Kestovaippailusta, mitä tarvitaan alkuun vastasyntyneen kanssa?

merenneitonen

Aktiivinen jäsen
05.05.2006
5 086
3
36
Mietinpä tässä, että jospa alkaisi kestovaippailemaan tämän vielä syntymättömän vauvelin kanssa sitten kun se aika koittaa, mutta minkä verran kannattaa hankkia vaippoja alkuun?
Kun ei viitsisi heti ostaa kauhean isoa vaippa-arsenaalia, jos pikkuisen pylly ei tykkääkään kestoilusta, kuten olen joissakin tapauksissa kuullut käyvän.
Eli mitä ja kuinka paljon mun kannattaa hankkia alkukokeiluun, ja paljonko se suurinpiirtein kustantaa?

Osta kunnollisia harsoja (ei äp) ja muutamat kuoret (vaikka hahtuvahousut) , ehkä pari muotoonommeltua sisävaippaa ja yhdet pul-kuoret. Kuivaliinoja, niin peppu ei ärsyynny. Niillä pääsee hienosti alkuun, ja harsot käy koko vaippaiän vaikka sitten taskuvaipan sisällä imuina.

Siis mä alottaisin kokeilun ihan sillä äp-pakkauksen kuorella, sisävaipalla ja harsoilla. Pienet vauvat eivät niin hirveästi pissaa, että tarvitsisivat merkkiharsoja. Kuivaliinoja saa leikkelemällä fleece-peiton, reunoja ei tarvitse viimeistellä.

Voihan niitä kestovaippoja hamstratakin, mutta kyllä tolla äitiyspakkauksen "vaippa-arsenaalilla" tajuaa idean.

Katos tämmönen linkki http://www.kestovaippayhdistys.fi/toiminta/vaippalainaamo-keu.php

Suosittelen myös käyntiä Kestovaippayhdistyksen sivuilla, sieltä saa kyllä kaiken tarvittavan infon kestoilusta.

t. kestopepun äiti =)

Minäkin suosittelen harsot+kuori -yhdistelmää alussa, ei ole suuri investointi ja siinä pääsee jyvälle.
Sit jos tuntuu mukavalta hommalta niin sisävaippoja lisäksi.

Kiitoksia vastauksista, nyt pitää sitten jostain hommata harsoja ja muutama kuorivaippa, kun en äitiyspakkausta ole ottamassa.

Joku tossa kehotti, että hankkisin "kunnon harsoja" eikä niitä äitiyspakkausharsoja. Valaiskaa mua, mikä on kunnon harso, ja mistä niitä saa?

Ja RJS, voisinpa harkitakin kestoilukerhoon liittymistä tässä, kiitti tiedosta! =)

^ Harsojen laaduissa on eroja. Äitiyspakkauksessa on viime vuosina ollut semmoisia ohkasia eivätkä ne ime paljoa, mutta aiemmin niissäkin on ollut hyviä harsoja. Ns. "kunnon" vaippaharsomerkkejä on Ruskovilla, Popolini, Ullrike, Imse Vimse, Disana, Mam jne. Mun mielestä hyvästäkin harsosta loppuu imuteho aika nopeasti.

Yhteistyössä