kestositeistä! kuka osaisi neuvoa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helmiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

helmiäinen

Jäsen
28.03.2005
851
0
16
itellä menkat taas loppumaisillaan. kutina ja kirvely alapään iholla ja myös limakalvoilla kamalaa, siteiden muovit ärsyttää. ei ole hiivaa. tamponia en voi käyttää kuukautiskipujen takia, taju lähtis jos sisääni jotain tunkisin. samasta syystä siis kuukuppikaan ei käy, vaikka sitä niin haluisinkin kokeilla. mutta mietinkin nyt sit kestositeitä. niistä kun illalla oli puhettakin.

mutta miten kestositeitä "huolletaan"? miten niiden kanssa käytännössä pelaatte? paljonko niitä on oltava, että pärjää? mitä merkkiä suosittelette? kaikki tieto siis tervetullutta :) :flower:

jos haluaa, voi siteen huuhdella kylmällä vedellä käytön jälkeen ja sitten vaan pesukoneeseen. ei niitä sen kummemmin huolleta. mulla on ollut käytössä kuukuppi, joten kestositeitä ei kauhean montaa ole ollut. mutta ne yleensä kuivaa päivässä, eli ei tartte kauhean montaa hommata. jos joku ne pystyisi sulle tekemään itse, saisit paljon edullisemmin kuin kaupoista.

Mulla on muutamia itsetehtyjä ja yksi Lunetten side joka on muuten miellyttävä käytössä, sitä ainakin voin suositella. Niissä mitä itse olen tehnyt on flanelli päällä ja sisällä on sit vaihtelevasti flanelli- ja harsokerroksia vähän mielialan mukaan. Toisissa on kosteussulkukangas, osassa ei, minullakin kun on kuppi käytössä niin en tartte noita kestoja kuin pikkuhousunsuojiksi.

Ja lisättäköön vielä että tosiaan vaan huuhtaisen ja laitan sappisaippuaa ja sit odottelmaan pesua. Toiset ilmeisesti liottaa niitä kylmässä etikkavedessä odottamassa pesua, sillä tavalla minä varmaan tekisin jos käyttäisin kunnon vuotopäivinä kestosidettä.

en taida osata niitä itse tehdä. eli parempi ostaa siis kaupasta.

mistä sitä sappisaippuaa saa ja miten käytetään?
etikkavedessä liottamisen ideako on viedä hajut mennessään? vai vaikuttaako se tahrojenkin syntymiseen?

jääkö kestositeisiin väkisinkin tahroja?

www.igulee.fi:stä olen itse kestositeeni tilannut ja halunnut oman valinnan mukaan semmosia samettisen pehmeitä velour-pintaisia siteitä..Ja tykkään! Ja ikinä ei oo tarvinnu tahroja käsitellä millään tapaa..Kylmä vesi riittää, jos on vähän kuivahtanut jo veri ennen pesua... Hajuongelmaa en ole havainnut koskaan.

Tuon kupin kokeilua kannattaa harkita vaikka kärsii kovista kuukautiskivuista. Mä kärsin niistä myös ajoittain, tamponia en ole koskaan onnistunut saamaan niin ettei se tuntuisi ja pahentaisi kipua. Kupin kanssa tullaan silti juttuun mainiosti. Se jätetään alas eikä tungeta syvälle kuten tamponia. Ainakaan mulla kuppi ei ole tuntunut pahalta ollenkaan. :)

Mutta kestositeetkin on loistava vaihtoehto. Käyttömukavuus on "hieman" eri luokkaa kuin kertakäyttöisillä. =)

Yhteistyössä