinkään

Alkuperäinen kirjoittaja työtön;29106723:
minuakin vähän ihmetyttää, kaikkihan on joskus töitä hakenut, ja muutenkin suomi pullollaan työttömiä eikä keskusteluseuraa aiheesta löydykkään :(

Katsos täällä ihmisten prioriteetti numero Uno on olla mahdollisimman kaukana työelämästä ja mahdollisimman pitkään :)

Siinä mielessä en osaa neuvoa, koska en ole itse koskaan ollut tahtomattani työttömänä. Aina on töitä löytynyt. Yhden 2 vuoden jakson olin työttömänä, kun rahallisesti se oli kannattavampaa hoitaa lapset kotona ansiosidonnaisella, kun viedä päiväkotiin.

Jostain syystä olen päässyt jokaiseen työpaikkaan mitä olen hakenut. Oikeastaan oli muutaman kerran valinnan vaikeus mihin menen. Ja pari kertaa on soiteltu perään, että vaihda nyt meille..

Ja koulutuksena siis parjattu merkonomi. :)

[QUOTE="Sini";29106781]Siinä mielessä en osaa neuvoa, koska en ole itse koskaan ollut tahtomattani työttömänä. Aina on töitä löytynyt. Yhden 2 vuoden jakson olin työttömänä, kun rahallisesti se oli kannattavampaa hoitaa lapset kotona ansiosidonnaisella, kun viedä päiväkotiin.

Jostain syystä olen päässyt jokaiseen työpaikkaan mitä olen hakenut. Oikeastaan oli muutaman kerran valinnan vaikeus mihin menen. Ja pari kertaa on soiteltu perään, että vaihda nyt meille..

Ja koulutuksena siis parjattu merkonomi. :)[/QUOTE]

Minkälaiselle alalle olet hakenut ja minkälaista työtä hakenut?

[QUOTE="Sini";29106781]Siinä mielessä en osaa neuvoa, koska en ole itse koskaan ollut tahtomattani työttömänä. Aina on töitä löytynyt. Yhden 2 vuoden jakson olin työttömänä, kun rahallisesti se oli kannattavampaa hoitaa lapset kotona ansiosidonnaisella, kun viedä päiväkotiin.

Ja koulutuksena siis parjattu merkonomi. :)[/QUOTE]

Onko sinulla jotain erikoisosaamista tuon yleisen koulutuksen lisäksi? Jonka takia työnantajat haluaa sinut?

Yhteistyössä