Hae Anna.fi-sivustolta

Kevään merkkejä

Viestiketju osiossa 'Kristallipallo' , käynnistäjänä blueQ, 01.04.2014.

1. Voi blueQ kiitos, mutta ei niiden kannata tulla tänne...täällä on kyllä viheriöitä ja isojakin metsiköitä ja tavattoman rauhallistakin, ei edes auojen hurinaa kuulu mistään, mutta ihan erilaista kuin entisessä paikassa. Vaikea selittää mutta eläimille ei kuitenkaan ole tilaa täällä asutusten lähellä, muutenhan niitä olisi täällä...

En ole ihan varma mutta luulen että saatan muutta 6-8 vuoden kuluttua, kun jään eläkkeelle, jonnekin missä on eläimiä. Tosin täällä on niin ihania ihmisiä että en ole ihan varma muutanko sittenkään, mutta se mahdollisuus on jos oikein kova ikävä tulee...:)
    Ja tänne on hyvät kulkuyhteydet niille uusille asiakaille jotka hankin siihen uuteen hoitomenetelmääni. Sekin painaa aika paljon.

Mutta oikeaan osuit että hiukan haikea mieli on niiden entisten perään.. Mutta onhan ne muistot ja haikeuskin kuuluu elämään :)

Olen katsellut välillä tällaista sivustoa.
    Rescueyhdistys Kulkurit
    Ehkä hankin sieltä vanhan, siis iäkkään koiran tai kissan kaverinsa kanssa kunhan oikea aika tulee :)

Kuinka sinun kissasi? Joko viihtyvät ulkona eli onko ulkona jo kissojen mielestä kevät ja mukava lökätellä auringon lämmössä?

2. Erendil Sydäntietoisuus

Saadut tykkäykset:
    4
    Tietokoneella istuskellessa avautuu näkymä pelto/metsämaisemaan, joten metsän eläimiä näkyy jos minkäkinlaisia:) Jänikset, oravat, pikkulinnut, fasaanit.......ja varma kevään merkki on kahden fasaanikukon mittelöinti. Tulevat ihan ikkunan alle, joten voin siinä samalla ihailla niiden upeita höyhenpukuja. Ja eilen bongattu kevään ensimmäiset leskenlehdet, joten hyvältä näyttävät nämä kevään merkit täällä.

3. Inke Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    543
    Meidän mäellä on oravapopulaatio kasvanut. Kummitätinä niille oravaperheille on ollut yläkerran rouva, joka talveksi toi linnulle auringonkukansiemeniä. Oravat ovat keksiliäinä veitikkoina löytäneet nämä lintujenruokintapaikat, tai sitten pikkulinnut ovat päässeet paremmille apajille *ulkoruokintaan*. melkoista vilskettä on takapihalla, aivan kuin oravilla olisi omat olumpialaiset meneillään. Männynrunkoja pitikin vipelletään ylös ja alas häntä suorassa siihen malliin, että luulen kohta mäntyjen runkohin tulevan todelliset pururadat.

4. blueQ Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    20
    Hei Tassu!
    Löytyipä paljon liikuttavia tarinoita tuosta Kulkurilinkin takaa.
    On se niin sydäntäsärkevää kun eläimiä hyljätään ja jätetään heitteille.
    Oppiikohan ihmiset ikinä rakastamaan ja huolehtimaan eläimistään loppuun asti?
    Rukoilen sen asian puolesta ja monen muunkin asian puolesta...
    Kiva oli kuulla sinusta ja siitä, että ihania ihmisiä on löytynyt elämääsi. <3
    Kun itse olet ihana, niin vedät puoleesi samakalaisia, näin toimii vetovoimanlaki.

Minun kissani voivat hyvin ja varsinkin Noora viihtyy pitkiä aikoja tarhassa.
    Ellin mielestä terassin oven pitäisi olla auki, että saa pinkaista sisälle heti, jos kuuluu epäilyttäviä ääniä.
    On vielä niin kylmää, ettei vielä ole mahdollista.
    On saanut huomata, että on kevät, kun vapaana olevat kollit hakevat morsmaikkuja itselleen.
    Yksi musta suuri kolli oli noussut keittiön ikkunalaudalle, josta katseli sisälle. Onneksi tytöt oli päikkärellä, eivätkä nähneet kosijaa!
    Sitten oli tarhan oven takana punainen kolli, jolle Noora antoi lähdöt! Uskomatonta millaisia ääniä raivostunut kissa päästelee! :)

Hyvää kevään jatkoa Tassu ja iloja päiviisi!

5. Inke Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    543
    Tähdetkin sen tietävät :)

"Kotiin ja perhe-elämään liittyvät kysymykset ovat tänään akuutteja. Vastaus on: fengshui. Se ei tarkoita tässä pelkästään tavaroiden järjestystä, vaan kaikkien asioiden selvittämistä, järjestykseen saattamista. Älä edes ala miettiä, mitä kaikkea keskeneräistä, epämääräistä, roikkuvaa ja sekavaa onkaan, vaan järjestä edes jotakin, mieluummin oleellista."

Jos juuri tänään pitäisi perusteellista kotiin liittyvää fenshui-siivosta tehdä, niin nöpösti on sille aikaa, sillä illaksi töihin aikataulu ei kanna suuria muutosjärjestelyjä, olkoonpa miten akuutteja vaan.

Asiat ovat vyyhtenä ja pasmat ihan sekasena, selvitä nyt sitten siinä ja järjestele. Oleellista, mitä se voisi olla, kukkien vaihtamista uusiin multiin, otaksun. Edellisen työni päätyttyä sain asiakkailta lahjaksi kultaköynnökse alun ja se on intoutunut purusuamaan vehreyttä huolettomasta hoidosta se ei ole ollut moksiskaan.

6. Ihku Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Niiih ! <3

7. blueQ Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    20
    Jotkut ne vain ovat ihguja ja sen voi sanoa lyhyesti : Niiih! <3

8. Heippa blueQ ja kiitos!
    Kävi nimittäin niin hauskasti että juuri n. ½ tuntia sitten istuessani ruokapöydän ääressä, näin pienellä ruohopläntillämme mustarastaan matoja ja ötököitä etsimässä! Tulit heti mieleeni ja muistin kuinka lupasit lähettää meille eläimiä :D
    Viesti tuli perille :))) Laitoin hälle talipallon ulos voimia antamaan kun sattui vielä sitä lajia löytymään.

Ja toinen iso kiitos kissakuulumisista! Teidän nurkilla on sitten niitä leikkamattomia kolleja kun asutte sen verran maalla. On se kyllä aikamoista ääntä mitä kissat saattavat pitää! Itse asiassa sekä suuttueassaan että paritellessaan. Viime mainittuakin on tullut kuultua joskus keväisen yön pimeydessä :)
    Pitäisiköhän sinne tarhaan laittaa pesä Ellille, jos se rauhoittaisi? Ostaa vaikka yksi kestävä katollinen muovinen kissan vessa ja laittaa se tyhjänä pihalle. Tai no pehmeä peitto voisi olla sen pohjalla kiva ;)

Ihanaa että niitä toisenlaisiakin ihmisiä on, kuten sinä, jotka huolehtivat hylätyistäkin eläimistä. Vaikka tokihan se on ihan luonnollistakin, kukin luontonsa mukaan. Soisi vain, että ne jotka eivät ymmärrä asian päälle, eivät ottaisi alun alkaenkaan eläintä, säästyisi moni eläin turhalta kärsimykseltä. Näin hyvinvointivaltiossa.

Köyhissä maissa on asiat kurjemmin ja karumpaa. Koirat ja kissat on joutuneet kodittomiksi ja yhteiskunta ei tue hoitoloita ainakaan tarpeeksi jos ollenkaan eikä rahaa koirien ja kissojen massasterilointiin ole etc. Ja lienevätkö ihmisetkin jo tottuneet ajattelemaan että niin sen pitää ollakin?

Meillä on ensiviikko ensimmäinen viikko josta säätiedotus sanoo että yöt ovat plussan puolella. Meteorologit sanovat myös, että jos on viikko ilman yöpakkasia niin alkaa oikeasti kevät. Nyt se sitten alkaa meillä päin! Ei siis voine kestää kauaa kun se on myös teillä :)))

Mukavia keväisiä ja kesäisiä päiviä sinne teillekin, sinulle, Ellille, Nooralle ja koko perhekunnallesi <3

9. Tuo tähtien kirjoitus olisi pitänyt olla minulle. Olenkohan muuttunut Kauriiksi ;) Ystävättäreni joka harrasti astroogiaa, sanoi että seuraavassa elämässä syntyisin kauriin merkeissä. Ajatella, että sellaistakin voi nähdä tähdistä :)

Nyt tuli kyllä förskottia siitä elämästä jos tuo horoskooppi on kauriille, sillä minä olen laittamassa lapsen myyjäisiin taas hurjasti hyvää mutta meille turhaa tavaraa. Samalla siivoutuu pää kun on kotona vähemmän tavaraa, sanovat kokeneet :)
    Pääni olen jo alustavasti siivonnutkin ja tehnyt toimintasuunnitelman miten saa pidettyä kaikki langat käsissä seuraavina kiireisinä vuosina niin , että eivät tunnu kiireisiltä, ja yksi niistä toimintasuunnitelmista on juuri tuo: vähemmän tavaraa, vähemmän siivottavaa ja järjesteltävää, enemmän aikaa tärkeille asioille eikä pää rasitu taas epäoleellisista!

Keväällä on muuten sekin suuri merkitys ihmiselle, että silloin syntyy juuri tällaisia hyviä joka keväisiä ideoita ja muutenkin valtava vimma siivota ja kaunistaa kotia uuteen uskoon kevättä varten :)

10. Inke Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    543
    Oletkin siellä kauriin aurinkomerkin vastakkaisella puolella, aivan kuin vastakohtana, yöttömänyön aikoihin syntynyt, minä taas kaamosen keskelle pimeyteen. Samoin Saturnus on meitä molmpia milloin kurittamassa, milloin auttamassa ongelmanratkaisuissa.

Minulle tuo fengshui osui niin naulankantaan, sillä jotain pitäisi tehdä ja jostain pitäisi aloittaa. aloittamisen vaikeudesta poden ja mietin jo aamulla pitäisikö palkata viikkosiivooja, tai ainakin vuodenaikasiivooja, sillä välillä tunttúu omanajantarve puskevan päälle omine vaatimuksineen. Elämäkin jäsentyisi helpommaksi, jos ei olisi niitä sitten kun hommeleita vartoomassa tekijäänsä.

Nyt kylläilen kotona ollessa, milloin lähilampi sulaa ja joutsenpari lehahtaa siinä lähiasukkaiden iloksi. Nyt olen vähän kuin elämäntapamust.... ei kun kulkuri luonteeltani omissa nahoissani.

Last edited: 06.04.2014

11. Niinpä muuten tosiaan, saatamme ollakin tuon syntymävuodenajan perusteella vastakohdat luonteiltammekin? Tosin ei minulle ole ollut ollenkaan ajoittain vierasta tuo itsestäsi lausuma "Nyt olen vähän kuin elämäntapamust.... ei kun kulkuri luonteeltani omissa nahoissani" mutta sehän ei olekaan luonne vaan elämäntilannekysymys...?

Minulla oli 4 kk ennen muuttoa siivooja kun tuntui etten selviä siitä talven pimeydestä kaikkine järjestelyineen, pakkaamisineen, uuden asunnon katselmuksineen ym.ym lasten hoidon ym. lisäksi. Kyllä helpotti ja piristi kummasti kun sai sen pois arjen rutiineista, tai oikeastaan kun ei kerääntynyty sillä saralla tekemätöntä työtä nurkkiin vaan sai tulla puhtaaseen kotiin ja keskittyä tärkeämpiin tehtäviin!
    Voin suositella siis sitä ja siitähän saa kotitalousvähennystäkin, oliko tänä vuonna peräti 2400€:eek:on saakka?
    Mietin itsekin että kun rikastun niin ottaisinko talven pimeiksi kuukausiksi joka toinen viikko siivoojan. No sitä on aikaa miettiä, rikastuminen kun ei ole ihan pian näköpiirissä :)

12. No niin, nyt tiedän mistä on kyse: täällä linnut ovat vain muuttolintuja, ei talvehtivia ihmisiin tottuneita. Tänään kun kuljin pysäkiltä metsikön läpi kotiin oli ääni huumaava lintujen laulusta kun kosiskelivat toisiaan tai neuvottelivat pesän rakentamisesta. Näin yhtäkkinen ilmaantuminen ei oikein selity kuin sillä että sitä on tultu parvena yhtä matkaa muualta tänne :) Lisäksi vain ääni kuului, eivät näyttäydy ja kuhertele ihmiselle kuten edellisessä paikassa tekivät, kesälläkin kun eivät pyytäneet ruokaa.

Oravat ja siilit täältä puuttuvat edelleen, mutta ehkä sekin mysteeri vielä selviää, miksi ei ole vielä näkynyt.
    Erilaista luonnon havainnointia nyt täällä uudessa paikassa kun tottui niin kauan siihen entiseen meininkiin :D

13. Inke Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    543
    Palaan vielä tuohon vuodenaikojen vastakohtaisuuksiin, ilmeisesti se on se mikä saa minut tuntemaan rapujen tuoman haasteen, Päivä haastaa yön, jos näin runollisesti sitä haastetta kuvailisin. Toivon ettet käsitä tätä haastetta väärin. Rapu kodinpiirin ihmisenä ja kauris työkeskeisenä urahenkilönä tuovat myös sillä sektorilla jonkinlaista vastakohtaisuuden haastetta. Jos joskus olen sanonut rapujen haastavan minua, niin se haaste tulee näistä energioista, onhan minullekin koti todella tärkeä ja ravut nostavat sen kodin merkityksen minulle esiin jossa sitten olen itseäni syyllistämässä. Kyllähän minä viihdyn näiden (minua haastavien) rapujen seurassa, en haluasi sinun ajattelevan sanavaintaani minkäänlaisena moitteena niitä henkilöitä kohtaan, joilla rapu on aurinkomerkkinään. Niin yksisilmäisesti en yhdenkään yksilön persoonallisuutta halua, enkä suostu määrittelemään.

Huonosti nukuttu yö sukeutui mitä ihanimaksi aurinkoiseksi päiväksi ja tästä onkin hyvä jatkaa päivänpaisteisissa tunnelmissa. Huomaan taas syventyneeni mielekkääseen aiheeseen koko kasvolihaksitolla, kestohymy saa poskilihakseni jäkkiin. Miksi minun pitää hymyllä itsekseni kun kirjoitan jotain, eivätkö sormeni mukaa osaa näpytellä ilman poskilihasten aktiivista osalistumista tähän keskustelutapahtumaan.

14. Kissantassu* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kirjoitit aivan ihanan selvityksen joka käy selvityksestä myös ylipäätään suhtautumisestasi ihmisten erilaisuuteen, joten vaikka en ole ollut omalta osaltani huolissani kuin enintään siitä, etten hukuta sinua haasteisiin ;) niin oli hienoa saada lukea tuo asennoitumisesi ja miten erotat ihmisen itsensä niistä energioista joita hänen kohtaamisensa itsessäsi nostattaa. Samaa opettelin tällä saitilla aikoinaan kun tulin tänne: omien tunteiden ja energioiden erottelukykyä muista ja niiden käsittelyä (aikana jolloin olin ensin vuoden pari ilman vakinikkiä ja kommentoin vain harvakseltaan) .

Mutta olen tosiaan käsittänyt, ihan omana johtopäätöksenäni, että sinulle olisi välillä raskastakin kohdata rapumerkkinen juuri siksi koska se tuntuu haastavalta, ja kyllähän se kai onkin, jos ravun kohtaaminen nostaa esiin syyllisyyttä? Vaikka voihan se olla pisristävääkin että saa esiin omia juttujaan ja saa käsitellä niitä. Mutta Inke, en missään nimessä ole loukkaantunut vaikka olisi välillä tarvetta levätäkin niin vastakkaisesta merkistä :)

Minulle, kuten tiedätkin, numerologia on antanut samanlaisen kehyksen käsittää niin omaa itseä kuin ihmisten erilaisuutta yleisemminkin, vaikka olenkin haaveillut myös astrologiaan tutustumisesta ja hankkinut oppikrjatkin valmiiksi sitä aikaa varten jolloin voin niin tehdä.
    Tämä ei ole kai kauhean oleellista sanoa tässä muuten, mutta kun minusta tuntuu, että tämä ei ole yleisesti tiedossa, niin siksi kerron, että kolme ammattiastrologia elämäni varrella, yksi tällä saitilla siellä astrologian puolella (vai mikä sen sivun nimi on) ovat painottaneet että syntymäajastani johtuen (yksi heistä selitti, että määrättyjen päivien ja määrättyjen kellonaikojen sisällä syntyneenä) en ole lainkaan tyypillinen rapu. Mutta on totta, että yksi elämäntyöni keskittyy kodin sisällä tapahtuviin asioihin ja on keskittynyt pitkään, joten siitä en tarkoita tällä selityksellä pyristellä irti :)

15. Inke Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    543

Juups, et hukuta. Olen vain muuten arkisissa ympyröissäni rapujen ympäröimänä, se on kuin jokin minulle vasta aikuisuudessa tullut ilmiö. Sukuni piiristä en ole löytänyt yhtään sellaista rapua, joka olisi elänyt samanaikaisesti kanssani. Työnipiirissä on eräs herra rapu, joka on niin hoivavietin ohjastama, että minä jään arkirealismini kanssa lähes sormisuussa- asentoon. Juuri se, että en nuoruusvuosiltani tuntenut läheisesti yhtään rapua, olen kuin vieraassa maassa herkkien rapujen kanssa. Herkkyyttähän minustakin löytyy, mutta se on laadultaan aivan erilaista. Jos kuvailisin sanoin,miten varovainen oikeasti olen, ei minua uskoisi, kuin ne jotka ovat tunteneet minut läpi elämäni, en aina usko edes itsekkään.

Oikeasti rapuenergia on auttanut haasteillaan minua tutustumaan itsessäni johonkin itseltä piiloon jääneeseen puoleeni, sitä taustaa ajatellen ravulle on ollut tilausta elämässäni. Pitääkin tarkistaa mitätavaraa minulla on ravussa, vai onko se yksi monista tyhjistä huoneistani.

Palasin vielä kertomaan ettei löytynyt yhtään planeettaa ravussa.

16. Kissantassu* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ilmankos olet sormi suussa sen rapuherran hoivavietin kanssa :D

Mutta on se vain niin, että vaikka minulle iskee välillä neuvomisen tarve jos tuntuu ettei joku tiedä jotain niin en minä aivan pahimmasta päästä hoivaava ole. Minulla on lähisukulaisena kaksi hoivavietillä varustettua herraa vaikka ovat kummatkin härkiä (numerologisesti kylläkin vahvasti hoivaviettisiä) ja kumma kyllä, minäkin olen välillä kysymysmerkkinä, joskus jopa pihalla heidän kanssaan. Johtunee varmaankin siitä hyvin itsenäisestä ja vahvasti vapautta rakastavasta puolestani...Olen ennemminkin tyyppiä "elä ja anna toistenkin elää" kuin tyyppiä "annapa kun isäs auttaa" tjsp. tyyppiä.
    Neuvomisenikin on sitä laatua että jos polvissa on nivelrikko niin kannattaa kokeilla jos Magnesium auttaa jne :D Tosin joskus tuntuu että voisi jakaa vähemmän iän myötä kertynyttä tietoaan ja kokemustaan, mutta enpä tiedä, on ne osoittautuneet todella hyviksikin neuvoiksi sitten joillekin :)

17. Villasukka:) Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kas, tulihan se vanha tuttu kevään merkki: vimmattu halu pestä ikkunat :)

18. Inke Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    543
    Hupssss, eikö villiksen valon virkistämä mantelitumake aktivoi muihin vimmattuihin haluihin :)

19. Juna Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
  20. Villasukka:) Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ei, vain vimmattuun pyykinsilitykseen seuraavaksi - tunnetietokoneen käyttöjärjestelmän päivitys maadoittamalla on käynnissä :)

21. Villasukka:) Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Mikä mahtaa olla merkki - tuossa etiketissä vai onko "etikettiä" ollenkaan?
    Maassa maan tavalla? Ei suinkaan, ei maassa maata maan tavalla, vaan penkillä. Onneksi tilaa jää istuksijoillekin :)

22. Juna Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei Villis! Taitaa olla *Kevät* siinä merkissä. Vai onko sen nimistä juomaa olemassa? Jotain halpaa, pahaa ja tehokasta se muistaakseni oli. Tilaa oli kyllä toisillekin penkeillä riittävästi, mutta eipä näyttänyt olevan kovinkaan paljoa tunkua lähelleni?
    Muutenhan levähdyspaikka oli ihan feng shui luokkaa. Kauniit penkit ja pensaat, suuri kuusi suojana ja roskiskin ihan vieressä. Siis kaikki tarpeellinen.

23. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 979
    No mutta Juna... ;)

24. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    20
    Valoa Elämän Kirkkoon eli omaan Kotiin. :)

25. Villasukka:) Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    HeipPa vaan Juna! *Kevät* merkille tääkin oli fillaroimassa, mutta kun näki valokuvaajan ottamassa jo susta kuvaa penkillä, Villasukka:) päätti jäädä vaan huuhtelemaan hampaistaan hiekkaa tuonne kuusen taakse (fillari jäi kuvaan) ja aattelee, että saattaahan *Kevät* juoma tehdä keholle melkoiset feng shuit, mutta joskus sekin tekee ihan hyvää? :)

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri