Kiddy Comfort Pro, Graco Cosmic Comfort S vai Be Safe Izi Comfort/Combi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja topi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

topi

Vieras
Eli turvaistuimen hankinta ajankohtaista. Ei vaan osaa päättää, että mikä noista??
Kertokaa kokemuksianne, Kiitos!
Meillä ei ole autossa isofix-kiinnitys mahdollisuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Gracot on ainakin järjestään saaneet huonoja arvioita Autoliiton testeissä.

Ne on usein väärin kiinnitettyinä niissä. Siinäkin, missä se lensi irti, ei ollut etupenkkiä ollenkaan paikoillaan.
Meillä on gracon xtp ja britaxin multitech. Multitechistä tykkään enemmän.

Mut jos olis isofixit, ottaisin besafen izin.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Gracot on ainakin järjestään saaneet huonoja arvioita Autoliiton testeissä.

Ne on usein väärin kiinnitettyinä niissä. Siinäkin, missä se lensi irti, ei ollut etupenkkiä ollenkaan paikoillaan.
Meillä on gracon xtp ja britaxin multitech. Multitechistä tykkään enemmän.

Mut jos olis isofixit, ottaisin besafen izin.

Tuo väite ei pidä lainkaan paikkaansa. Missään ei ole edes esitetty, että Autoliiton testeissä olisi joku istuin ollut väärin kiinnitetty. Tuo väite on lähtenyt liikkeelle siitä, että ruotsalaisen Testfakta.se;n testeissä Ruotsin liikenneturvallisuusviraston tekeminä istuin oli KÄYTTÖOHJEEN mukaisesti kiinnitetty ja irtosi ym. kauheuksia. Sen jälkeen käyttöohjeeseen tuli korjauksia useiden selitysten kanssa. Tuohon testiin linkki löytyy mm. www.lapsimatkustaa.fi sivuilta.

Älkää heitelkö noita vääriä väittämiä, varsinkaan kun ette tarkasta tietojanne.

Meillä kiddy infinity pro, eli lähestulkoon sama kuin tuo comfort, mutta vähemmillä säädöillä.
Tykätään tosi paljon, se on saanut testeissä erinomaiset arviot, myös törmäystesteissä, lapset tykkää kun se lantiotukipala toimii leikkipöytänä.. Mitäs vielä.. Hinta on aika halpa! Mä suosittelen sitä!!

Mustakinon outoa, että turvaistuimia kiinnitetttäisiin jossain testissä väärin. Jos ei alan asiantuntijat osaa kiinnittää niitä oikein, niin ei ole ihme, että Liikenneturva sanoo jopa 70% selkä menosuuntaan olevista istuimista olevan päin seiniä kiinnitetty tai käytetty. Sitähän niissä testeissä on korostettu, että istuimen pitää olla sellainen, jonka saa oikein kiinni taviskin.

[

Mä olen itse nähnyt sen testivideon, mistä puuttui etupenkki kokonaan.

Ja mikäs sitten oli sen tukijalan tehtävä, joka meni selkänojasta läpi siinä testissä. Ja silti siinä oli myös etupenkki. Tarlasta tietosi.

[

Mä olen itse nähnyt sen testivideon, mistä puuttui etupenkki kokonaan.

Itse asiassa täällä oli siihen linkki. En muista ketjun nimeä, mut se oli joskus -08 juhannuksen ja -09 juhannuksen välissä kun sitä katsoin.

Yhteistyössä