Ketä ottaa päähän leffateattereiden mainokset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei-kaupallinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei-kaupallinen

Vieras
Tulee kyllä hieman huijattu ole, jos ensin maksaa kympin lipusta ja sen jälkeen joutuu pakolla katsomaan vartin verran mainoksia (trailerit on ok, mutta tv-mainoksen tapaiset mainokset ei kuulu elokuvateatteriin, jossa lipuista maksetaan!). Ja sitten tämä ei edes vielä riitä, vaan itse leffaan ujutetaan sisälle mainoksia. Haarautuvan rakkauden talossa se nainen kun pitää jotain luentoa, niin isolla on huonekalufirman mainokset näkyvissä siinä edessä. Aivan varmasti tämä on maksettu mainos eikä mitään sattumaa. Tämä läpitunkeva mainostaminen ottaa niin päähän. prkl.

Parempi se, että tuotesijoittelua tehdäään, kuin ne piilotetut mainokset, joita käytetään, tai onkohan se vaan juttua? Että filmiin laitetaan niin lyhyinä otoksina joku mainos väliin, vaikkapa cola-juoman logo,ettei sitä ehdi oikein nähdäkään, se vaan menee tajuntaan, että kylläpäs tekee mieli limonadia.

No mutta ei kai sen pitäisi mitenkään "joko-tai" olla. Siis että on joko piilomaintonaa sai sijoittelua. Molemmat pois vaan.

Harmi, kun ei voi jaloillaan äänestää, sillä finnkinolla on niin vahva monopoli, että pienet teatterit on kuollu pois.

Alkuperäinen kirjoittaja ei-kaupallinen:
No mutta ei kai sen pitäisi mitenkään "joko-tai" olla. Siis että on joko piilomaintonaa sai sijoittelua. Molemmat pois vaan.

Harmi, kun ei voi jaloillaan äänestää, sillä finnkinolla on niin vahva monopoli, että pienet teatterit on kuollu pois.
No joo, olen samaa mieltä. Toisaalta sijoittelu on niin kömpelöä usein, ainakin kotimaisissa jutuissa, että ne menee melkein huumoriksi. :D Mutta tuo ihan reipas mainosten esittäminen, vaikka terveyssiteiden tai sipsien, ei minuakaan miellytä.

Vielä tuosta tuotesijoittelusta... niin mun mielestä elokuva on tavallaan taideteos ja jos siihen tungetaan mainoksia sisälle, niin kyllä siinä mennään metsään aika tavalla. Siitä alkaa olla taide kyllä melko kaukana.

Alkuperäinen kirjoittaja ei-kaupallinen:
Vielä tuosta tuotesijoittelusta... niin mun mielestä elokuva on tavallaan taideteos ja jos siihen tungetaan mainoksia sisälle, niin kyllä siinä mennään metsään aika tavalla. Siitä alkaa olla taide kyllä melko kaukana.
Olen samaa mieltä. Koskahan se oikein on jo keksitty, varmaan vuosikymmeniä sitten, se vaan oli jotenkin luontevampaa ennen, nyt pitää näyttää sekuntikaupalla puhelimen merkkiä tai päähenkilö pysähtyy jonkun kyltin eteen viikoksi

:D

Onkohan olemassa jotain yhdistystä tai muuta tahoa, joka toimisi jotenkin tätä jatkuvaa ylikaupallistumista vastaan? Siis en nyt tarkoita pelkästään näitä elokuva.

Yhteistyössä