kierto 36-38??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pimpula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pimpula

Vieras
Eikös kuukautiskierrron päivät lasketa että ensaimmäinen päivä on kun vuoto alkaa ja viimeinen ennen sitä kun vuoto alkaa..

Onko muita joilla näin pitkä kierto?
5 viikkoa mulla ollut nyt monen kuuna peräkanaa..36-38 päivää..

ennen ollut kyllä justiinsa noinkin 28 päivän kierto..imetyksen olen jonkin aikaa sitten lopettanut ettei pitäsi hormooneistakaan johtua..mistähän voisi johtua?

Onkohan tällaisella kierrolla helpompi vai vaikeampi raskautua???

Kiitti vastanneille:)

Itse asiassa ihan oikeaoppisesti se lasketaan alkamisäivästä alkamispäivään eli ensimmäinen päivä lasketaan kahteen kertaan, sekä uuteen että vanhaan kiertoon.

Jos kiertosi on säännöllinen se voi ihan rauhassa olla noin pitkä. Jos se on epäsäännöllinen, et luultavasti ovuloi. Huomioithan, että ovulaatio EI ole puolessa välissä kiertoa, vaan noin 2 viikkoa ennen seuraavia kuukautisia. 28 päivän standardikierrollahan nämä ovat sama asia joten virheellinen olettamus on lähtenyt siitä liikkeelle. Teillä pitää pupuilla siinä kp. 20-24 vaiheilla.

Minä varmistaisin alkuun ovulaatiotesteillä että ovulaatio tapahtuu ja milloin se tapahtuu.

Kierto on ollut tuon 36-38 säännöllinen...viime aikoina olen huomaannut tuon viimeisen viikon ajan odottavani että millonkahan menkat alkaa,ja vasta nyttemmin aloin laskemaan että hui onpas pidentynyt tuo mun kiertoni ihmeellisesti.aiemmin tosiaan ollut normi kierto,mikähän tuohon vaikuttaa??
Ettei ois mitään häikkää..

Yhteistyössä