Kiesus miten tää VOI olla näin vaikeaa?? 11-kuisen syömisestä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ooo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ooo

Aktiivinen jäsen
26.11.2008
1 734
0
36
Eli reilu kuukausi on jo syöty hyvin kehnosti, ja nyt pari päivää lähes ruuatta :( No, tissiä tietenkin annan ettei ihan pois kuihdu, mutta muut ruuat ei mene! Olen koittanut syöttää, antaa itse syödä, antaa sormiruokaa, syöttää eri paikoissa jne., mutta mikään ei tunnu auttavan. Äsken söi yhden millin palan kanaa ja millin palan munakasta multa kun annoin sormella suoraan suuhun. Sitten ei enempää mennyt, muutama vesihuikka ja ehkä 15ml velliä. Sitäkin tarjosin kun ei muuta syönyt. Paino on tällä kaverilla muutenkin miinuksella, eli paniikkia ja ahdistusta näistä ruokailuista tulee... Ei ole allergioita. Tulee hampaita joo, mutta ne on jo läpi ikenestä ja tätä kestänyt jotenkin tosi pitkään. Menee itselläkin hermo tässä!
Rintaa syö pari kertaa yössä, sitäkään en ole raaskinut pois huudattaa kun syö päivisin noin vähän, vaikka ehkä sekin auttaisi?? Ja päivällä rintaa 4 kertaa. Ikää siis hitusen vajaat 11kk.
Onko muilla samanlaista ollut ja mikä auttaa?

Voi jumpe,ihan kuin mun kirjoittamaa liki 3 vee sitten.
Mä täysimetin tyttöä 6 kk asti ja tyttö ei halunnut oppia kiinteisiin.

Oli tosi vaikeeta ja mä jätin kokonaan opettelun yhessä vaiheessa kun aina ruokaa nähdessä tyttö huusi.
Lusikan nähdessä huusi.
Puuroa alkoi uppoamaan kun isä viihdytti.
Syötin mitä ihmeellisimmissä paikoissa,minä joka olin aiemmin ja muiden lasten kanssa tosi tarkka-ruokapöytä syömistä varten ja leluja ei pöytään.
kaikki pyörsin jotta tyttö söis.

Onko mitään mikä vähän paremmin menis,ees hedelmäsose?
LIsää öljyä ruokaan mitä sitten saatkin menemään.

Syökö esim leikkelelihaa jos ite nyppii niitä?Entä jos paistat broilerinsuikaleita ja kierität öljyssä,syökö niitä?
Tä on meillä pojalla lempparia,hän nyt 1v 7 kk ja on tosi hoikka,alle 10 kg.

Proteiinit on tärkeitä kasvulle.
Ehkä maito pitäis jättää vähemmälle jotta tulis nälkä.

Koitapa panadolia,jos hampaista johtuvaa taikka kurkkukivusta jos tulee kipeeksi.

Kurjaa tuo on,tiiän sen niin hyvin.

Mutta kunan yksi ateria päivässä menis hyvin,niin vähän aikaa selvii.Niin mä oon aatellut aina!!

No mangosose on meillä se, joka sentään yleensä maistuu. Eilen söikin sitä koko purkin kerralla ja se olikin varmaan ainoa kunnon ateria... Tuota öljyä olen lisännyt, että tulisi energiaa, mutta ei aina auta eikä edes voi :x Pulloa ei ole koskaan ottanut.
Toi imetyksen vähentäminen tuntuu niin vaikealta kun sitä sentään ottaa, mutta toisaalta kyllä veikkaan, että sitten olisi pakko syödä muutakin. Ainakin jossain vaiheessa. Kai ihmislapsellakin sentään joku selviytymisvaisto on??

Meillä kohta 8kk vanha tyttö ja sillä on joka viikko 2-3 paastopäivää, jotka pitää putkeen. Just maitoo juo sen muutaman pullollisen vuorokaudessa, mutta mikään muu ei mene alas. Maissinaksuja korkeentaan jyystää ja vetää kilarit kun koettaa jotain tarjota. Ollaan syötetty tuolissa, sylissä, lattialla, jopa hyppykiikussa ja just niin että isä viihdyttää vieressä tai minä pelleilen samalla ja koko ruokailu on aina ihan pelleilyä ja itseltä usko loppuu ja pitää painua hermosavuille.
Sitten kun sitä on kestänyt muutaman päivän, alkaakin kauhea tankkaus, syö kaiken mitä keksii tarjota. Vatsa toimii loistavasti, siinä ei ole syy, ehkä hampaissa voi olla se vika.
Neuvolassa sanottiin että on normaalia ja lapsi ei nälkään itseään tapa.

Kokeile antaa kaikki liharuuatkin kylmänä, meillä tuo lapsi ei oikein tykkää mistään lämpimästä. Lihatkin menee vain kylmänä tai korkeentaan haaleena.

No niin mäkin olen ajatellut, ettei lapsi itseään nälkään tapa, mutta välillä tulee tunne, että jospa toi onkin itsetuhoinen luonne :D
Vaikea ymmärtää, kun itselle maistuu kaikki vähän liiankin hyvin??

Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
No niin mäkin olen ajatellut, ettei lapsi itseään nälkään tapa, mutta välillä tulee tunne, että jospa toi onkin itsetuhoinen luonne :D
Vaikea ymmärtää, kun itselle maistuu kaikki vähän liiankin hyvin??

Niin ja alkaa se jossain vaiheessa ottaa päähän kun niitä ruokia menee hukkaan ja joutuu laittamaan sitten roskiin. Ja sitten tuntuu kauhealle että iltapäivällä kahden aikaan lapsi on juonut ehkä yhden purkin velliä tai maitoa.... Itse varmaan taintuisin lattialle kuolemaan sillä ruokamäärällä...

Täälläkin tosiaan ylös tuli sivuhammas ja nyt myös etuhampaat ja toinen sivuhammas, eli 4 melkein samaan aikaan... Mutta kun tää kestää ja kestää... Mietin, ettei ne hampaatkaan voi iän kaiken vaivata? Ja sit ajattelin, että entäs jos vain menisi rintaruokinnalla pari päivää ja antaisi kaiken muun olla? Noista ruokailuista kun tulee sellaisia tilanteita, että on kaikilla vain paha mieli :'( Ja sitten pelkkä syöttötuoliin laittokin saa jo huudot aikaan. Ihan älytöntä. Eikä tosiaan -kuten Rytkäätyskin totesi-, ole järkevää ruokkia koiraa noilla lapsen ruuilla. Tykkäähän se, mutta mutta :whistle:

Yhteistyössä