Ketään kuka tietäis rintakivuista? Pitääkähän tässä huolestua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pelottaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pelottaa"

Vieras
Mulla alkoi iltapäivällä särkemään vasenta käsivartta. Siitä pian seurasi "outo" olo vasemmalla rinnalla ja hartiaseudussa. jos kipua pitäisi arvioida asteikolla 1-10 (10=kova kipu) niin sanoisin että 8 luokkaa on kipu. Se tuntuu edelleen ja voisin kuvitella että "oikeat" rintakivut tuntuisi tältä. Syke on jotain 110 luokkaa. Kaulalla hetken tuntui tossa vasemmalla puolella sellanen outo paine. Se kuitenkin hellitti yhtäaikaa käsikivun kanssa. Tota outoa rintakipua on edelleen eli ei ole hävinnyt kokonaan.

oon kuitenkin vasta 30-vuotias, eli ei kai tämän ikäisellä voi alkaa sydän pettämään????

[QUOTE="pelottaa";28557570]Mulla alkoi iltapäivällä särkemään vasenta käsivartta. Siitä pian seurasi "outo" olo vasemmalla rinnalla ja hartiaseudussa. jos kipua pitäisi arvioida asteikolla 1-10 (10=kova kipu) niin sanoisin että 8 luokkaa on kipu. Se tuntuu edelleen ja voisin kuvitella että "oikeat" rintakivut tuntuisi tältä. Syke on jotain 110 luokkaa. Kaulalla hetken tuntui tossa vasemmalla puolella sellanen outo paine. Se kuitenkin hellitti yhtäaikaa käsikivun kanssa. Tota outoa rintakipua on edelleen eli ei ole hävinnyt kokonaan.

oon kuitenkin vasta 30-vuotias, eli ei kai tämän ikäisellä voi alkaa sydän pettämään????[/QUOTE]

Voi olla lihasjumejakin, mutta sinuna kävisin tarkastuttaa tuon heti varmuuden vuoksi, koska sykekkin noin korkealla samalla..
Ettei olisi mitään sydänlihaksessa :(

[QUOTE="vieras";28557634]Mene päivystykseen. Onko kipu puristavaa, pistävää vai mitä?[/QUOTE]

Se on sellasta outoa. jännästi kinnaa tossa vasemman rinnan alla, kuitenkin kipuna tuntuu mutta vaikea sanoa tarkkaa paikkaa. sellanen outo tunne, tekee mieli hieroa koko ajan tosta niin että se lakkais se kipu, mut ei se lakkaa.

Tuntuu niin tyhmältä. Jos ei se mitään oo niin turhaan menny päivystykseen. Tai sitte jos se on niin pelottaa....

No onhan se parempi katsoa kun katua? VOi olla veritulppa, sydänlihastulehdus, sydänkohtaus tai sitten ihan vaan lihasjumi tai vastaava. Mutta soita nyt edes siihen terveysneuvontaan tai mene lääkäriin, hop.

[QUOTE="alkup";28557640]Se on sellasta outoa. jännästi kinnaa tossa vasemman rinnan alla, kuitenkin kipuna tuntuu mutta vaikea sanoa tarkkaa paikkaa. sellanen outo tunne, tekee mieli hieroa koko ajan tosta niin että se lakkais se kipu, mut ei se lakkaa.

Tuntuu niin tyhmältä. Jos ei se mitään oo niin turhaan menny päivystykseen. Tai sitte jos se on niin pelottaa....[/QUOTE]

Mene nyt sinne päivystykseen. Oikeesti. Ikä ei ole mikään este, sulla voi olla vaikka synnynnäinen sydänvika, jota ei vain ole koskaan todettu. Parikymppisiä jalkapalloilijoita kuukahtaa jatkuvasti kentälle sydänkohtauksen takia. Mene sairaalaan. Ei kyseessä ole turha reissu vaikka mitään ei löytyiskään. Mene sinne nyt. Tai soita ambulanssi, joka kuulostaa vielä paremmalta idealta. Korkea syke kertoo jo siitä, että jotain on vialla.

Minäkin soittaisin joko päivystykseen tai suoraan ambulanssin, terveys on asia jota ei kannata menettää. Jos on esim. tukos ja mitä nopeammin tukos saadaa liuotettua sitä parempi ja ylipäänsä mitä tahansa vakavaa niin aina parempi että menisi heti käymään lääkärissä eikä odottaisi sitä pahinta. Voimia sinulle ja enkeleitä <3

no mä soitin nyt sinne päivystykseen. Saan mennä tai olla menemättä. Jos en mene niin huomenna pitäis mennä näytille viimeistään.

Kaippa mä nyt sitten menen käymään.

turha käynti. Ekg:ssa pieni iskeeminen muutos, svt kohtaus. Pieni kipu kuuluu asiaan ? ? Hmm. Kotiin takas ja jos tulee uudestaan niin sit takas lääkäriin. Kivut on edelleen.

ei se ollut turha käynti. sait diagnoosin ja ohjeet, mitä tehdä jos uusii. miten helvetissä voit sanoa, että oli turha käynti? vai solvasivatko siellä, että turhaan siellä tilaa haaskaat?

ihan ihme ajatus, että pikaista hoitoa pitäisi hakea vain niiden, jotka kuolevat ilman. mistäs se pitäisi aina etukäteen tietää, kumpaan ryhmään kuuluu?

Yhteistyössä