Kevyitä ruokaohjeita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikkarainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pikkarainen

Jäsen
29.01.2005
342
0
16
No niin siskoset, laitetaanko kasaan kevyitä ruokaohjeita?

Valmiina ruokina olen huomannut kuppikuumat ja saarioisten keitot vähäkalorisiksi. Samoin maksalaatikkokin.

Mutta eipä noita aina halua syödä ja kuntuo mieskin pitää ruokkia niin mitä hyviä ohjeita teillä on? Lähinnä sitäkin että millä olette korvanneet ne "kaloripommit" normaaleissa ruoissa?

kana-fetasalaatti on erittäin ruokaisa salaatti. Hommaa vähärasvaista lihaa josta teet ruuan esim. hirven liha. suosi vihanneksia ja marjoja sekä hedelmiä..Siirry pikkuhiljaa kevysempiin ruokiin niin ukkokultasi ei huomaa eroa:) Jos ennen olet tehnyt ruskean kastikkeen voihin, siirry margariiniin ja sit myöhemmin maitzenaa myöhemmin sekaan. Tällä tavoin keventää ruokaa tosi helposti ja huomaamatta

Muutama hyvä ja kevyt ohje:
Kanawokki (maustamattomiin suikaleisiin, valmiit wokkivihannekset, mausteeksi sitruunamehua, soijaa ja sweet chili-kastiketta, hyvää ja kevyttä)

Katkarapukastike (perunoille tai pastalle: sipulia, paprikaa. Kuullota ne, lisää cocos&lime-ruokakerma, jossa 5% rasvaa ja lopuksi katkaravut.)

Kinkkukiusaus (perunasipulisekoitus, pari pussia kasvissuikaleita, kevytkinkkusuikaleita, 2dl rasvatonta maitoa ja sekaan vähän suolaa ja mustapippuria. Loppuvaiheessa paistamista voit laittaa päälle kevyttä juustoraastetta)

Vaikka mitä muutakin löytyy, kun korvaat rasvaisen tuotteen kevyemmällä. Nämä toimii ainakin meillä. Lisäkkeeksi tietysti salaattia tai raastetta, että tulee syötya kunnolla kasviksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkarainen:
No niin siskoset, laitetaanko kasaan kevyitä ruokaohjeita?

Valmiina ruokina olen huomannut kuppikuumat ja saarioisten keitot vähäkalorisiksi. Samoin maksalaatikkokin.

Mutta eipä noita aina halua syödä ja kuntuo mieskin pitää ruokkia niin mitä hyviä ohjeita teillä on? Lähinnä sitäkin että millä olette korvanneet ne "kaloripommit" normaaleissa ruoissa?

Maksalaatikko ei ole kevyttä, ainakaan minun mielestäni.

Atrian 400gramman laatikossa on kaloreita 600 ja hiilareitakin 100gr.

Tein äsken ensimmäistä kertaa kukkakaalimuusia ja se, jos mikä on kevyttä.

Eli kukkakaalia,kevytmaitoa,suolaa,sipulia,margariinia.

Hyvää on.

Yhteistyössä