Kiertoko sekaisin synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Annika"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Annika"

Vieras
Eli synnytyksestä on nyt 11kk. 6.4 alkoivat ensimmäiset kuukautiset synnytyksen jälkeen. Eli nyt on kp25. Ehkäisyä ei ole käytössä. 24.4 tuli yhtäkkiä kovat kuukautiskipujen kaltaiset kivut ja hieman verta, sen jälkeen 2 päivää ruskeaa valkovuotoa pyyhittäessä. Sitten taas 29.4 hieman vaaleanpunaista valkovuotoa. Tänään taas limaista vuotoa jossa hieman verta seassa. Tulehduksia ei pitäisi olla ja vuoto on hajutonta, Papa ok. Kuukautiskipuja on ollut tuosta 24.4. asti vaihtelevasti, rinnat hiukan kipeät.
Mitä tämä nyt on?! Tiedän että kierto voi olla synnytyksen jälkeen epäsäännöllinen, mutta ei minulla ole koskaan ollut mitään välivuotoja.
On tämä naisen elämä taas ihan perseestä jos vaippa housuissa tarttee monta viikkoa kävellä kun ei tiedä vuotaako vai ei!!! :(

[QUOTE="Annika";23688886]Olisinkin, testiä en oo tehnyt mutta tuskinpa olen koska esikoinen tuli hoidoilla. :([/QUOTE]

Ei se automaattisesti sitä tarkoita, etteikö nyt voisi olla tilanne toinen. Itse veikkaisin myös raskautta, mutta ovulaatiokin voi aiheuttaa voimakasta kipua ja tiputtelua. Kyse voi olla myös raskauden jälkeisistä hormonihäiriöistä, kun kierrot ovat vasta käynnistyneet. Sinuna tekisin kyllä testin.

Kuinka pitkiä kiertoja sulla oli ennen synnytystä? Ja tosiaan se että esikoinen on saanu alkunsa ei tarkota automaattisesti että toisen kohdalla olis samoin. Mun ystävän esikoinen sai alkunsa inssillä 1½vuoden yrityksen jälkeen kun oli jo aikaa sitten todettu ettei luomuna tule onnistumaan (menikö nyt termit oikein no kuitenkin) ja yllättäen kuitenki toinen lapsi sai alkunsa täysin luomusti heti ensimmäisestä yrityskerrasta...

Itse en edes ajatellut raskautta, vaikka siis onhan se mahdollista kun ei ehkäisyä ole ollut. Varmaan vielä kp25 ei testiä kannata tehdä? Eli toi 24.4 olisi voinut sitten olla ovulaatio, mitä ihmeen tiputtelua tämä nyt on mitä nyt on? Viikko ajatellusta ovulaatiosta.

Kierrot on olleet ennen synnytystä 30-33pv.
On tää varmaan jotain välivuotoa eli ihan hormonihäiriötä eli siis ovulaatiota ei varmaan lainkaan ole tapahtunut eikä ole keltarauhasta kehittynyt eli siksi tiputtelee.

[QUOTE="Annika";23689171]Kierrot on olleet ennen synnytystä 30-33pv.
On tää varmaan jotain välivuotoa eli ihan hormonihäiriötä eli siis ovulaatiota ei varmaan lainkaan ole tapahtunut eikä ole keltarauhasta kehittynyt eli siksi tiputtelee.[/QUOTE]

Voi olla näinkin. Noin viikko ovulaatiosta (jos hedelmöittyminen on tapahtunut) saattaa tiputella kiinnittymisvuotoa. Noin kaksi viikkoa oletetusta ovulaatiosta alkaa testi näyttämään luotettavasti, mutta kannattaa toki testailla uudestaan vuodon pysyessä poissa.

Yhteistyössä