Ketään lääketieteestä ymmärtävää paikalla, olis kysymys..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pat"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pat"

Vieras
Onko rasvapatti aina pehmeä esim painellessa, puristellessa? Entäs sitten kysta, onko kovaa vai pehmeää ainesta? Ja sitten vielä fibrooma, onko se kova jos ei ole kyse pehmeästä fibroomasta joka on pehmeä? Tärkeää olis tietää kun mulla on joku ihme patti, enkä ole päässyt selvyyteen mikä se voisi olla. Lääkärille on aika varattu, mutta haluaisin vähän tietoa noiden erilaisten pattien eroista. Kiitos paljon jo etukäteen :)

En tiedä lääketieteestä, mutta allaolevan linkin kaltaisilta sivuilta, saat varmaankin ihan asiallistakin tietoa...

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01032

[QUOTE="Putti";27611315]En tiedä lääketieteestä, mutta allaolevan linkin kaltaisilta sivuilta, saat varmaankin ihan asiallistakin tietoa...

Pehmeä fibrooma (ihon sidekudoskasvain) :: Terveyskirjasto[/QUOTE] Kiitoksia linkistä, olenkin kahlannut aikalailla koko netin läpi etsiessä kyseisten pattien rakenteellisia eroja, mutta en vaan ole löytänyt sellaista tietoa mistään. Tuo pehmeä fibrooma on kaiketi ainut missä jo nimikin kertoo pehmeyden ja lisäksi jutussa se manitaan, mutta muiden pattien kohdalla en löydä tietoa onko patti kova vai pehmeä.

[QUOTE="Pat";27611280]Onko rasvapatti aina pehmeä esim painellessa, puristellessa? Entäs sitten kysta, onko kovaa vai pehmeää ainesta? Ja sitten vielä fibrooma, onko se kova jos ei ole kyse pehmeästä fibroomasta joka on pehmeä? Tärkeää olis tietää kun mulla on joku ihme patti, enkä ole päässyt selvyyteen mikä se voisi olla. Lääkärille on aika varattu, mutta haluaisin vähän tietoa noiden erilaisten pattien eroista. Kiitos paljon jo etukäteen :)[/QUOTE]

ei hirveästi nyt ollut noita patteja, Muuta kuin finnejä. (minun heikkous aina pakko puristaa) ja finneja löytyy muuten muualtakin kuin naamasta. Esim tisseistä. (siis ei tule maito :).)

[QUOTE="vieras";27611359]ei hirveästi nyt ollut noita patteja, Muuta kuin finnejä. (minun heikkous aina pakko puristaa) ja finneja löytyy muuten muualtakin kuin naamasta. Esim tisseistä. (siis ei tule maito :).)[/QUOTE]Voiko kysta "paistaa ihon läpi" valkoisena, vai pitäisikö olla ihonvärinen?

[QUOTE="Pat";27611382]Voiko kysta "paistaa ihon läpi" valkoisena, vai pitäisikö olla ihonvärinen?[/QUOTE]

asioista...siis paistaa joku ihon läpi siis rakkula!

Tiedätkö, että esim. syöpäkasvain voi olla minkälainen tahansa. Mitenkään ei voi varmuudella luokita jotain pattia hyvänlaatuiseksi/pahanlaatuiseksi ennen kuin siitä otetaan biopsia. Että turhaan arvuuttelet, tsemppiä tutkimuksiin ja toivotaan parasta! :)

[QUOTE="vieras";27611648]Tiedätkö, että esim. syöpäkasvain voi olla minkälainen tahansa. Mitenkään ei voi varmuudella luokita jotain pattia hyvänlaatuiseksi/pahanlaatuiseksi ennen kuin siitä otetaan biopsia. Että turhaan arvuuttelet, tsemppiä tutkimuksiin ja toivotaan parasta! :)[/QUOTE]Kiitos tsemistä :) Eipä se auta kun odotella erikoislääkärin tapaamista, tk-lääkäri laittoi lähetteen erikoislääkärille kun ei osannut sanoa mikä on kyseessä.

Yhteistyössä