kevään 2008 yrittäjät 4

  • Viestiketjun aloittaja Kevätkukkanen
  • Ensimmäinen viesti
Eemi kesän ketjusta
Annuliinalle oli pakko kirjoittaa kun satuin taustalla heilumaan. Meitä muitakin pitempään mutta ei vielä ihan vuotta yrittäneitä on havaintojeni mukaan muillakin palstoilla pyörimässä, mä tuolla kesän ketjussa. Täysin on samat fiilarit kuin sulla, en voisi paremmin kuvailla! Me ollaan miehen kanssa pystytty sopimaan siitä, että 2 kk katsotaan vielä ja sitten lähdetään etenemään hoitopuolelle... Vuosi tulee kohta täyteen.

Epätoivoa vain lisää se, että mä olen jo syönyt 4 kk clomeja (epäsäännöllinen kierto yms), mutta tulosta ei tullut. Eli varmaa (suhteellisen) on se, ettei luomusti tärppää, vaikka kuinka tahkottais nää 2 kuukautta. Ei vaan aina jaksa. Mutta jollain lailla näiltä palstoilta silti saa aina positiivisen fiiliksen, ja itse en jotenkin pysty ihan vielä tunkeutumaan tuonne lapsettomuuspuolen jutteluihin.

Eli vaikkei se stressittömyys tai muukaan ole meillä auttanut tässä 10 kk sisään, niin ehkä vielä joskus. itkuja tirautan asiasta aina silloin tällöin, mutta yritän olla vaipumatta epätoivoon. Totta kuitenkin on, että vain n. 1 viikon kuukaudesta on jotenkin normaali olo, ja muuten tää on tätä. Koomista, että yrityksen alussa sitä lapsentekoa ajatteli ehkä sen yhden viikon, mutta nyt on ajatukset heittäneet häränpyllyä. Koko ajan se siellä velloo.

Mutta mun pointti: ei menetetä toivoa. Meitä löytyy muitakin, ja toivottavasti kohtaamiset lapsettomuuspuolella jäävät minimiin! Ja suokaa anteeksi mun tunkeilu.
 
ex-jolly
Ei haittaa tunkeilut yhtään Eemi, mukavaa että meidänkin ketjussa juttelua piisaa, meidän porukka onkin kutistunut aika pieniin. Lisäjoukot ovat aina tervetulleita.

Tuli vain mieleeni, että jos et ole lueskellut vielä lapsettomuuspuolta, niin kannattaa kyllä ensin tsekkailla niitä ketjuja... nimittäin aika rankkaa palautetta siellä on mun nähdäkseni saaneet kaikki ne jotka julkeaa sinne yrittää jos eivät ole vähintään viittä vuotta kärsineet, eivät voi ymmärtää mistään lapsettomuudesta vielä mitään. Ja sama heillä/meillä jotka yrittävät toista lasta, emme voi missään nimessä enää kärsiä sekundäärisestä lapsettomuudesta koska meillä on jo lapsi... Mä olen nimittäin yrittänyt sieltä myös löytää sopivaa ketjua mutta olen sitten jättänyt sen heille jotka sen ovat itselleen "omineet". Toivottavasti mua ei nyt lynkata tämän sanomisen jälkeen tällä palstalla =)

ja sitten Eemi vielä, määrätäänkö noita clomeja myöskin silloin, jos on ovulaatiossa häikkää, tiedätkö?

Annuli, mulla tuli mieleen sellainen että onkohan sulla sitten sellainen juttu limakalvossa, että se jää liian ohueksi, eikä mahdollisesti hedelmöittynyt munasolu voi kiinnittyä siihen. Tuo minimaaliset kuukautiset saattaisivat viitata siihen. Tällaisesta ongelmasta olen lukenu, mutta en kyllä nyt muista millä tavoin se todetaan ja miten hoidetaan, taisi olla joku hormoonivalmiste??? Niin, ja ei tällä palstalla kaikilla ole lapsia entuudestaan.

Minäkin olen ajatellut, että nämä endohoidot ovat ainoat, joihin aion rueta. Jos ei leikkauksen jälkeen tulosta synny takarajana 35v, niin sitten ollaan tie kuljettu tältä saralta loppuun ja suunnitellaan muita kuvioita =). Tosin en kyllä miehestä tiedä mutta ei sekään kyllä mihinkään hedelmöityshoitoihin varmasti suostu.

Sinille ja miekkoselle oikein ihanaa ja rentouttavaa viikonloppua, olette sen kyllä ansainneet! Ja hyvä anoppi!

Jolly
 
Nilla87
Annuli: katsoimme aikoinaan saman dokumentin mutta eikös ne juonut vuoden sitä litkua/litkuja mutta kuukaudessakin näki että sperman laatu oli paranemaaan päin..Ja siinähän ne naiset maisto miestensä spermaa ja tiesivät sen perusteella aika hyvin olivatko miehet syöneet kalaa,roskaruokaa vai valkosipulia..tai kasviksia ym:D

täällä kp 21/26-28 mut todella hiljasta ollut joten tärppiä ei todellakaan odoteta:D
 
Annuliiina
Piti lisätä tosiaan yksi i tuohon nimmariin, kun joku kerkesi tässä välissä rekisteröidä tuon nimimerkiksi. Mutta silmiini pisti tälläinen viesti täältä elleistä kun surffasin. Alkoi niin kiinnostamaan tuo ex-jollyn juttu niukoista menkoista. Tässä kaikille vielä tiedoksi, jos ette ole itse törmänneet tai kuulleet asiasta.

Asetylisalisyylihappo
Hei
Takana kuusi vuotta yritystä ja kolme vuotta hoitoja, jotka lopetimme toukokuussa tuloksettomina. DiagnoosI: selittämätön lapsettomuus.
Tottumuksesta surffasin vielä netissä ja löysin amerikkalaisen lapsettomuusklinikan sivut, jossa analysoitiin selittämättömän lapsettomuuden mahdollisia syitä. Yksi syistä oli kohdun limakalvon ohuus, joka oli minulla todettu useasti. Sivuilla todettiin, että mikäli potilaalla on hyvä hemoglobiini, voi 1.kuukautispäivästä oletettuun ovulaation asti otettu "baby aspirin" auttaa limakalvon kasvuun. Päätin kokeilla, koska hommassa oli järkeä: minulla on matala verenpaine ja korkea hemoglobiini, aspiriini puolestaan ohentaa verta.
Söin puolikkaan Disperiiniä 12 päivän ajan. Nyt olen RASKAANA, raskausviikolla 5!
Uskon vahvasti asetyylisalisyylihapon tehoon omassa tapauksessani. Käsittämättömintä on, että koko kolmen vuoden hoitoputken aikana ei veriarvojani otettu kuin ensimmäisen käynnin yhteydessä. Verenpaine on mitattu vain munasolujen keräyksen yhteydessä operaation suorittamista varten - ehkä tietoja ei edes kirjattu varsinaiseen potilaskorttiini.
Vasta ulkomaisia tutkimuksia lukiessani huomasin, miten vähän tietoja minusta oikeastaan kokonaisvaltaisesti tutkittiin ja kirjattiin muistiin. Ja kyse oli kuitenkinSuomen arvostetuimmista lapsettomuusklinikoista.

Jos nyt pistäisi pillit pussiin ja lähtisi viikonloppuja viettelemään. Toivottavasti paistaisi aurinko edes hetkittäin =)
 
Moon Fairy
Helou,

ensinnäkin paljon voimia elsikselle!

...ja tervetuloa Annuliinalle, kiva saada uutta verta tähän ketjuun kun ollut jo hyytymään päin. Et muuten ole ainoa ekaa yrittävä tässä ketjussa. Meilläkin esikoinen toiveissa ja 6. yrityskierto alkoi. Mullakin pelottaa, että vika onkin miehessä ei minussa, mutta pelkään myös että se onkin mussa... Mies kohta 30-v ja mä 7 vuotta siitä nuorempi. Äiti on kuitenkin pyöräyttänyt 8 mukulaa maailmaan joten varmaan automaattisesti aattelen että mäkin olen hyvin hedelmällinen. :O

Mainitsinkin siitä yrityksen muuttamisesta tjottailuksi, saa nähdä kuin hyvin onnistuu edes se että ei seuraa kiertopäivien kulkua. Näin aluksi se on onnistunut. Ovistikkuja en ota tässä kierrossa käyttöön ollenkaan.

Eipä tämän kummempaa tällä kertaa, palailen linjalle kunhan on raportoitavaa. :D
 
Nilla87
Meillä vika vissiin stressissä koska meille on yhdessä aikasemmin sattunut 2 vahinkoa:(

silleen mukava tietää ettei vikaa ole meissä fyysisesti ainakaan..molemmat stressaa kyl ihan liikaa töistä ja uuden asunnon löytämisestä että..liekö syys tän hetkiseen "lapsettomuuteen":/

Niin ja siis tervetuloa annuliina:)
 
Eemi taasen
Jolly, jees, sillä mielellä mäkin vähän noita lapsettomuuspuolen juttuja vilkuilin. Tuntui, että lähinnä kilpaillaan siitä, kellä rankimmat hoidot ja suurimmat menetykset elämässä... Ja jollain lailla, kun siitä virallisestakin vuoden rajasta puuttuu ne pari kuukautta, niin ei todellakaan viitsi mennä sinne lynkkauttamaan itseään. Mutta en todellakaan tarkoita sitä, että väheksyisin vuosien ajan lapsettomuudesta kärsineiden tuskaa tms... En vain tässä tilanteessa halua yhtäkään itseeni kohdistuvaa kriittistä kommenttia kuulla/lukea.

Pitäis vissiin perustaa tänne haaveilupuolelle sellaisten viittä vaille vuoden/vuoden yrittäneiden lista...?

Clomeja mulle määrättiin heti terolutin määräämisen jälkeen, koska kierto ei toiminut pelkästään niillä (ei ovulaatiota). Eli juurikin clomifenin pitäisi ovulaatio aiheuttaa, ja ainakin mulla munarakkulat kehittyi sen avulla hyvin, ultrattiin pariin otteeseen. Tärppiä ei vain tullut, ja nyt sitä miettii, mahtaako ovuloida lainkaan luomusti. Mutta kuten sanoin, en edes enää tee ovistestejä, en jaksa stressata niistä enää. Aika on jo vähän ajanut sen innostuksen ohi... Kierto mulla nyt luomuna yhtäkkiä oli 4 päivä lyhyempi kuin clomeilla, joten en tiedä, onko se merkki ovuloimattomuudesta vai aikaisesta ovulaatiosta vai mistä.

Tuohon aspiriinikeskusteluun olisin vielä lisännyt sen verran, että kikkojahan on yhtä monta kuin yrittäjääkin, ja etenkin selittämättömän lapsettomuuden kohdalla, kun kummassakaan ei mitään "kliinistä" vikaa ole löydettävissä. Saattaa olla kiinni tuuristakin. Mutta en siis dissaa ideaa mitenkään, huomautan vaan.

Sori taas pitkä juttu "vieraalle" palstalle. :)
 
ex-jolly
Heip taas ja kiitos Eemi pitkästä vierailusta! Ei muuta, kun liityt joukkoon vakituiseen! Joo, kyllähän tällekin puolelle lapsettomuus-ketju mahtuis! Oletteko ajatelleet mahdollisia lapsettomuus-tutkimuksia julkisella vai yksityisellä? Minä pääsin onnekseni yksityiseltä gyneltä suoraan jatkotutkimuksiin julkiselle puolelle, ja suhteellisen nopeasti kiireellisenä (menin valittamaan endo-kipuja) vieläkin ihmettelen kuinka nopsaan alkoi tapahtua vaikka 3 kk jonoista olin hyvin tietoinen.

Mäkin huomaan taas kp5 että en ole tilannu niitä ovistikkuja, vaikka aioin, joten kai mullakin on "aika ajanut ohi" kuten Eemi sanoi. Koska kyllä mä ainakin joskus ovuloin, todisteena tyttö 3v =) ja toisaalta paree malttaa mielensä vielä keskiviikkoon, kun päästään kuuntelemaan magneettikuvauksen tuloksia ja gynen jatkosuunnitelmia, jos sillä nyt sellaisia on mietittynä. Toivottavasti on, koska musta olis järkkyä "itse päättää" mitä tehdään. Tai tokihan joudun viime kädessä itse viimeisen sanan sanomaan, mitä mun kropalle tehdään vai tehdäänkö mitään, mutta siis toivon, että sillä olisi antaa ainakin kaksi ellei useampikin vaihtoehto! ...olipas sekavaa sepustusta taas...

Akuutti Hengitystie Infektio Toipilas Jolly (vaimitensenyoli)

 
Eemi
Hei taas. No, ehkä mä alan sitten olla vakiokalustoa tälläkin puolella. :)

Mä oon paljon miettinyt noita tutkimuksiin menemisiä ja mitä kautta mentäisiin, mies niistä justiin eilen kyseli, enkä oikein kaikkiin tiennyt vastata. Kun mulla tosiaan on ultrattu ovista clomeilla, niillä se ainakin tapahtuu, mutta nyt taas on kierto epäsäännöllistymässä (onko oikea sana?). Eli ehkä ollaan jo ohitettu se eka vaihe, että määrätään vaan clomeja ja katsotaan toimiiko... Kun ei kerran toimi.

Mutta viimeksi, kun kävin ultrassa yksityisellä (en ehtinyt muualle), niin hän sanoi, että myös miehen sperma tarttis sitten analysoida ennen tutkimuksiin menoa. Mä olin ihan että häh? Kun siis eikö sinne mennä just siks että jotain häikkää on, miten mä sen nyt etukäteen mihinkään tutkittavaksi saan ilman lähetettä??

Ja tosiaan, julkiselle tarvis päästä (tai Västöliitolle?) ihan hintojenkin takia. Eli kannattaako jotain terveyskeskuslääkäriaikaa tms. varata jo nyt, että varmasti sitten pääsee edes jonoon aikanaan? Mä en ymmärrä näitä juttuja... Kun mulla ei nyt ole avointa hoitosuhdetta mihinkään gyneen, koska valmistuin ja jäin heitteille YTHS:ltä. Että mitäs hittoa tässä nyt pitäis sitten tehdä?

Sori sekava sepustus. Ei onneksi paljon omanapaisuutta, heh. ;) Mut oikeasti, kehtaiskohan sitä pistää pystyyn sellaisen semilapsettomien ketjun, minne vois tulla ne, jotka kokee jollain tasolla lapsettomia olevansa, mutta silti haaveilijoita?
 
tuiskuli (vierailee)
Toi semilapsettomien ketju on tosi hyvä idea! Minä ainakin olen messissä!!! Vaikka en tosiaan vielä mihinkään tutkimuksiin halua. Kiva Eemi, kun olet tänne tullut höpisemään:)
 
Moon Fairy
Heikun keikun,

ja tervetuloa vaan Eemi. :)

Miulla menossa kierron puoliväli. Ovis näinä päivinä, vaikken oo tikuttanut. Huomannu vaan oon limoista (sori :D ) ja omista halujen lisääntymisestä. Saa nähä tärppääkö tässäkään kierrossa kun ollut vähäistä toimintaa simppojen kanssa. :p
 
Ninu
Eemi,

kyselit noista miehen siemennestetutkimuksista. Ainakin Diacorilla tutkimus tehdään, jos sijaitset pkseudulla, eikä hintakaan päätä huimaa, kelakorvauksen jälkeen hinnaksi taisi jäädä noin 40€. Ja testeihin pääsi ilman suurempi "vuoden yrittämistä takana"-kriteerejä, sen kun vaan varasi ajan.
http://www.diacor.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=271&Itemid=146
 
Sini_
Terveee... eipä täällä mitään uutta. Tyttö voi joka päivä vähän paremmin, mutta lääkitys on siis päällä. Ihmeen hyvin hän on jopa oppinut ottamaan tabletin, ottaa sen suuhun ja pillimehua päälle, niin lääke menee ihan hyvin alas. Vähän sitä pitää kuitenkin aina vetkutella, että ihan heti ei voi ottaa kun annan lääkkeen hänelle..

Päätettiin, että en jatka enää pillereitä ja katsotaan nyt miten tämä kroppa lähtee luomusti toimimaan. Käytiin kuitenkin viikonloppuna kortsukaupassa, että ainakin nyt hetken ehkäistään, jotta mun kroppa saa levätä. Tässä käy kuitenkin niin, että joku kerta vaan sanon, että ei laitetakaan kortsua ja sitten se oireiden kyttääminen taas alkaa.. joku voisi sanoa mulle, että päätä jo mitä haluat!!!! Siis haluan, että kroppa nyt saisi levätä, mutta samalla tietty on sellainen tunne, että mitä tuota aloitusta pitkittää.. no sitten tuo keskenmeno sai aikaiseksi sen, että mahdollista raskautumista pelkää ihan tosissaan, vaikka sitä siis halauaakin.. ei ole helppoa ei, mutta jospa nämä ajatuksetkin sitten selkiytyy tässä vähitellen.
 
tuiskuli(vierailee)
Hyvä sini että tyttö voi paremmin! Ehkäpä ne sinunkin ajatukset tosiaan pikkuhiljaa selkiää ja toivotaan, että turha stressaaminen jää pois sit kun päätätte kumit heittää nurkaan! Tosin sun pelot on todellakin luonnollisisa keskenmenon jälkeen!!!

Vähän kaikilla taisi syyskuu jäädä aika kuivaksi kuukaudeksi pupuilujen suhteen:) Tule Nilla heti kertomaan, kun on jotain kerrottavaa. Omaan napaan ei taaskaan ihmeempiä. Ei oireita tädistä eikä muustakaan. Taitaapi tänään olla kp 28/30. Nyt jatakan työn touhussa. Aurinkoista päivää!!
 
Eemi
Kiitti Ninu tuosta linkistä, tosin en vaikuta pk-seudulla. Katselin kuitenkin, että Väestöliitolla tehtynä tuo tutkimus on myös aika edukas, joten sinne sitten varmaan? Ihmettelen vaan, että eikö julkisen kautta pääse mihinkään edes noihin perustutkimuksiin, kun kerran gyne käski tehdä ennen tutkimusten aloittamista? Ja mihin se ensimmäinen aika pitäisi varata, jos julkiselle meinaa? Jos jollain tietoa, niin kiitos infosta!

Hyviä plussatuulia Nillalle ja Tuiskulille... Jokos siellä on testattu?
 
Annuliiina
Mulla taas näpit syyhyää, kun tekis mieli tehdä raskaustesti. En ymmärrä näitä oireita taas ollenkaan. Yritän selittää itselleni, etten voi olla raskaana kun vuotoa tuli, mutta kohta taas alavatsaa nipistelee ja kuvittelen siellä taas jotain olevan, lisäksi mulla on vatsa ihan pallona turvotuksesta sekä hirmu väsy ja on ollut jopa etovaa oloa muutamana päivänä . Viimekuussa kierto jäi siis 25 päivän mittaiseksi ja nyt on menossa kp 7. Millaisia oireita endossa on? Jos mulla olisikin joku sellainen..tai sitten olen valeraskaana. Tuntuu jotenkin että näitä ihme oireita on joka kuukausi aina vuotojen jälkeen ja kun intoa piukeana teen testin niin taas romahtaa maanpinnan alapuolelle.

Oletteko muut muuten lihoneet tässä yrittäessä? Itselleni ainakin pari kiloa päässyt livahtamaan, kun ei viitsi olla mitenkään laiharilla, että mahdollisella vauvan alulla olisi mahdollisimman optimaaliset olotilat ja tuskin laiharilla ollessa olisi. Tiedä häntä..
 
ex-jolly
Plussatuulia tosiaan jännääjille+++++++!!!!

Ja sini, vaikuttaa siis, että tarvit ennen kaikkea henkisen hengähdystauon tähän juttuun, ja sillonhan on ihan loogista, että pilsut pois, ja kumiukot tilalle. Sitten ku itse tietää että on taas kaikki ok, ja eikun yritys 100% päälle! Siinähän voi mennä viikkoja tai vaan päiviä, mutta sittenpä ei oo kroppa pilsuista enää pilvessä.

Joo, aika hiljaseloa näytti olevan kaikilla syyskuu joten sehän tietää armottomia seksi-karkeloita lokakuun pimeisiin öihin. Meilläkin intouduttiin heti tosi toimiin, kun lääkäri niin määräs =)
... eiku siis. Ne vaihtoehdot on nyt:
a) leikkaus tai
b) yritys jatkuu, ja jos ei kipuja kestä niin palataan vaihtoehtoon a).

Minä valitsin toistaiseksi vaihtoehdon b). Ja jatkoakin suunniteltiin: (olen ihan intona!) nyt lokakuussa käyn tiettyinä päivinä (2) labrassa ottamassa verikokeen, josta kuulemma nähdään ovuloinko ollenkaan. Jos en, niin saan sitten lääkkeet, olikohan se nyt sitten se clomifen, ei jäänyt mieleen. Ja ultrasi taas kun oli kp7, munasarjat löytyi, mutta munasoluja oli ilmeisesti vain muutamia kypsymässä (tulikohan nyt oikein, missä mun bilsan kirjat on...) Ja antoi sitten soittoajan, jolloin hän soittaa tulokset. Ja sanoi, että voidaan kuitenki vielä tämän vuoden puolella tehdä tähystys endon tarkkailuun ja häätöön, jos ei hetikohta tärppää, voisi olla viisainta.

Voi että mä olen OIKEASTI IHAN TAJUTTOMAN TYYTYVÄINEN TÄHÄN LÄÄKÄRIIN !!!! Miten meidän pikkukaupungissa voi olla tollanen tyyppi? Ja muiltakin olen kuullu vain positiivista palautetta tyyliin, että "se on ainoo joka niistä jotain näistä jutuista tajuaa".

Ja vielä pisteenä ii:n päällä oli se, että ukko-kulta oli mukana, pisti vissiin vähä miettimään, ku saatiin ohjeeksi ottaa kalenteri käteen ja pistää ovikse ja seksit tarkkailuun.

Eemi, jos menet suoraa julkiselle, niin meidän kaupungissa on ainakin tällainen perhesuunnitteluneuvola tk:n alaisuudessa, josta voisin kuvitella aloittavani sun sijassas. Tai sitten joku Gynekologian erikoislääkäri, mutta en suosittele mitään yleislääkäreitä. Kumma, ettei se yksityinen laittanut lähetettä mihinkään spermatestiin, jos siitä kerran ääneen sanoi?!?!?! Voihan se laittaa lähetteen julkisellekin, mutta jonon ohi ei mennä (kuin kiireellisenä).

JOlly hyvissä fiilareissa ---> kaffepaussen



 
Eemi
Jolly hei, hienoja uutisia. Aika mukavanoloinen lääkäri tosiaan... Ja asiansa osaava. Clomit tietty kehiin jos et ovuloi, mutta jos ovuloit omin avuinkin, niin ihan huvin vuoksi en suosittele. Sivuvaikutuksia riitti.

Mullakin oli YTHS:llä tosi mukava ja asiantunteva lääkäri, mutta nyt sitten kun en enää mene sinne, niin hoito jäi vähän niin kuin kesken eikä kukaan enää hoida mun asioita. Siksi en oikein tiedä, kenen puoleen tässä kääntyisin.

Yksi mahdollisuus olis tietty miehen uusi työterveyslääkäri, että jos sitä kautta menis. Riippuu tietysti siitä, missä sen työterveys on tai onko missään (eli onko vain tk). Mutta täytyy nyt katsella.

Mutta jee. Kaffepaussille menen minäkin ja sitten kotiin. Kiitti että saan tunkeilla, ootte avuksi! :)
 
Nilla87
täällä kp1 :( perkele...noo enpä mä sitä plussaa ootellukkaan:) Jospa vaikka täs kierros koittas ees pupuilla vähäsen;D muuten kyllä jatketaan tjot ajattelua;)

mutta muille plustuulia blopblop blop:D
 
Nilla87
hertsileijaa kierronpituudeksi jäi 26pvää...olipas lyhyt kierto...onko muuten hyvempi vai huonompi kun kierto on lyhyt..siis siihen raskautumiseen nähden:)?? Yleensä se on sen 27 tai 28 nyt vaan 26..

eli siis kp 1/26:D
 
Moon Fairy
Voi kökkö Nilla, pahuksen täti! Hmm. Miten pitkä lie sun luteaalivaihe? Luteaalivaiheen ollessa liian lyhyt tai liian pitkä raskautuminen on hankalampaa, näin oon kuullut. Ei yksi päivä sinne tänne haitanne mitään...

Muksaa kun jollylla hyvät lekurit. :)

Annuliina, mäkin oon tässä puolen vuoden eli yrittämisen aikana lihonut pari kolme kiloo ainakin... Mutta en oo välittänyt kun oon ajatellut että lihoohan sitä sittenkin jos/kun pamahtaa. :D

Mites tuiskulin jännäyksen laita?

Ovis tuli ja meni, ainakin mitä luin kehon merkeistä. Pupuiltua tuli vähän ja oon onnistunut olemaan kyttäämättä kalenteria ja kiertopäiviä. :) Tässäpä sitä taas ootellaan parisen viikkoa miten käy... Eipä kyllä ole odotukset niin korkealla mitä viime kierroissa kun tikuttelin ovista.
 

Yhteistyössä