Kiehun ja kihisen !!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihan loppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihan loppu

Vieras
Miten tää elämä voi olla yhtä pään seinään hakkaamista!!! En kyllä yhtään jaksais tätä jatkuvaa vastoinkäymistä enää!

En kerro kaikkea koska kukaan ei jaksais lukea, mutta pakko avautua vähän tästä viimeisimmästä.

Lapsi ollut pitkään sairaana ja nyt viimeisimmän oireen eli verisen ulosteen vuoksi käytiin terveyskeskuksessa pari viikkoa sitten.
Annettiin näytteet ja yhdessä näytteessä oli verta. Ensin eivät soittaneet kun piti joten soitin minä ja hoitaja oli sitä mieltä ettei lisä tutkimuksia, sain kuitenkin vääntämällä uuden soitto ajan, mutta se meni väärälle lääkärille joka ei osannut sanoa mitään ja aloittoi uuden ajan oikealle lääkärrille. No, oikea lääkäri soitti ja sain taivuteltua lähetteen lisätutkimuksiin, koska lapsella kovia vatsakipuja. Kohta lääkäri soitti kuitenkin uudestaan, että HUPS lapsi onkin alle 16v, joten ensin tehtävä lähte sairaalan lastenlääkärille, joka voi vasta tehdä tutkimuslähetteen. Selvä, odotin muutaman päivän ja yritin soittaa sairaalaan millaisetkohan jonot siellä on. No, sieltä kerrotaan että koko osasto on kiinni koko heinäkuun!!! Jep, jep!!
Eli siis lastenlääkärille päästään ehkä elokuussa joka voi tehdä lähetteen tutkimuksiin (ennen sitä ehkä uudet näytteet). Ja tutkimuksiinkin on kuulemma pitkät jonot, kertoi tk-lääkäri.
Soitin terveyskeskukseen jossa sanottiin ettei asialle voi tehdä mitään. Eli, jos kysymyksessä olisi 16v tai yli pääsisi heti jonoon ja nopeammin tutkimuksiin, mutta nyt saadaan odotella!!

Nyt olen sitten siinä tilanteessa, että ilmeisesti joudun perumaan lapsen rippijuhlat jotta voin viedä lapsen yksityiselle tutkimuksiin. Jes!

Mä veisin yksityiselle lapsen heti!

Joudutko perumaan rippijuhlat siksi, että ei jää rahaa yksityisellä käynnin jälkeen? Jos niin, pyydä ihmeessä sukulaisilta apua juhllin leipomisessa yms. Pitäkää edullisemmat juhlat. Kyllä terveys on tärkeintä.

Ja tiedäthän, että myös yksityiseltä puolelta voi saada lähetteen julkiselle puolelle tutkimuksiin?

Juuri sen rahan vuoksi joudun juhlat perumaan. Nyt jo kutistettu kulut minimiin, mutta kun joudun kakut tilaamaan ja se maksaa. Ei ole sukulaista joka tekisi ja itse en sairastelujen (omienikin) vuoksi ehdi ja jaksa tehdä mitään.
Hyväksyivätköhän yksityisen lastenlääkärin lähetteen tutkimuksiin? Siskon lähetettä päänkuvaukseen eivät hyväksyneet vaan ensin piti jonottaa aika sairaalan neurologille ja työkaverilla eivät hyväksyneet työterveyden fysiatrin lähetettä tutkimuksiin...

Juuri sen rahan vuoksi joudun juhlat perumaan. Nyt jo kutistettu kulut minimiin, mutta kun joudun kakut tilaamaan ja se maksaa. Ei ole sukulaista joka tekisi ja itse en sairastelujen (omienikin) vuoksi ehdi ja jaksa tehdä mitään.
Hyväksyivätköhän yksityisen lastenlääkärin lähetteen tutkimuksiin? Siskon lähetettä päänkuvaukseen eivät hyväksyneet vaan ensin piti jonottaa aika sairaalan neurologille ja työkaverilla eivät hyväksyneet työterveyden fysiatrin lähetettä tutkimuksiin...

Minä vein lapsen yksityiselle pissaongelmien takia. Omaan terveyskeskukseen olisimme saaneet lääkäriajan vatsa syksyllä. Yksityiselle päästiin heti. Siellä otettiin peruslabrat. Ultraäänitutkimuksenkin olisi voinut tehdä siellä, mutta pyysin lähetteen julkiselle puolelle. Ja päästiin siis sillä lähetteellä sinne tutkimuksiin. Voisiko olla, että lapset pääsee helpommin tutkimukseen kuin aikuiset?

[QUOTE="vieras";26612822]Minä vein lapsen yksityiselle pissaongelmien takia. Omaan terveyskeskukseen olisimme saaneet lääkäriajan vatsa syksyllä. Yksityiselle päästiin heti. Siellä otettiin peruslabrat. Ultraäänitutkimuksenkin olisi voinut tehdä siellä, mutta pyysin lähetteen julkiselle puolelle. Ja päästiin siis sillä lähetteellä sinne tutkimuksiin. Voisiko olla, että lapset pääsee helpommin tutkimukseen kuin aikuiset?[/QUOTE]

Voi olla. Haluaisitko kertoa missä kunnassa asutte. Meidän Peijaksen-sairaala kun tunnetusti todella tiukka kaikessa...
Mutta tekeeköhän muuten yksityinen lähetettä ilman niiden kakkanäytteiden ottamista uudestaan. Puuh...! Heti kun aletaan ottamaan näytteitä+erikoislääkäri humpsahtaa loppusumma useaan sataan euroon. :(

Yhteistyössä