Kierukan langat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hävisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hävisi

Vieras
Hei!
Täällä on paljon juttua kierukasta mutta minun silmiin ei osunut mitään niistä kierukan langoista. Eli siis minulla on reilun kukauden ollut nova t kuparikierukka. Ei ole kipuja tai ylipäätään mitään tuntemuksia eikä ongelmia. Ainut että vuoto on lisääntynyt ja kovasti! Joudun 2 ekaa päivää käyttämään meidän vaavin vaippoja eikä nekään tunnu riittävän tuntia pidemmäksi! Sitten 6 päivää tavallista/normaalia vuotoa. Mutta siis kun en enää tunne kierukan lankoja! Ne tuntui asennuksen jälkeen ja aika pitkänä vielä ja lääkäri sitten sanoi että ei niitä tarvii tunnustella vaikka potilas ohje kirjasessa niin sanottiin. No enpä ole tunnustellut kuin vasta nyt ja pelästyin. Potilas ohjeessa sanotaan että heti lääkäriin jos langat ei tunnu. Oma lääkäri sanoi että hän on laittanut satoja kierukoita eikä kertaakaan ole vastaan tullut tapausta että langat ois hävinny tai kierukka olisi tullut ulos. Joudun viikon odottamaan lääkäri aikaa. Onko kellään langat mennyt sisään ja mitä siitä on seurannut? Haluan pitää tämän seuraavat 5 vuotta! Ei ole muuten varaa ostaa uutta kun maksaa 120e. Tätä vartenkin piti säästää monta kuukautta!

Mulla oli kierukka ennen tätä kakkosen odottamista... Ensinnäkin lohdutan et menkat tasaantuu varmasti kun se on ollut useamman kuukauden paikoillaan, koita kestää sen aikaa! Ne langat tuntuvat häviävän sen vuoksi että kohdun kaula ja yleisesti kohtu elävät omaa elämää, eli esim. muistaakseni kuukautisten jälkeen kaula on pidempi kun ennen kuukautisia... Eli kyllä ne langat siellä ovat :) Tunnustele myöhemmässä vaiheessa kiertoa jos löytäisit ne! Kokemuksesta tiedän että jos kierukka olis lähtenyt paikoiltaan tai poistunut niin se olis tehnyt TAJUTTOMAN kipeää... En tarkoita tällä sitä että poistettaessa sattuisi, vaan jos lähtee paikoiltaan niin kohtu supistelee tosi kipeesti...

Ihanaa! Kiitos tiedosta! Tästä kun ei ole mitään vaivaa niin en tahdo että pitäis pois ottaa. Sitä pelkäsin että jos se on pois paikoiltaan kun lankoja ei tunnu mutta kipuja kun ei ole niin ilmeisesti paikallaan on.

Mulla oli hormoonikierukan laiton jälkeen ( siis jonkun ajan kuluttua laitosta) semmoinen ongelma et langat oli todella pitkät. Ei kun lääkäriin ja ultra tehtiin heti ja todettiin et kierukka ei ole kohdussa vaan kanavassa tulossa ulos eikä mulla mitään kipuja ollut . Kuukauden päästä uuteen ultraan ja katsotaan onko kierukka pysynyt nyt paikoillaan. Se sattui aivan hirveästi kun se kierukka työnnettiin takaisin kohtuun. Laitto ekan kerran ei tuntunut juuri lainkaan.javascript:emoticon(':wave:')

Juu eilen tunsin taas pikkuruiset langan pätkät mutta tänä aamuna ei taas mitään. Peruin lääkärini kun piti lasta käyttää lääkärissä ja kysyin samalla tästä asiasta ja sanoi että jos ei ole mitään vaivaa niin tarkistetaan sitten 3kk tarkastuksessa. Ja että kohdunkaula tosiaan on pitempi tiettyinä kierron aikoina ja siksi ei välttämättä lankoja aina tunnu. Empä tuota ajatellut aiemmin että kyllähän se muuten liikkuu ihan itekseen tuo kohdunkaula!

Yhteistyössä