Ketä kutsua synttäreille (2v)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Millaiset synttärit te olette pitäneet lapsillenne 2v ikäisenä? Jo kavereita vai onko niitä edes? Perheen kesken vain? Naapurin lapsia kylään?

Lähinnä itse mietin oman lapseni synttäreitä. Kaikki suku asuu kaukana miehellä ja mulla. Ketään varsinaisia lapsituttavia ei ole sellaisia, jotka voisi kutsua paikalle.

Naapureiden lapset on ihan eri ikäisiä ja muut samanikäisten (2v) pihapiirin lapset aika tuntemattomia, varsinkin heidän vanhemmat, koska he käyvät tarhassa, eivätkä pahemmin oleskele ulkona pihalla iltaisin lasten kanssa.

Millaiset synttärit te olette pitäneet ja ketä kutsuneet sinne? On mulla sit kaveitakin, mutta heillä on taas monta lasta ja vaikea päästä kaikkien kanssa synttäreille, kun arkea pitää pyorittää.

Useimmilla ilmeissti kutsutaan kylään sieltä päiväkodistä jo kavereita?

Me ei taidettu pitää viimeksi 2vuotis synttäreitä lainkaan. Tai pidettiin ihan vaan oman perheen kesken. En jaksanu järjestää.
Mut ei meillä 2veet ole koskaan kovi isot juhlta olleet. Korkeintaan kummit ja mummit on kutsuttu.

Ei kaksvuotiaalle tarvi järjestää isoja synttäreitä. Ne voi pitää vain perheenkin kesken, keksiä jotain lapsen mielestä hauskaa, kivaa ja hyvää syötävää. Meillä oli vain perheväki.

Vain kummit ja isovanhemmat, meillä kaikki vieraat tulee parinsadan kilometrin päästä, olishan ne synttärit voinu järjestää vaikka mummolassa, kuten viime vuonna, mut päätin et tänä vuonna ollaan kotona ja ne tulee jotka viitsivät. Täytyy vaan jotain vähän täyttävämpää evästä tehdä kakun lisäks ettei nälkäsenä tartte ajella.

Meillä taisi 2v:nä olla pelkät sukulaissynttärit. Ei se 2v. vielä synttärijuhlia osaa kaivata, joten ihan hyvin voi pitää vaan perhepiirissä kakunsyönnit ja lahjan antamisen.

Yhteistyössä