Taskuvaippaan laitetaan sisälle imu. Itse olen käyttänyt noita taskuvaippoja ihan harsojen kanssa. harsot ovet edullisia imuja taskuvaippojen sisälle laitettaviksi ja kuivaavat myös pesun jälkeen nopeasti. Harso siis taitellaan sopivan kokoiseksi ja pujotetaan taskuvaipan sisään. vaatii vähän näpertelyä, mutta niinhän tuo koko kestoilu!
Sisävaippa on nimensä mukaisesti vaipan muotoon ommeltu imu ja vaatii parikseen vaippakuoren tai villahaousut.
All-in-one -vaippoja olen käyttänyt myös. Tällä hetkellä käytössä Bum Genius-merkkiset vaipat (myy esim. Taikapilvi.com). Ovat ns. kaiken koon vaippoja, jotka menevät lapsella aika pitkään näppärisäädön ansiosta. Materiaalista olen tykännyt tosi paljon: joustavat, napakat, imukykyiset ja istuvat. Näitä vaippoja käytän esim. pisimmillä päiväunilla, kun eivät ole vielä ainakaan pettäneet kertaakaan.
Täyskestoilulla varmaani säästääkin, kunhan ostaa vaippoja joilla jälleenmyyntiarvo on hyvä. Meillä osakestoillaan enkä ole yhtään laskenut rahallisesti "kannattavuutta". Itselle tärkeämpää, että edes vähän osaltaan vois vähentää vaippajätteen määrää.
Toki pitää muistaa, että vaippojen peseminen maksaa myös ja kuormittaa luontoa.
Hankintahinta kestoille uutena on varsin kova! Huutonetistä kannattaa kattella, mikäli käytetyt kelpaavat. Neuvolast täällä jaettiin pieni opas "Innostu kestovaipoista!". Voisit kysellä, jos tuota opasta löytyy teidän neuvolassa. Tuossa oppaassa on kerrottu ohjeita siihen, paljonko vaippoja kannattaisi hankkia. Oma ohjeeni on, että älä hankin hirveetä määrää jotain tiettyä vaippaa ja sitten huomaa, että se ei sovellukaan teidän pikkuiselle tai et tykkää itse käyttötavasta. Muutama vaippa kokeiluun ja koekäytön jalkeen voi ostaa lisää.