Ketään, jolla vanhemmat vaihtaisivat vuoroviikoin asuntoa ja lapset asuisivat samassa kodissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laksoaks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laksoaks

Vieras
Mielestäni vuoroviikoin reissaaminen on lapsille raskasta enkä sitä halua. Pohdimme mieheni kanssa (siis olemme eroamassa) ratkaisua, että me vanhemmat vaihdamme vuoroviikoin asuntoa. Lapset asuvat samassa kodissa ja me aikuiset reissaamme. Onko kellään tällaista systeemiä?

Entä sitten jos (ja kun) jommallakummalla on uusi kumppani? Kulkeeko hän mukana? Onko molemmilla omat henkilökohtaiset tavarat siellä vai eri asunnossa, haluatko että entinen miehesi elää sinun tavaroidesi keskellä edelleen?

Itse en ole ihan vakuuttunut tuosta tyylistä, mutta.. no, minusta ero on paras tehdä selväksi heti eikä "joskus". Lapsenne eivät ehkä ymmärrä eroa eroksi ja elättelevät turhia toiveita pitkään.

Just luin jotain meidän perhe-lehteä, jossa oli tällaisesta ratkaisusta juttu. Isällä uusi kumppani ja toimi kuulemma. Mutta kun tulee yhteiset lapset uuden kumppanin kanssa niin sit miettivät, että ei ehkä toimi enään.

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;29617000:
Entä sitten jos (ja kun) jommallakummalla on uusi kumppani? Kulkeeko hän mukana? Onko molemmilla omat henkilökohtaiset tavarat siellä vai eri asunnossa, haluatko että entinen miehesi elää sinun tavaroidesi keskellä edelleen?

Itse en ole ihan vakuuttunut tuosta tyylistä, mutta.. no, minusta ero on paras tehdä selväksi heti eikä "joskus". Lapsenne eivät ehkä ymmärrä eroa eroksi ja elättelevät turhia toiveita pitkään.

Kyllähän se ero on selvä vaikkei lapset reissaakaan kämpästä toiseen. Tuntemallani perheellä vanhemmilla on uudet kumppanit, mutta asuvat vuoroviikoin lasten kanssa ilman kumppania jne. ihan hyvin toimii. Ehkä kun suhteet vakiintuu voivat miettiä uudestaan.

Itse kokisin tosi hankalaksi. Luultavasti juuri kun jotain tavaraa tarvitsisi, niin se olisikin "väärässä" talossa.
Mutta lasten kannalta saattaisi kyllä olla toimiva ratkaisu

Itse kokisin tosi hankalaksi. Luultavasti juuri kun jotain tavaraa tarvitsisi, niin se olisikin "väärässä" talossa.
Mutta lasten kannalta saattaisi kyllä olla toimiva ratkaisu

Näinhän se on niillä lapsillakin jotka vaihtavat kotia viikon välein. Tiedän todella monia lapsia jotka ovat täysin kyllästyneitä siihen ramppaamiseen, ja jotkut ovat 12 täytettyään siitä suoraan kieltäytyneet. Jotta vuoroviikkosysteemi voisi edes teoriassa toimia, vanhempien on oltava hyvissä väleissä ja asuttava lähellä toisiaan.

Näinhän se on niillä lapsillakin jotka vaihtavat kotia viikon välein. Tiedän todella monia lapsia jotka ovat täysin kyllästyneitä siihen ramppaamiseen, ja jotkut ovat 12 täytettyään siitä suoraan kieltäytyneet. Jotta vuoroviikkosysteemi voisi edes teoriassa toimia, vanhempien on oltava hyvissä väleissä ja asuttava lähellä toisiaan.

Olen ihan samaa mieltä! Tottakai vuoroviikot ovat lapsille rankkoja. En yhtään ihmettele, että ovat kyllästyneitä siihen.

En silti voisi kuvitella ramppaavani kahden kodin väliä viikoittain. Sen verran paljon tavaraa kertynyt...

Mutta onneksi ei tarvitsekaan. Onnellisessa ydinperheessä kun elän :)

Yhteistyössä