Kevään 2008 yrittäjät 3

  • Viestiketjun aloittaja elsis
  • Ensimmäinen viesti
elsis
Jenska85, 22v/26v, Y 04/08
ex-jolly, 33v, tyttö-05, Y 04/08
elsis, 31v, Y 04/08
Sesami, 25v /29v, Y 05/08
mume, 27v + mies, tyttö -05, Y 05/08
enskertalainen, 26v/26v, Y 04/08
Bijou73, 35v/34v, tyttö 07, Y 04/08
Nilla87, 21v/22v, Y 04/08
vaaviska, 19v,
natiainen,
elmeri77, 30v + mies, poika -02, Y 05/08
Sini_ , 34v + mies 33 v, tyttö -05, Y05/08
Päivi-76 , 32/37, poika -99, tyttö -05, Y 05/08
peppiina86, 21v/25v
Moon Fairy, 22 v/ m 29 v, Y 05/08
Pampulei, 29v/m28, Y 03/08
kevätkukkanen, 27v/m30, poika 05/06, Y 06/08

Plussanneet:

Milo84, 23v , Mies 24v, Y 03/08, plussa 05/08, la noin 25.1.09
magpie, 27v , plussa 04/08, la 11.1.08
Maija79, plussa 05/08, la 2.2.09
Emilia -80, mies 28, Y 04/08, plussa 05/08
 
natiainen
Jenska85, 22v/26v, Y 04/08
ex-jolly, 33v, tyttö-05, Y 04/08
elsis, 31v, Y 04/08
Sesami, 25v /29v, Y 05/08
mume, 27v + mies, tyttö -05, Y 05/08
enskertalainen, 26v/26v, Y 04/08
Bijou73, 35v/34v, tyttö 07, Y 04/08
Nilla87, 21v/22v, Y 04/08
vaaviska, 19v,
natiainen,
elmeri77, 30v + mies, poika -02, Y 05/08
Sini_ , 34v + mies 33 v, tyttö -05, Y05/08
Päivi-76 , 32/37, poika -99, tyttö -05, Y 05/08
peppiina86, 21v/25v
Moon Fairy, 22 v/ m 29 v, Y 05/08
Pampulei, 29v/m28, Y 03/08
kevätkukkanen, 27v/m30, poika 05/06, Y 06/08

Plussanneet:

Milo84, 23v , Mies 24v, Y 03/08, plussa 05/08, la noin 25.1.09
magpie, 27v , plussa 04/08, la 11.1.08
Maija79, plussa 05/08, la 2.2.09
Emilia -80, mies 28, Y 04/08, plussa 05/08
Natiainen -79, mies 32, Y 04/08, plussa 06/08
 
Kevätkukkanen
tänne ei ihmeempiä ... hiljaiseloa kunnes ovisaika koittaa oletettavasti 26 pv tienoilla. Tuli viikonloppuna sanottua parille kaverille että ollaan aloitettu yritys ... saa nähdä tuleeko uteliaita kyselyitä vähän väliä. Olen jo asennoitunut että saamme maaliskuussa tytön tai kaksoset (mistä lie moinen päähänpisto):) mikähän lie todellisuus sitten onkaan... poika vaikka joulukuussa (09) kelpaa toki myös mainiosti.

aiotteko muut käyttää mitään "poppakonsteja" raskautumiseen? esikoisen kohdalla ei muistaakseni tehty mitään ihmeempiä mutta nyt ajattelin testata greippimehua (vaikka olen vähän allerginen) aktiivisimmassa yritysvaiheessa sekä makoilua s:n jälkeen. Vaikka siis ei olekaan mitään ongelmia odotettavissa mutta ihan huvikseen...

mietin tuossa että mitenköhän esikoisen hoito sitten kun on raskaana kun välillä esim sohvalla ollessa hyppii aika rajustikin päälle vaikka kiellän (voisi kieltää tiukemminkin) ja joutuu häntä nostelemaan ja kanniskelemaankin vielä jonkin verran... ja joskus "raahaamaan" kiemurtelevana kun saa uhmakohtauksen :) ja painaa siis n. 12 kg. No, onhan sitä ennenkin ihmiset ko. asioita tehny...

jos lähtis yöpuulle...

plussaonnea kaikille :)
 
Bijou73
Täälläkään ei mittään uutta auringon alla... Tätsyä odotellessa (oon ihan varma, että tulee).Ne oireet ainakin puuttuvat kokonaan.

Illat on pitkiä kuin nälkävuosi, tyttö menee nykyään nukkumaan jo klo 19-20 ja mieskin on vielä muutaman päivän reissussa. Mä nappasin sidun iltani iloksi ja koukutuin nettiin... Ja sitten vielä kehtaan valittaa kun ei vauvan äitinä saa nukutua.. ;-) Tyttö meinaan herää yleensä ekan kerran viideltä "kyselemään" olisko jo aamu, mutta nukahtaa kun laittaa tutin suuhun ja toteaa, että nyt on yö nyt nukutaan.

Eilen illalla mulle iski ihan hillitön epäilys tästä "kaksi kärpästä yhdellä iskulla"-yrittämisestä. Kaveri oli kylässä poikineen ja täällä oli siis lapset 4,5v, 1v3kk ja 6kk. Siinä kun koko sakki kylpi, niin tajusin, että näähän vois olla kaikki mun ja mun mies olis kuitenkin työmatkalla... Että kuika H....tissä mä oikein pärjäisin, edes niiden kahden pienemmän kanssa! Parempi pyyhkiä tuo muisto mielestä ja ajatella vain kuinka Iida nautti kavereista, tai ainakin niiden seuraamisesta.

Onkos porukka hillunut festareilla? Mä olen muutamalla festrilla nuoruudessani ollut, mutta jo silloin totesin, ettei oo ihan mun juttu... Mä oon varmaan liian mukavuuden haluinen. Voisin ehkä viihtyä, jos bajamajoille ja telttamajoitukselle keksittäis joku parempi vaihtoehto. Joo ja palvelu pelais ilman tuntien jonotusta! Eli kuulun näihin valivalinarinari-joukkoihin joiden ei edes kannata mennä lähellekkään festarialueita :-(

Ai mullako tylsää? Ihan turhanaikaista liibanlaabaa...

Positiivista alkavaa (vai loppuvaa?) viikkoa!

Bijou
 
päivi-76
Jälleen käytän työaikaa hyväksi ja tulin katselemaan mitä tänne kuuluu. Mulla ja kevätkukkasella taitaa mahdollisesti ehkä ovis osua samaan aikaan, jos viime kierto 32 päivää pitää paikkansa. Mutta siitähän ei voi koskaan tietää, kun saattaa tämä kierto olla mitä vain 20-50 päivänväliä.

Mites Nilla87? Tuosta heippatirallaa:sta päätellen sulla voisi olla hyviä uutisisa???

Pakko taas mennä, öitä.
 
enskertalainen
Huomenia!
Täällä menossa kriittiset pvät kun odotan tänään menkkoja alkavaksi.....sen verran alamaha lurisi aamulla, että luulenpa niiden sieltä tulevan ihan ajallaan :eek:(

Festarisuunnitelmatkin peruuntuivat jussilta kun tuli suuria rahamenoja yllättäin... damn, ois ollu niin kiva nähdä Tähkä livenä! En kyllä ole myöskään mikään festarifani, mut himos yllätti toissa vuonna positiivisesti..siisti meininki eikä näkynyt tappeluita sun muita. Suosittelen!!

Mites muut joilla tämä vko "kriittinen" ???
 
pampulei
Huikkaus myös täältä euroopan syvyyksistä! Ja kiitos uudesta ketjusta!

Voi himputti enskertalainen, toivotaan, että ne lurinat johtuis jostain ihan muusta! Älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Tuu sit kertoon, millai etenee =)

Täällä vielä pari päivää siihen kp kakskasiin. Viime viikolla oli menkkamaisia juilintoja alaselässä tai sellasta poltetta, mutta se meni pois ja nyt ei oikeestaan mitään tuntemuksia. Rintavarustus vähän hellänä, mut ei muuta. Kaippa se kielii tulevista menkoista, en tiijä. Ahistaa jo tosin valmiiks monsuunien saapuminen, kun sitten seuraava kerta, kun päästäs kohdistaan ees suunnilleen tärppipäiville on kesälomaplänien takia vähän heikkoa.. Että jos ei nyt niin sitten vasta syksyllä ehkä kunnolla seuraavan kerran koitokseen. Noh, kattellaan nyt mitä tässä käy=)

Tää on eka vuos sataan vuoteen, kun en pääse festareille ja se on kyl vähän tylsä. Viime vuodet on jo festarit vietetty kermapeppuisesti yöpyen yöt hotellissa. Ei sitä enää pysty rypemään siellä telttamajotuksissa. Kiva kun saa kunnon aamupalan ja pääsee suihkunraikkaana festarialueelle hillumaan ;)

Olikos muita jännääjiä tässä lähiaikoina? Tulkaahan jännäilemään ja kertomaan fiiliksistä!
 
magpie
Piti uuteen ketjuunkin tulla jotain raapustamaan :) Töitähän sitä oikeasti pitäisi oikeasti tehdä, mutta kun ei miiiilllläään jaksaisi, huvittaisi vaan surfailla ja kuunnella musiikkia. On aika mukavaa, kun olen vihdoin tajunnut ottaa nettiradion käyttöön ja voin kuunnella suomalaisia radiokanavia.

Noista festareista. Meillä on ollut joka kesä ollut tapa käydä täällä yhdillä semmoisilla "taidefestareilla", jotka järjestää viisi pientä kylää keskenään. Siellä on varsin hauska tunnelma, rentoa ja hauskoja keikkoja. Teltassa ollaan aina yövytty ja nautittu jääkylmistä suihkusta. Täytyy katsoa mennäänkö tänä vuonna, kun se alkoholi jotenkin kuitenkin kuuluu siellä asiaan ja voisi olla tylsää ihan selvinpäin... Ehkä jos mennään vaan pariksi päiväksi, ei sitten ehdi kokonaan tympääntyä.

Joo, eli mulla on pahaolo lähes kokonaan helpottanut. Hassua sinänsä, mutta nyt sitten vähän kaipailen sitä, koska pelottaa että onko mahassa kaikki ok, kun mua ei enää oksetakkaan...

Paljon tsemppiä enskertalaiselle! Koska meinaat testata jos ei kuukautiset ala?
 
Sesami
Eipä ole mitään uutta auringon alla täälläkään. Nyt mennään sitten riemastuttavaa kp 48, eilen oli ihan pakko testata ja negaahan tuo testi näytti. Aamulla sitten soittelin terppakeskukseen ja pääsin juttelemaan sairaanhoitaja/kätilön kanssa.

Kun nyt on kyseessä eka kierto pillereiden jälkeen kehoitti odottelemaan jos ne menkat alkaisi juhannuksen jälkeisellä viikolla. Silloin ilmeisesti pitäisi olla seuraaavat, vaikka nämä ekat onkin jääneet väliin.
Mikäli ei silloin ole vieläkään alkaneet niin sitten pitäisi vihdoinkin varata lääkäri aika! Tosi kyllä myös mahdollisuudeksi sen että olen raskaana, mutta ei vain vielä näy testissä.
Pientä moitetta oli rivien välistä luettavissa kun heti on yritys aloitettu. Olisi ilmeisesti pitänyt odottaa yksi luomukierto ja vasta sitten aloittaa yritys.
Kätilö tosiaan epäili että menkkani siirtyvät koska kovasti niitä odotan. Ajattelin näin aluksi kokoilla tota julkisen puolen lääkäriä, koska pieni piheys on nyt iskenyt. Ei millään raaskisi maksaa julkisen puolen kuluja. En sitten edes viitsinyt soittaa työterveyteen tuskin ne näistä asioita paljoakaan tietävät.

Mutta tälläistä täällä.
 
elmeri77
Eipä ole minullakaan mitään uutta kerrottavaa. Kp 49, tätiä ei näy ei kuulu. Viikkoon en ole testannut, mutta ei ole kyllä mitään oireitakaan, paitsi niitä mahakipuja - välillä enemmän, välillä vähemmän. Hermot menee. Ehkä se on tosiaan Sesami niin, että kun menkkoja oikein odottaa, niin ne ei millään tule. Mutta kun ei voi olla odottamattakaan..

t, elmeri
 
Sesami
Elmeri77: Sulla on varmaan sama juttu kuin mulla eli keskiverto kierrolla laskettuna seuraavat menkat pitäisi olla vk 26. Jos ei näy eikä kuulu niin sitten lekuriin.
Mutta toivotaan parasta että raskaana oltaisiin, onhan se mahdollista niin kauan kun ei tätiä näy! =)
 
sars76
Mahtuuko vielä mukaan? Itsellä takana melkein 10kk yrittämistä...Reilu vuosi sitten leikattiin 3 isoa myoomaa kohdusta ja sen jälkeen on ollut yritys päällä. Sapettaa, kun ei tärppää. Tosin nyt, jälleen kerran :) kelailen, että joskohan nyt...Menkat pitäisi alkaa 13pvän kuluttua...On tää kyllä hassua, tää ainainen venailu.
 
enskertalainen
Eipähän tarvinnu kauaa ootta kun taas ajallaan alkoi! Olikin ootettavissa lurinoista päätellen, mut mieli ei oo oikeestaan paljoa maassa kun oon asennoitunut siihen et tärppiin voip mennä kauan aikaa..ja juhannus tulee todellakin olemaan kostea ;) en oo vapun jälkeen ottanut tippaakaan mut nyt "on kyllä syytä" ottaa!

Tässä kierrossa en käytä ovistestejä, vaan katon netin laskurilla tärppipvät..ne kun on ollu oikeessa ku tikut näyttää viivoja just niinä päivinä!

Taas sitä mennään alusta kp 1 huoh, niin turhauttavaa mutta totta :(

...niin ja teretulemast sars76! Aina mahtuu mukkaan :)
 
sars76
enskertalainen, kiitos tervetulo-toivotuksista. Ja ei sitten muuta ko jussin jälkeen taas täysiä yrittämään - natustelu kullan kanssa on mahtavaa. Itse tässä vähän pessimistinä odottelen; kyllä ne monkulat sieltä taas pätkähtää...Mutta koitetaan kestää :)
 
ex-jolly
Tervetuloa sars76! Mukaan mahtuu hyvin. Ja +++onnea sinullekin!

Oma olotila on aika suuri kysymysmerkki. Ovis on jääny siis bongaamatta ihan kokonaan, vaikka oon oikein yrittänyt kuulostella 25 ja 32 päivän kiertojen mukaan oikein tarkasti. Jos ovista on ylipäänsä ollut, se varmaankin oli sillon 25 pv:n mukaan. Ja sillon tuli kyllä touhuiltua, joten ei kai tässä auta kun vaan odotella. 25 pv:n kierrolla täti saapuu ensi maanantaina, ja 32 kierrolla seuraavan viikon maanantaina. Ompas vielä lusittavaa 32 päivään =( Isompia R-oireitakaan ei kyllä ole havaittavissa. Harmi. (mutta silti aina välillä huomaan olevani ihan varma että nyt kyllä tärppäs)

Onneksi on sentään juhannus oven takana ja vähän lyhyempi työviikko. Ei kai tässä auta kun herättää "herttaisa aamuäreys" ja lähteä hoitoon ja töihin. (no joo, ei se joka aamu ole ärtyisä, joskus ihan auringonpaiste suorastaan. ja eilen oli aurinko, joten vastapainoksi tänään on varmaan äreys...)

Aurinkoista päivää meille yrittäjälle toivottelee Jolly
 
Pampulei
Lämpimästi tervetuloa mukaan sars76! Tosi kiva saada uusia jutustelijoita ja jännääjiä mukaan! The more the merrier! =) Ootko sä käyttäny ovistikkuja vai meettekö ihan tuntemusten perusteella? Toivotaan kovasti, että 13 pvän päästä olis ihana kesäylläri sua odottamassa =)

Voi tylsyys enskertalainen, kun hanat aukes =( Mut tosi hieno asenne sulla, just noin pitääkin aatella! Ja hei, eikös siinäkin oo positiiviset puolensa, että menkat alkaa aina ajallaan? Ainakin pitäs kierron rullata sit oikeaoppisesti ja hommat siis todennäkösesti kunnossa tuolla sisuksissa! Varmasti se plussa sieltä siis pian napsahtaa!

Täällä kitkutetaan vielä tää päivä ja sit huomenna näkee alkaako ne pahuksen puolukkapäivät vai nou. Kitkuti-kitkuti.

Aurinkoista päivää kaikille!
Piinapampu=)
 
sini74_
Minäkin aion testata huomenna aamulla. Tänään pitää vaan vielä mennä ostamaan testi, tai kaksikin varmuuden vuoksi.. En kyllä tiedä ehdinkö apteekkiin vai pitääkö tyytyä marketin testiin.

Eli siis migreenistä huolimatta menkat ei ole vielä alkaneet.. vähän jännittää kuinka tässä käy. Oireita ei kyllä ole, rinnat on vähän kipeät ja välillä vatsaa juilii, mutta saattaa yhtähyvin enteillä myös menkkoja. Mutta kai tämä tälläviikolla selviää, että kuinkas on käynyt!
 
elmeri77
Tervetuloa mukaan sars76!

Ajattelin testata vielä huomisaamuna ja sitten soitan lääkäriin. Maha on joka päivä kipeä, rinnat on ollut muutaman päivän TOSI kipeät, mutta muuten ei mitään oireita. Eli negaa odotan (varmistan) ja varaan lääkärille ajan ensi viikolle..

Tulehan sini sitten huomenna kertomaan, miten kävi!

t, elmeri (kp 50!!)
 
sini74_
Voi jessus, että on ollut etova olo koko iltapäivän.. no, huomenna selviää johtuuko tuo migreenistä, mistä tosin ei vielä ole muita oireita, mutta vahvasti siis kuuluu yleensä migreenini oireisiin, vai kenties, kenties............
 
sars76
Pampulei, ei olla vielä ovistikkuja käytelty - totuushan on se, että kohta vuoden päivät tässä ollaan "pamputettu" menemään, mutta oikeastaan vasta muutama kuukausi "tosissaan". Ja tosissaan sanalla tarkoitan sitä, että yritetään olla stressaamatta ja peuhataan silloin kun siltä tuntuu. Toisaalta ite oon ainakin näillä "hedelmällisillä" päivillä mega-kiihkoissani koko ajan...
Se täytyy kyllä myöntää, että toisinaan on vaikea olla stressaamatta, kun v***ttaa niin paljon hilliksien alkamiset - sen vaan jotenkin tietää, et ei oo tärpännyt vaikka kuinka toivoisi...
Mut mitens te niiden ovistikkujen kanssa? Ja sori super-tyhmä kysymys, mut koetko ne luotettaviksi tahi toimiviksi?

Ja kiitos kaikille tervetulo-toivotuksista. Pidetään peukut pystyssä, et kaikki plussataan pian :)
 
Jenska85
Heippa hei kaikille! Tervetuloa sars76 munkin puolesta. Monella on taas jännät ajat tulossa, fiilistelen täällä peukut pystyssä teidän puolesta! :)

Mulla on kaikista vaiheista tylsin menossa, täti pakkailee laukkuja ja seuraavaksi odotellaan ovista... Mun tuurilla ovis tulee superaikaisin juhannusviikonloppuna, kun meillä ei sillon minkäänsortin mahdollisuutta pupuilla(ellei siittiöt osaa matkustaa semmosta pariatuhatta kilometriä ilman halki!;)).

Mä en varmaan ainakaan vielä tässä kierrossa turvaudu ovistikkuihin. Tosin viime kierrossa oviksen bongaus oli vähän hankalaa, kun oireita tuntu olevan niin pitkän ajan, mut sit lopulta kun oireet loppu niin oviksen määrittäminen jälkikäteen tuntu aika helpolta. Ja ehkä sitä nyt tuli kokemuksesta vähän viisaammaks, et taas osais tunnistaa oireet vähän helpommin. Koetetaan mennä nyt vaan joka toinen päivä -systeemillä eteenpäin ja unohtaa liiallliset hermoilut. Luulen kyllä että ovistikut on ihan hyödyllisiä ja luotettavia kapineita, etenkin jos on pitkä ja epäsäännöllinen kierto. Toisille tikut varmaan tuo helpotusta kun ei tarvii arvailla, mut mä luulen et mun kohdalla ne vaan lisäis stressiä.

Huoh, tulipas taas jaariteltua! :D

-Jenska kp5, odottaen innolla plussauutisia!
 
sars76
Huomenta kaikille, ihanasti sataa taas vettä...Pitää meidät kaikki (ehkä) virkeinä; kuka sitä nyt hirveen kuumia ilmoja ees kestäis :)
Palatakseni vielä noihin ovistikkuihin: tuntuu, et oon ihan "vasta-alkaja" kaikkien raskauteen/ raskaaksi tulemiseen liittyvien asioiden kanssa...En ehkä oo ajatellut asioita aikaisemmin sen kummemmin - ollaan menty ihan mututuntumalla ja koska mun kierto on ollut aina tosi säännöllinen (jopa pilsujen lopettamisen jälkeen) en oo miettinyt koko ovista. Paitsi nyt tietty. Ja varsinkin kun epäsäännöllisen säännöllisesti ollaan peuhattu jo kohta vuosi. Hmmmm. Ehkä mä vielä vähän venailen niiden tikkujen kanssa - etten turhaan stressais itteeni. Heh.

Hyvää juhannusta kaikille.
 

Yhteistyössä