Hae Anna.fi-sivustolta

Keventäjäkavereita sadan kilon keijukaiselle?

Viestiketju osiossa 'Tsemppikerho' , käynnistäjänä vierailija, 01.08.2018.

1. vierailija Vierailija

Hei

Löytyisiköhän tätä kautta keventäjäkavereita? Sellaisia, joiden kanssa jakaa keventämisen onnistumisia ja takapakkeja, iloja ja suruja, vinkkejä ja tsemppiä?

Olen kolmekymppinen nainen, 165/100. Ylikiloja on siis reilusti. Vielä kymmenisen vuotta sitten olin hoikka, mutta elämääni sattui paljon vaikeuksia ja vastoinkäymisiä - muun muassa läheisen vakava sairastuminen ja kuolema ja oma sairastuminen psyykkisesti. Psyykenlääkkeet lihottivat, ja toki myös söin suruuni, aika tavallakin, kuten kiloista voi päätellä. Olen myös aika laiska liikkumaan. Lenkillä joskus käyn, mutta mitään omaa lajia tai liikunnan riemua en ole löytänyt.

Nyt olen päättänyt keventyä. Haaveissani on joskus päästä sinne 58 kiloon, minkä painoin ennen tätä kaikkea. Mutta tiedän, että se voi olla haave vain. Kun nyt saisi draivin päälle ja pienin askelin pienenisi.

Tuntuu, että syömisessäni on pielessä aika paljon: syön epäsäännöllisin ajoin ja toisina päivinä vain vähän, toisina mättöannoksia. Kaikki makea on heikko kohtani. Näiden ongelmien korjaamiseen erityisesti tarvitsisin kanssakeventäjien tsemppiä.

Jos kirjoituksessani on yhtään tuttua, vastailehan!

2. vierailija Vierailija

Muista, että tosiaan on hyvä edetä pienin askelin. Älä soimaa itseäsi, jos eteneminen on hidasta tai takapakkeja tulee. Se on normaalia. Takaisin vain oikeille jäljille hyvillä mielin. Elämä voi joskus olla todella rankkaa ja muiden vaikeudet imaista mukaansa ja sitten uuvuttaa. Ole hyvä itsellesi ja hyvä ystävä itsellesi. Kokeile uusia liikuntalajeja, kaikki eivät pidä samoista jutuista tässäkään vaan ovat yksilöitä. Yksi tykkää juosta, toinen pyöräillä, kolmas käydä salilla, neljäs nyrkkeilyä ja viides tanssia. Kaikki liikunta on hyväksi ja parantaa mielialaa. Tsemppiä, onnistut kyllä. Vaikutat tosi symppikseltä, jotenkin ajattelevalta ja herkältä. Usko pois, tulevaisuudessa on hyviä asioita. Löydä ne ja iloitse niistä.

3. vierailija Vierailija

Hei

Ensimmäinen kirjoittaja täällä. Halusin kiittää vastaajaa kauniista ja kannustavista sanoista. Siispä lämmin kiitos - tuli hyvä mieli!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri