kierukan +ja-:set

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epävarma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en tiedä mitä seurauksia voisi kierukasta tulla. mulla on kuparikierukka jo 3 meneillään ja joka kerta olen ollut tyytyväinen.raskaaksi olen tullut heti poisoton jälkeen. Kuukautisvuoto on samanlaista kun joskus nuorena ennen pillereitä.
ei mitään valittamista,2:n laitto sattui hieman, yhden ei lainkaan.poisotto ei tunnu miltään.
pms-oireet on kamalat ja ovulaation tietää tarkalleen kun on kerran hormooniton. suosittelen.

Plussaa; kierukka ei tunnu, laittaminen oli kivuton, halvempi ku pillerit, eikä tarvi pillereitä nappailla koko ajan. Kuukautiset aika säännölliset, mutta joka kuukausi ei vuoda ja mulla vuotopäivätkin tosi niukkoja.
Miinusta; mullakin kamalat pms-oireet! Johtuukohan kierukasta, ku kerran edellinenkin asiasta mainitsi... Pms-oireista pystyn siis tietämään, että kierto on säännöllinen, vaikkei vuotoa oliskaan.

Mulla hormoonikierukka, nyt jo toinen 5 vuoden kierukka menossa. Ensimmäisen aikana ensimmäiset neljä kuukautta oli tosi ikävää aikaa. Vuotoja oli milloin sattuu,mutta sen jälkeen minulla loppui vuodot kokonaan. Välillä, ehkä kerran neljässä kuukaudessa on ihan pientä tiputtelua. Kierron tiedän ainoastaan pienestä alamaha jomottelusta, mutta sekin on hyvin pientä minun entisiin kipuihin verrattuna.
Eli lyhyesti sanottuna minulle ainakin hormoonikierukka on sopinut erinomaisesti.

Olen kokeillut molempia kirukoita.. Kuparikierukka lisäsi vuotoa ja kuukautiskipuja, mutta ei aiheuttnut hormonivaivoja kuten iho-ongelmia, lisävudon ja kivut halusin pois ja vaihdoin hormoonikierukkaan. Hormoonikierukka aiheutti finnejä ja alkuun meni s.halut. Tasoittui vähitellen. Parasta, että kuukautiset jäivät pois, pienen epätasajakson jälkeen. Molemmissa kierukoissa jäi alkuun langat liian pitkiksi, joista mies kyllä huomautti.. Positiivista molemmissa oli ehkäisyvarmuus. Mulla siis vähän -/+ kokemusta noista molemmista, tuskin kaikilla ongelmia on..

Yhteistyössä