Kevään 2008 yrittäjät 3

  • Viestiketjun aloittaja elsis
  • Ensimmäinen viesti
Iiris86
Oikeen paljon onnea Pampuleille!!
Me muut tullaan tässä ja ens kuussa perästä, eikö? :)

En tiiä ootteko yhtä "hulluja" ku minä, nimittäin oon ostanu jo pari äitiysvaatettaki ku on ollu tarjouksessa. Mut uskon vakaasti et niille tulee vielä käyttöä :)

T: Iiris joka pian pimahtaa tän vauvakuumeen kanssa
 
ex-jolly
Onnea Pampulei, mahtavaa ja ihanaa! Vauva tulossa =0) Uskomatonta!

Ja onnea myös Mrs Gerritsenille. Siviilisääty on sitten Married. Harmittaa kyllä muakin sun kp2, mut jos se toukkakin haluaa tulla vasta nyt, kun on papin aamen sanottu ;)

Iiris, täällä toinen joka pimahtamis pisteessä... Kp:t pitää tarkistaa pari kertaa päivässä kalenterista ja yritän oikein ajatuksen voimalla saada tissit kipeemmiksi =( Kun musta tää on vaan taas tätä menkka-tissi-oiretta, kun eka raskaudessa tissit oli sen tuntuiset kuin ne olis pruutattu täyteen suolavettä ja kun niitä vähän hipaisi, niin meinas huuto päästä kun ne oli niin hellänä... Kieltämättä välillä niin pessimistiset ajatukset että!

Jolly
 
Sesami
Onneksi olkoon Pampulei!!!

Tekee ihan hyvää aina välillä lukea hyviä uutisia!

Mulla olisi nyt ilmeisesti ovis tällä viikolla. Joka toinen päivä ollaan peuhattu ja joskus vähän useamminkin. Täytyy toivoa että nyt tärppäisi, luulisin että mahdollisuudet on hyvät kun ekat luomumenkatkin on takana. No eipä tässä voi muuta toivoa kuin että tärppäisi tai kierto olisi edes normaali. (toisin kuin se edellinen 62 päivää).

Mutta meillä jatketaan mansikka showta. Käytiin poimimassa marjoja ja nyt sitten pitäisi pakastaa oikein urakalla!

Sesami kp 14
 
enskertalainen
ONNEA Pampuleille!!! Plussafestarit senkun jatkuu, kuka liittyy seuraavaksi..?

Ei menkkoja tullut tähän mennessä, yleensä aamulla pärähtää! Muutaman kerran on tuntunu alamahassa pienen pientä kipua molemmilla puolilla, mut muuten ei mitään... liekkö menkat yrittäs puskea sieltä, mut "pikkukaveri" estää ne ;)

Tilasin pari testiä netistä, mut vielä ei oo tullu..josko huomenna laatikossa...palaan sitten astialle!

Aurinkoista päviää vaikka arska ei paistakaan (ainakaan pihalla)!
 
Pampulei
Kiitos murut onnitteluista =) Ihana, kun voi tästä teille avautua =)

Ja tosiaan Mrs Gerritsenille myös kovasti onnea multakin!

Tein tänä aamuna uuden testin ja se oli taas positiivinen ja eilistä vahvempi. Vielä ei kuitenkaan ihan kamalan vahva viiva, mutta hyvin selkeä kuitenkin. Koko ajan vaan epäilen, että ehkä olen tehnyt sen testin väärin ja menkat nyt sieltä tuleekin.. mutta vielä ei ainakaan oo kuulunut onneksi! Olo on tosi epäuskoinen, epätodellinen ja jotenkin ihan "höppänä". Ei tätä oikein oo vielä tajunnu =) Kävin tänään ostamassa kaks testiä lisää. Jos ne huomenna ja ylihuomenna näyttää vielä plussaa eikä menkkoja näy, niin sitten kai vois jo alkaa uskomaan =)

Pidän kovasti peukkuja, että saadaan lisää plussia! Kovasti tsemppiä ja hurjasti plussatuulia!
Pampulei kp28/28 vai rv 4 vai mitähän tähän ny laittas =)
 
elmeri77
Pampulei: onko sulla mitään oireita?? Siis että onko meillä "oireettomilla" mahiksia olla raskaana? ;) Itsellä kun ei ole mitenkään semmoinen olo, että olisin raskaana, su-yönä heräsin viiltävään kipuun oikealla puolella alamahassa ja ajattelin sen johtuvan menkoista. Mutta vielä ei tosiaan menkkoja ole kuulunut, vaikkakin välillä vähän alamahassa juilii...

t, elmeri, kp 28
 
Pampulei
Oireita oli oikeestaan vaan se, että tissit oli aika kipeet ja on siis vieläkin, mutta on ne joskus näin kipeet olleet ennen menkkojakin. Mut ne on jotenkin tuolta "alta ja sisältä" kipeet, eivät nänneistä niin kun useimmilla muilla. Vatsassa on tuntunut pari kertaa esim. nopeasti ylösnoustessa sellainen kova repäisykipu ja välillä ihan vähän viillellyt. Sitten oli vähän sellanen kuumeinen ja ellottava olo, joka alko joku 4-5 päivää ennen testiä, mutta ei mitenkään merkittävästi.
Nyt on oikeestaan aika normaali olo. Väsyttää ja välillä voi tulla vähän äklöttävä olo jos ei ole syönyt, muttei muuta.

Niin ja sellainen vielä, että uskon tunteeneni tuon kiinnittymisen niin sen jälkeen oli nännit arkoina muutaman päivän, mutta sitten se meni pois ja oli ihan normaali olo ja olin jo ihan varma, ettei ollut tärpännyt. Mulla ei esimerkiksi oo valkovuoto lisääntynyt ollenkaan, mikä yleensä on käsittääkseni aika varma oire. Että kyllä sitä voi raskaana olla, vaikkei olisi niitä klassisia oireita =) Pidän Elmeri kovasti peukkuja, että sun viiltävä kipu olisi masuasukin aikaansaannosta!! Se voi sitä hyvinkin olla!!
Toivottavasti tästä epämääräisestä oirelitaniasta oli jotain apua =)

Pampu

 
ex-jolly
Pampu, purskahdin oikeasti höröttämään, kun luin että olit tänään käynyt ostamassa vielä kaksi testiä lisää! Koitahan nyt vaan jo uskoa =) ,senki tuhlari!!!! =)

Jolly
 
Iiris86
Mulle ei oikeen mitään uutta kuulu, menkat loppu ja ens viikon ovista oottelen.
Ostin tänään kaupasta greippimehua ;) vaikka luin jostain et jotku lääkärit oli sanonu et ei se mitään vaikuta, mut eipä sen juomisesta mitään haittaakaan ole.

Ja Pampulei koittaa nyt vaan uskoa et pieni ihmisen alku siel masussasi on :)

-Iiris kp 6/30-
 
elmeri77
Tosiaan Pampulei, etköhän kohta voisi jo uskoa, että raskaana olet :) Tosin itselläni oli myös ekassa raskaudessa niin "epävarma" olo, vaikka testi oli selvä plussa, että kävin vielä verikokeessa työpaikkalääkärillä.. En uskonut muuten raskautta :)

Muutes, mistä olette noita testejä netissä tilanneet? Itse kun olen aina vain apteekista ostanut, mutta saako netistä halvemmalla?

Ainiin, pitää minunkin myöntää, että olen ihan koukussa tähän palstaan! On se hyvä, että on edes joku paikka, missä voi vouhkata..:)

t, elmeri (kp 29)
 
Pampulei
Hih;) Mulla on tosiaan ollu vähän epäilevä tuomas -olo ;) Tänä aamuna tein taas testin ja selvä plussa oli. Mieskin jo sanoi, että lopeta jo se alituinen testien tekeminen, joten yritän nyt painaa kaaliini, että raskaana tässä ollaan. Miksihän kummassa se nyt on niin vaikea vaan uskoa? Tuntuu kai liian hyvältä ollakseen totta tai jotain.

Mäkin tunnustan, että oon koukussa tähän palstaan ja varmasti tulee vierotusoireita, kun me lähetään nyt nimittäin mökille ajaksi x. Koitan päästä taas pian kurkkimaan teidän kuulumisia, mutta saattaa nyt hetki mennä nettipimennossa. Teitä en kuitenkaan unohda vaan pidän peukut tanassa mökilläkin!!!

Valtava säkillinen isoja plussia tasapuolisesti ja pankaas tytöt peitot nyt heilumaan! Kyllä se sieltä tärppää IHAN VARMASTI!!

Hengessä vahvasti mukana, mökkeilevä Pampu, joka katoaa hetkeksi nettipimentoon =)
 
Myy80
Heipä hei kuumeilijat! Olen kirjoitellut tuonne toiselle palstalle, mutta kaikki tuntuu olevan lomailemassa ja nettipimennossa, että olen kurkkinut ;) mitä teidän palstalla tapahtuu...ja täytyy myöntää, että täällähän tapahtuu. Plussia on aivan sadellut...

Moni on sanonut sitä, että tämä on ollut tosi tärkeä "purkautumispaikka" ja itsekin myönnän, että olen koukuttanut tähän pahemman kerran... Välillä tuntuu, että V***ttaa niin penteleesti ja on superpessimistinen olo ja välillä ollaan niin hyväntuulisia että...

Mä toivon, että tältä palstalta tarttus plussatuulia muhunkin...täällä on ainakin hyvät fibat! :))

Myy. Y 03/08, kp 24/28 (eli jännittäviä hetkiä eletään - josko sittenkin...)
 
enskertalainen
testit ei oo vieläkään tulleet, vaikka yleensä menee vaan päivä/pari :( Mutta menkatkaan ei oo tullu, että kaippa se on nyt totista totta :)) Nii ja netissä testit on halvempia ku apoteekissa ja tulloo suoraan postilaatikkoon! Säästyypä hakemisen vaiva ainaski ;)

Oon ruvennu jo tarkkailemaan syömisiäni..oon aika huono syömään oikeeta ruokaa, mut nyt se on ruennu maistumaan ja asiaa painaa varmaan sekin, ettei oo enää pelkästään itestä vastuussa vaan myös siitä pikkuisesta! Mites Pampulei sä?

Myylläkin jännää aikaa :) Mites muut jännääjät???

enskertalainen rv 4 ..hih..
 
Ex-jolly
Tsemppiä ja plussia Myyllekin!

Pitänee munkin alkaa surffata netistä niitä testejä, alkoi kuulostamaan niin helpolta. Vaikka toisaalta yritän takoa aivoihini, että ihan turha niitä testejä on edes ostaa, kun näkeehän sen sitte, et alkaako menkat vai ei. Ja jos ei, niin ehtiihän sen sitten ostaa. Mut kyllä tänäänkin on NIIN poltellu päästä kusaseen tikun nokkaan, ettei oo tosi! Mä kuljen suurin piirtein tissit kourassa (yrittäen saada niitä kipeämmiksi) ja jokainen (endo) vihlaisu saa aina oikean "HAA-olen raskaana" ilmeen meikäläisen naamalle.
Joo-o, tiedetään. Aika surkeeta myöntää, että olen näin alas vajonnu!

Jotain muuta ajateltavaa sentään sai, kun eräs hyvä äiti-kamu oli tänään kylässä kahden mukelonsa kanssa. Isommat tenavat ottivat toisistaan kaikki mehut irti riehuen ja äitien tärykalvoja testaten. Pienempi vain tarkkaili tilannetta. Minähän sitten tein lähempää tuttavuutta pikkuisen vaunujen kanssa, ovat sellaiset, joita olen surffaillut viime päivinä netistä (joo joo... eka se plussa kiitos). Aijon näes uusia meidän rattaat, jos vain pamahdan paksuksi. Ja vauva-lehdenkin jo melkein tilasin...
Help Me!!!

epätoivossa rypevä Jolly kp 23/25-32
 
Iiris86
Jolly älä yhtään häpeile tuntojasi, mä oon just samanlainen..mä olin viime kierros melki 100% varma et oon raskaana ku tissit tuli kipeeks paljon aikasemmin mitä muis kierrois. Ja sit ku täti tuli nii pettymys oli mitä suurin :( . Oon yrittäny takoa päähäni et raskaana ollaan vasta sit ku tulee kaks viivaa tikkuun, mut eipä sitä osaa olla ettei oireita ettis.
Mäki oon jo kauan miettiny mitkä vaunut sit hankin ku on sen aika ja vauva-lehti mulle on tullu koko ajan vaikka esikoinen täyttää pian 5v, se on vaan niin huippu lehti.

Oltiin tänään koko perhe mato-ongella tos iltasella ja saatiin 3 kalaa :)
Oon muuten kans ihan koukussa jo tähän palstaan. Yleensä kirjottelen yhellä foorumilla, mut siel ei oo tällä hetkellä kovin paljoo yrittäjiä jotka kirjottelis aktiivisesti. Täältä löyty oikeita hengenheimolaisia ;)

-Iiris kp 8/30-
 
Myy80
Nyt on taas sellainen fiilis kaikkineen viiltelyineen ym. että ois voinu vaikka tärpätä... mut sit tuntuu niin tyhmältä, kun (?) menkat alkaa, että en ala... En kestä sitä pettymyksen tunnetta. Eka reissu vessaan on niin masentava, kun näkee punaista... Voi, kun ei tänä viikonloppuna...

Kiitos "kohtalotoverit"...täällä hengailu helpottaa...

Myy.
 
kevätkukkanen (ei kirj.)
heippa vaan täällä kp 9/27 eli ens viikon alussa pitäis olla ahkerana. Tänään vaan tulee talo täyteen porukkaa ja lähtevät tiistaina että sikäli vähän huono mutta pitää yrittää jossain välissä toimia (hiljaisesti) :)

Ihme väsymys ollu tämän viikon mutta nyt ei voi tulkita miksikään oireeksi. Pitäis varmaan mennä aiemmin nukkumaan vaan.

Ei huvittais olla töissä, kaverit vaan lomailee ja ryypiskelee ... tahtoo kans :) tai toivottavasti ryypiskelyt loppuu kohta täysin. No reilu 3 vk päästä alkaa loma ja silloin tietää jo onko tästä kierroksesta tullut tulosta.

Tsemppiä yritykseen kaikille ja onnea plussanneille jos en oo vielä muistanut sanoa!

jatkaa tylsistyneenä rästihommia .... tai surffailua :)
 
tuiskuli
Olen kyllä minäkin aivan koukussa tähän palstaan. Joka päivä käyn monta kertaa lukemassa, mutta nyt ei ole hirveästi ollut fiilistä kirjoitella. Jotenkin on nyt sellainen olo, että en enää jaksa enkä usko yhtään siihen, että meille vauva luonnollista tietä tulisi. 10 kk on kuitenkin ilman ehkäisyä oltu. Tosin ensimmäiset 6 kk olin poissa oviksen aikaan, eli oikeasti niitä ei voi laskea. Mutta tänään on tällainen olo, toivottavasti huomenna olen toiveikkaamalla mielellä. :)

On ihanaa lukea toisten onnesta ja olen niin onnelinnen kaikkien meidän palstalla plussanneiden puolesta. Olette kaikki ihania ja inolla aina aamuisin tulen katsomaan, josko olisi iloisia uutisia. Tsemppiä yritykseen ja plussaonnea:)

T. Tuisku, kp 5/30
 
elmeri77
Jolly: kuulostaa niiiiin tutulta! Hyvä, että on muitakin, jotka on ihan hurahtaneet.. Kun päätettiin aloittaa yritys, selasin kaikki rattaat + tarvikkeet huuto.netistä läpi ja mietin jo, mitä kaikkea tarvitaan. Nyt on into vähän laantunut, kun tulosta ei sitten heti tullutkaan.. Mutta kyllä vauva-ajatukset on vähän väliä mielessä, vaikka yritän ajatella ihan muuta.

Omaa napaa: rinnat on kipeet ja alavatsassa "erilaisia" tuntemuksia, kuin ennen menkkoja (tai ainakin toivon niin!). Nyt kp 30 ja piti kyllä pidätellä aamulla, että sain jätettyä testin vielä kaappiin. Huomenna kyllä testaan, jos ei tätiä näy, ollaan nimittäin lähdössä reissuun vkl:ksi.

Onko muita testaajia vielä tälle viikolle? Myy? Jolly?

Ja pitäiskö meidän aloittaa uus ketju, kun sivujakin on jo 13?

t, elmeri
 
Myy80
Myy ei taida testata vielä kuukausiin... Eilen illalla sitten pyyhkiessä jotain jäi paperiin...:( Viime menkkoja ennen tuli pari päivää ruskeaa vuotoa (aah, yksityiskohtia :)...) - sitä alkulimaa, niin kuin mieheni asian ilmaisi...:) Että voi V**tu...menkat on varmaankin alkamassa...siis en kestä... onneksi te kanssasisaret jaksatte tsempata ja olette kokeneet samoin kuin minä.

Nyt en anna itseni hurahtaa liikaa vauvajutuihin, kun sitten sydän särkyy menkkojen alkaessa... Eikä tässä vielä luovuteta, mutta pahaltahan se tuntuu...

Ei oikein tunnu miltään...

Myy.

uutta ketjua tulemaan vaan...
 
Sesami
Täällä ei ole mitään uutta. Ovista en kyllä ole ainakaan pongannut, ehkä se on vasta tulossa.

Ajatelkaa positiivisesti, ei ihan vielä kannata raskautua. Useammalta taholta olen kuullut kuinka kesävauva on kuulemma aivan ihana. Pääsee sitten joka kesä viettämään synttäreitä. Tuon ajatuksen turvin ajattelin itse pärjäillä ainakin seuraavat pari kuukautta.

Onneksi on kuitenkin nyt niin paljon tekemistä töissä ja muutenkin että ei juuri omaa oloaan ehdi pohdiskelemaan.
Eipä täältä sitten paljoa muuta.

Sesami kp 17
 
tuiskuli
Kävin tänään minun akupunktio lääkärillä, joka sanoi että minun munasarjat on lukossa(ylläri!) Eli siis pitää rentoutua ja olla ajattelematta asiaa. Yritän siis henkistyä ja olla tyytyväinen nykyiseen olotilaan miehen kanssa kahden. Jos vauva sattuisikin tulemaan niin sitten on aika kahdestaan (ja myös oma aika)todella kortilla. Eli taidanpa yllättää miehen tänään jollain ihanalla herkulla:)

Nyt on todella rentoutunut, hyvä ja luottavainen olo. Rakkautta riittää ja täytyy suunnata se nyt niihin,jotka on jo olemassa. Vauveli saa rakkautta yllin kyllin jahka tähän maailmaan on valmis tulemaan:)

T: iloinen hippinne Tuisku
 
Jenska85
Voi onnea hirrrrmu paljon Pampulei! Kivaa tulla taas lukemaan uutisia kun ne on näin hyviä! :D

Tänne ei uutta, kp 5 ja täti häipynyt. Kuukuppi osoittautui kelpo ostokseksi. Mulla on niin niukat menkat että usein en oo voinu enää tamponia pitää kahden ekan vuotopäivän jälkeen. Tuo kuukuppi on kyllä mukava verrattuna hiostaviin pikkuhousunsuojiin, tosin sen asettaminen ja pois ottaminen on vähän haastavaa mut kai sitä pian oppii ja tottuu...

Pitäis munkin ruveta katselemaan netistä niitä testejä, ajattelin ottaa ovistikut nyt tämän kierron ajaksi käyttöön. Me näköjään tuiskulin kanssa eletään samaa kiertopäivää, jos mun menkat tulis samaan aikaan kun viime kierrossa niin jänskäiltäskin samaan aikaan! :D

Ootte te kyllä semmonen tukipilaristo täällä, tänne on niin hyvä purkaa tuntojaan vaikka tosin nyt kesällä oonkin ollu vähän laiska lukija ja kirjoittelija! Kiitos teille kaikille! :)

-Jenska
 

Yhteistyössä