Keuhkokuume?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Joo, tiedän, ei ole lääkäripalsta, mutta kysyn kuitenkin jos joku osaisi sanoa.

Mulla todettiin keuhkoputkentulehdus torstaina. Tai siis lääkäri sanoi mun kertomusten ja keuhkojen kuuntelun perusteella diagnoosin. Sanoi, et voi olla myös keuhkokuume, mut kyllä tää antibiootti auttaa siihenkin. Nyt oon syönyt kuuria siitä asti (10pvä kuuri). Ja tänään on ollut vasen rinta kipeä. Nyt viimeisen 2h aikan aon kipu pahentunut. mutta kipu on kuin oisin voinut yöllä nukkuakin huonosti. En oikein osaa snaoa. Voiko sellainen kipu, joka tulee siitä kun on nukkunut huonossa asennossa pahentua vasta illalla?

Joo, soitan lääkäriin jos kipu pahenee, mutta nyt vielä katselen.

Alkuperäinen kirjoittaja km:
Mä lähtisin heti käymään lääkäris. Keuhkokuumeen kans ei oo leikkimistä.

No niinpä...Jotenkin näin mäkin ajattelen. Siis et pitäs kyl mennä, mut kun toivoisin niin et jos tää olisikin vain sellainen "nukkumiskipu"..mutta siis voiko se pahentua vasta näin illalla?

millaisia oireita sulla oli tossa keuhkoputken tulehduksessa? Kiinnostaa kun itse tein aloituksen tovi sitten kun olen ollut flunssassa ja nyt on alkanut sydän pompottaa ja hengitys vähän raskaampaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Onko sulla siis kuumetta, yskää tms., joka kenties viittais keuhkokuumeeseen? Jospa sun lihakset on vaan kipeytyneet yskimisestä/makaamisesta?

Yskä on ollut tosi kova, on vieläkin suht paha. Kuumetta ei ole, sitäkin oli vielä muutama päivä sitten. Voi olla kipeytyneet lihakset kyl yskimisestä. Mut mistä mäö sen tiedän minkä takia mun vasen puoli rinnasta on kipee?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Mä lähtisin heti käymään lääkäris. Keuhkokuumeen kans ei oo leikkimistä.

No niinpä...Jotenkin näin mäkin ajattelen. Siis et pitäs kyl mennä, mut kun toivoisin niin et jos tää olisikin vain sellainen "nukkumiskipu"..mutta siis voiko se pahentua vasta näin illalla?

ei vara venettä kaada. LÄhde käymään lääkärissä niin sittenpä tiedetään onko se vaan nukkumiskipua vai jotain muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja nuhanenä:
millaisia oireita sulla oli tossa keuhkoputken tulehduksessa? Kiinnostaa kun itse tein aloituksen tovi sitten kun olen ollut flunssassa ja nyt on alkanut sydän pompottaa ja hengitys vähän raskaampaa?

Mulla rohisi hengitys kauheesti, jota siis tekee vieläkin. Kuumetta oli päälle 38c. Kauhee väsy. Ja hengitys vaikeeta silloin kun liikkuu vähänkin.

Alkuperäinen kirjoittaja nuhanenä:

keuhkokuumeessa voi olla ko oireita kans mutta noita voi olla myös ihan tavis flunssan takia tai sydänlihastulehduksen takia.

Kun minulla oli keuhkokuume, oire joka minut ajoi lääkäriin oli jatkuva kipu rinnassa. Aluksi tuo kipu oli vain yskiessä ja syvään hengittäessä, mutta kun se oli jatkuvaa ja häiritsi unta minäkin paksukallo tajusin mennä lääkäriin. En pystynyt kyseisellä puolen kyljellä nukkumaan, enkä kyllä siis missään asennossa ja yskiminen oli jatkuvaa. kuumetta minulla ei ollut. Röntgenkuvissa ne keuhkokuumeen aiheuttamat tulehdukset olivat juuri tuonpuolen keuhkoissa suuret. Toisella puolellakin oli, mutta vähemmän. Kauhea tauti johon sain todella kovat antibiootit, mutta kuten joku aiemmin totesi, tämän taudin kanssa ei saa leikkiä. Et kerro montako päivää olet kuuria syönyt, mutta jos kipu ei ole hellittänyt, niin lääkäriin ja keuhkojen kuvaukseen.

Olen syönyt kuuria nyt 7päivää. Olo on helpottunut yskän kohdalta paljonkin. Mutta kun tohon samaan kohtaan aina sattuu kun yskii. Ja nyt siis tänään ollut se kohta koko ajan kipee. Ja kauhee nuha mulle on tullut. Mutta töissä siis tänään olin ja ajattelin huomennakin mennä..katsoo nyt sitten.

Yhteistyössä