Kierukka ja uiminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieraana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieraana"

Vieras
En nyt löytänyt googlettamalla tietoa asiasta, niin osaisikohan joku täällä auttaa.

Eli tarkoituksenani oli mennä laitattamaan hormonikierukka tiistaina, ja suunnitelmissa oli lähteä vesipuistoon samana päivänä. Tietääkö siis joku, että onko kierukan asettamisen jälkeen olemassa joku varoaika, että ei saisi mennä uimaan tulehdusvaaran vuoksi?

Tampoonien käyttöä kierukan kanssa ei suositella, koska kierukan langat voivat tarttua tamppooniin ja sitä pois vetäessä sitten vetäisee kierukankin pois. Lisäksi useimmiten kierukka asennetaan kuukautisten aikana, jolloin kohdunsuu on hieman löysempi+kierukan asettamisessa kohdunsuu avataan. Eli jos laitat tamppoonin ja langat takertuu siihen ensimmäisinä päivinä kierukka voi olla vielä helpommassa tulla pois.

Kierukan asettava lääkäri kyllä osaa kertoa rajoituksista, jos ei vuotoja ole niin ei varmaan mitään estettä.

Mulle sanottiin että uimaan ei saa mennä niin kaun kun vuotoa on,sama koski yhdyntää. No joo, asennuksesta 8.5vk ja vuodan edelleen! ei päivääkään ettei vuotais..Arvatkaa vaan oonko ollu selibaatis koko ajan =D (ei kyl tulehduksen merkkejä ole ilmennyt). Nyt on myös tuo sama ongelma kuin ap:llä, olen lähdössä etelään kk:n päästä ja aion todellakin siellä uida! Lääkäri kielsi tamponin käytön ettei kierukka tule ulos, mut kun asennuksesta on jo noin pitkä aika, niin aion ottaa riskin ja tamponia käyttää! Tämä vuotaminen sais kyl jo riittää........

Ei ole mitään varoaikoja, mutta vuoto saattaa alkaa samantien, kun kierukka asennetaan ja yleensä sen ja pari seuraavaa päivää kohtu supistelee, joten se tekee kipeää.

Mä aloin vuotamaan vasta noin 3 viikkoa asennuksesta ja olen vuotanut nyt noin 3 viikkoa...mutta nyt näyttää siltä, että alkaa loppumaan tai ainakin hiljentymään huimasti. Kipeäksikin tulin vasta 3 viikon päästä. Toivottavasti saan taas nauttia elämästä ilman vuotoja jatkossa, kuten viimeksikin :)

Yhteistyössä