Kierukasta huolimatta raskaana!??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iiiiikk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iiiiikk

Vieras
On ollut sellainen tunne pitkään kuin olisin raskaana, enkä jumankekka uskalla tehdä raskaustestiä jos oikeasti olisinkin. Minulla on ollut kierukka puolisen vuotta ja menkat ovat tulleet suht säännöllisesti, nyt on vaan pari kuukautta menkat olleet todella vähäiset ja ihme tiputtelua välillä. Tiedän että se kaikki kuuluu asiaan kierukan kanssa. Mutta on ollut pahoinvointia, olen ollut kumman herkkis, rinnat olleet välillä kipeät. No nämäkin kaikki voivat johtua kierukasta, niitä ei vaan ole ollut aikaisemmin.

No jos nyt olisin raskaana, niin voisinko synnyttää lasta? Siis vaikuttaisiko kierukka mitenkään? Tai pitäisikö kierukka poistaa? Ja jos pitää niin miten se onnistuu, eikö raskaus mene silloin kesken? Ja nyt sellaista fakta tietoa kiitos. :)

Vauva ei todellakaan olisi kovin toivottu tässä kohtaa, mutta jo kahden lapsen äitinä en ikimaailmassa voisi tehdä aborttia.

Todennäköisimmin kierukka aiheuttaa nuo oireet, hormonikierukka taitaa olla kyseessä? Hormonikierukan kanssa raskauden mahdollisuus hyvin pieni, kuparikierukan kanssa tosin jo suurempi.
Varmassa vara parempi, joten tee se testi varmistukseksi. Jos et kerta aborttia voisi tehdä, miksi otat mahdollisuuden siihen että riskeeraat sikiön terveyden pitkittämällä testin tekoa?

[QUOTE="vieras";26925219]Todennäköisimmin kierukka aiheuttaa nuo oireet, hormonikierukka taitaa olla kyseessä? Hormonikierukan kanssa raskauden mahdollisuus hyvin pieni, kuparikierukan kanssa tosin jo suurempi.
Varmassa vara parempi, joten tee se testi varmistukseksi. Jos et kerta aborttia voisi tehdä, miksi otat mahdollisuuden siihen että riskeeraat sikiön terveyden pitkittämällä testin tekoa?[/QUOTE]

Sitähän mä juuri kysyin että otetaanko kierukka pois ja vaikuttaako kierukka jotenkin sikiöön? Ja kun on vaan pelko siitä että olisin raskaana, en halua tehdä siitä totta. Tietenkin testin teen varmaan jo tänään tai viimeistään ensi viikolla. Mutta olen vaan painanut asiaa pois mielestäni.

[QUOTE="vieras";26925277]No mitäpä luulet, häiritseekö vierasesine kohdussa sitä sikiötä? Ja ne hormonit? Totta hitossa se poistetaan.[/QUOTE]

Kiitos vastauksesta! Mutta eikö raskaus mene silloin kesken jos kierukka vedetään sieltä ulos?

Riippuu kierukan paikasta. Minulle lääkäri sanoi että kierukka poistetaan jos se on tiellä,ja sikiö on kunnossa. Jos taas kierukka on mennyt vatsaonteloon se saa olla siellä raskauden ajan koska siitä ei ole haittaa. Minulla oli kierukka lähtenyt paikoiltaan todennäköisesti enne raskautta ja tulin heti ensimmäisestä ovulaatiosta raskaaksi.
Jos epäilet raskautta testaa heti ja ota yhteys neuvolaan josta saat lähetteen gynelle. Voi käydä huonosti sinulle ja vauvalle jos kierukka liikkuu sisälläsi.

Luultavasti et ole kuitenkaan raskaana.

[QUOTE="aloittaja";26925289]Kiitos vastauksesta! Mutta eikö raskaus mene silloin kesken jos kierukka vedetään sieltä ulos?[/QUOTE]

Kierukka saa olla paikoillaan jos se ei ole sikiön tiellä.

Yhteistyössä