Kietaisuristi 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitä tuossa kantoliinaketjussa toiset tarkoitti ettei vielä 2,5kk ikäistä voisi viedä siinä sidonnassa ja että pitäis ensin kannatella päätä? Pikku Ruun ohjeissa lukee että kaksi viikkoisesta alkaen ja siinä vieläpä lonkat auki. Kaverini on kantoliinaopastaja ja hän käski pitää alussa sikiöasennossa, mutta tuon kietaisuristi 2 -sidonnan hänkin minulle opetti.

Mikä sidonta muka sitten on vastasyntyneelle? Olenko siis kantanut väärässä asennossa vauvaa?

Siis kietaisuristi 2 on ollut käytössä, mutta vauva ollut siinä sikiöasennossa kasvot MINUUN päin. En ole vielä kantanut lonkat auki eli niin että vauva minuun päin mutta jalat liinan ulkopuolella sammakkoasennossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mitäpä et lapsesi vuoksi tekisi:
Kukin taaplaa tyylillään. Kantoliinakanavalla on hyvät ohjeet kaikenikäisten kantamiseen.

Eli mitä tarkoitat? Katselen juuri kantoliinakanavan sivuja, samoin minulla on tuossa pikku ruun mukana tulleet paperit ja joka paikassa lukee, että Kietaisuristi 2 on kaksi viikkoisesta alkaen. Ja niissä vieläpä lonkat auki, minä olen vienyt sikiöasennossa.

Eli olenko mielestäsi tehnyt jotain väärää?

Jos kerran olet kasvot itseesi päin kantanut ja tukenut vauvan pään liinalla niin ei kai siinä mitään väärää ole.
Itse kannoin poikaa alle vuosikkaana kasvot menosuuntaan kietaisuristissä ja siitäkin nousi hirveä haloo kun erehdyin asiasta jossain mainitsemaan.

Joo ihan vastasyntyneenä kannoin kehtoasennossa kuten tämä kantoliinaystäväni opetti, mutta sitten kun vauva ei enää millään mahtunut siihen niin olen kantanut kietaisuristi 2:ssa sikiöasennossa, ei jalat auki lonkka-asennossa. Vaikka tuon pikkuruun ohjeiden ja kantoliinakanavan ohjeiden mukaan siinäkin voi kantaa jo kaksi viikkoisesta.

meillä on jätkä kulkenut ihan vastasyntyneenä kehtosidonnassa mutta noin parin viikon iästä lähtien kietaisuristissä. tarkottaako se pään kannattelu että jos kantaisi budhassa? siis kasvot menosuuntaan? koska mä ainakin saan liinalla tuettua pojan pään tosi hyvin. ja me liinaillaan PALJON, noin 95% ulkoiluista mennään liinalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Känkkäränkkä:
meillä on jätkä kulkenut ihan vastasyntyneenä kehtosidonnassa mutta noin parin viikon iästä lähtien kietaisuristissä. tarkottaako se pään kannattelu että jos kantaisi budhassa? siis kasvot menosuuntaan? koska mä ainakin saan liinalla tuettua pojan pään tosi hyvin. ja me liinaillaan PALJON, noin 95% ulkoiluista mennään liinalla.

Koska tuon toisen kanssa olet siirtynyt kantamaan lonkat auki?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

oiskohan ollut kuukauden ikäinen, mutta on siis pitkän aikaa kulkenut kyllä jalat sammakkona. ei mulle ainakaan kantoliinatukihenkilö asiasta motkottanut :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

oiskohan ollut kuukauden ikäinen, mutta on siis pitkän aikaa kulkenut kyllä jalat sammakkona. ei mulle ainakaan kantoliinatukihenkilö asiasta motkottanut :)

No sanotaanhan noissa ohjeissakin tosiaan että kaksi viikkoisesta... Kaverilla oli kans käynyt kantoliinatukihenkilö ja oli opettanut ihan suoraan lonkat auki kantamaan ja vauva oli silloin kuukauden. Eli kaiketi voin huoletta minkäkin kantaa jo tuota 2,5kk vauvaa lonkat auki. Se sikiöasento alkaa olla jo liian hankala.... vauva siis jotenkin mielestäni liian iso siihen eikä enää oikein viihdykään siinä. Rengasliinassa on myös ollut sikiöasennossa. Voisko siinäkin jo kantaa jalat auki vai miten tuon ikäistä kannetaan rengasliinassa?

mä en ole kauheasti perehtynyt rengasliinoihin, mutta luulisin että kannetaan kehtoasennossa jos ei osaa päätä tukevasti kannatella? meillä tuo 2,5kk jätkä on kehtoasennossa joko kantopussissa tai sidottavassa liinassa yleensä vain jos imetän samalla, muuten mennään ristikakkosella.

mä en ole kauheasti perehtynyt rengasliinoihin, mutta luulisin että kannetaan kehtoasennossa jos ei osaa päätä tukevasti kannatella? meillä tuo 2,5kk jätkä on kehtoasennossa joko kantopussissa tai sidottavassa liinassa yleensä vain jos imetän samalla, muuten mennään ristikakkosella.

No rengasliinan ohjeissa ainakin oli sellainen samanlainen pystyasento sikiöasennsosa kuin tossa kietaisuristissäkin oon kantanut. ELi samassa asennossa olen siinä vienyt kuin tossa kietaisuristissäkin. Kehtoasentoon ei oikein vauva enää mene.

Yhteistyössä