Hae Anna.fi-sivustolta

Kihla-ja vihkisormuksen arvo

Viestiketju osiossa 'Häähumua' , käynnistäjänä Osku B., 04.05.2007.

1. Osku B. Vierailija

Olen tassa tuumaillu etta kuinka paljon ihmiset pistavat rahaa sormuksiin Suomessa? Ainakin siskollani on kihlasormuksena pelkka hopeinen silea sormus ja vihkisormus tulee olemaan valkokultainen jossa kolme pienta timanttia joten en usko etta se maksaa kovinkaan paljon(Itsekkin tykkaan sellaisista yksinkertaisista, ei liian prameista sormuksista).
    Siis kysymykseni on, kuinka paljon rahaa pistatte sormuksiin?

2. jaah... Vierailija

En muista enää, paljonko kihlat maksoivat, mutta sormuksia metsästettiin monta päivää, ennen kuin löydettiin mieluisat, vaikka ihan yksinkertaiset ovatkin.
    Mutta vihkisormukseni maksoi 300 euroa. Se oli parhaan näköinen ja sattui vielä olemaan hinnaltaankin "paras", joten soveltui budjettiin.

ps. Molemmat sormukset ihan tavallista kultaa. Valkokultahan on aika tyyristä...

3. jooh... Vierailija

Kihlasormukseni maksoin aikoinaan 2000mk. Aika yksinkertainen, pari pientä timanttia. Miehellä kuvioitu yksinkertainen kultasormus. Vihkisormus oli vähän hienompi, maksoi 3500mk.
    Kun aikaa on jo kulunut, ja sormuksetkin alkaneet kiristää, päätimme ostaa uudet sormukset kummallekin kun tuli pyöreitä hääpäiviä täyteen. Nykyiset sormukset ovat leveät, miehen sormuksessa valko- ja keltakultaa "raitoina", minulla 8mm leveä keltakultasormus, jossa neljä isoa timanttia. Hintaa noille kertyi yhteensä 1800e.

4. Jänö Vierailija

Oma vihkisormukseni maksoi n. 1250€. Miehen sormuksen hintaa en muista..

5. Kallista lystiä Vierailija

Kihla 500 euroa, vihki tulee maksamaan 3500 euroa.

6. Kissakala# Vierailija

Sormus maksaa juuri niin paljon kuin haluat siihen sijoittaa.

Me suunnittelutimme ja teetimme sormuksemme kultasepällä, materiaalina titaani ja kulta ja hinta yhteensä n. 600 euroa. Ovat yksilölliset ja upeat ja kaikenlisäksi kohtuullisen hintaiset.

7. myyjätär Vierailija

Suomalaiset sijoittavat kivelliseen sormukseen (naisen vihki- tai kihlasormus) perinteisesti sellaiset 500-700 euroa. Valkokulta ei ole hirveästi kalliimpaa kuin keltakulta, 10-20% hintaeroa.

8. morsmaikku08 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kannattaa mennä nyt etsimään sormuksia, on kovat alennusmyynnit arvokkaissakin sormuksissa kun kesän uutuuksille tehdään tilaa.
    Meillä maksoi kihlat yhteensä n.340 euroa. Saahan noita kihloja 39 eurollakin ;-)

9. Tuu-la Vierailija

Kihlasormukset ostettiin 7 mm leveät sileät kultaiset. Maksoivat alle 200 euroa/kpl.

Vihkisormuksia ei hankita ollenkaan kun mennään naimisiin. Tämä on niin leveä ettei rinnalle oikein toista mahdu. Ehkä minun sormukseeni sitten vihille mennessä upotetaan joku ametisti, jonka mies saa käydä itse Luostolta louhimassa.

10. kerttuliisa Vierailija

meillä on kihlasormukset hopeaa, maksoivat teetettynä 40€/kpl. sormukset on tehnyt oma paras kaverini, joten sen takia hinta ei ollut tuon suurempi, mutta sen takia myös arvoa sormuksilla on meille molemmille ihan eri tavalla kuin ostetuilla. sormukset ovat sellaiset, etten usko toisia samanlaisia tulevan vastaan. kun menemme naimisiin paras kaverini tekee meille toiset sormukset, mutta valkokullasta, joten niitten rahallinen arvo on sitten hieman suurempi.

11. 6.6.6. Vierailija

Minulla maksoi kihlasormus noin 50eur ja vihkisormus noin 40eur. Miehellä vain yksi sormus joka maksoi 11eur. Sormuksemme ovat hopeaa ja minun kihlasormuksessani on lasikivi tms.

12. Vanhasormus Vierailija

Oma kihlasormukseni oli puoleen hintaan alennuksessa, maksoi 30-40€, miehen kaksi kertaa enemmän. Vihkisormukseni tulee kultasepän arvion mukaan maksamaan noin 100€, sillä se tehdään mummoni vihkisormuksesta, johon sulatetaan joko kihlasormus tai romukultaa. Miehen sormus taotaan uudelleen, ja siihen menee muutaman kymmenen euroa, siis taontatyön hinta.

13. Vanhasormus Vierailija

Tuu-la; hyvä ajatus, että pistät miehen Luostolle vaeltamaan ja ametistiä etsimään- tuleepahan sormukseen heti joku tarina. :) Omaan sormukseeni olisin halunnut ruusukvartsia suvun peristömetsän esiintymästä, mutta ei se näytä oikein sopivan kullan kanssa, ja kultaseppä sanoi, ettei se ehkä kestä käytössä vaikka kovaa kiveä onkin.

14. Järkyttynyt Vierailija

No Kinder-munasta saa eurolla sormuksen, ja suklaa tulee kaupan päälle. Sen voi taas käyttää vieraille häämakeisena! Riittää varmaan teille piheille kivenlouhijoille.

15. 100€?!?! Vierailija

Vaikea kuvitella, että 100 eurolla saisi kovin tyylikkään vihkisormuksen. Kuvalinkkejä, kiitos.

16. v. aitonainen Vierailija

Yksinkertainen, sileä kultasormus on kaikkein tyylikkäin sormus (aivan järkyttäviä nämä 17 timantin Tillanderin Kauniit ja rohkeat -viritykset, mautonta pröystäilyä yöks!), ja sellainen kyllä irtoaa hyvinkin 100 eurolla. :)

Minulle vihki- ja kihlasormukset ovat tunnejuttu, ei tapa näyttää naapureille.

17. Vanhasormus Vierailija

Minukaan sormukseni ei ole sitä varten, että sillä saataisiin kaverit kateelliseksi. Sormus on minun ja mieheni rakkauden symboli, ei mikään varallisuuden mittari. Enää ei eletä sitä aikaa, että jos ero tulee, on naisen ainoa omaisuus vihkisormus ja muut korut, jotka liiton aikana on saatu, joten silläkään verukkeella ei ole mitään syytä ympätä yhteen sormukseen kaikkea mahdollista blingnblingiä.;)

Minusta on kaunis ajatus, että sillä samalla, yksinkertaisella sormuksella on vihitty mummoni avioliittoon sodan jälkeen. Mummoni ja pappani liitto ei kaivannut timentteja ja prameaa sormusta, vain rakkautta, toivoa ja luottamusta. Sitä minäkin toivon meidän liitoltamme. Jollekkin tietenkin vanha sormus voi olla kauhistus, minulle taas se on muistutus siitä, että tärkeimmät asiat tässä maailmassa eivät ole rahalla mitattavissa.

18. kukin tavallaan Vierailija

Kaikki eivät arvosta sikakalliita helyjä. Itselleni korun hinta ei ole ykkoskriteeri. Tärkeämpää on sormuksen symbolinen arvo. Se rinkula voi olla yhtä hyvin tonnin kuin satasen arvoinen tai vaikka mummovainaani sodan aikainen rautasormus, jos sellaisen onnistuisin perintökorulaatikosta löytämään.

häät ovat vain yksi päivä elämästä, turha siihen on kasata ylimaallisia paineita pelkästään sen takia, että kun muutkin tekevät niin.

19. ffdfsf Vierailija

Mä en ymmärrä, kuinka ihmiset uskaltaa pitää useita satoja tai jopa useita tuhansia euroja maksavia sormuksia. Mä ainakin pelkäisin hävittäväni sen ja sittenpä vituttaisi.

Toinen syy, miksi itse haluan mahdollisimman yksinkertaisen sormuksen (varmaan tulee samanlainen kultarinkuja kuin tää kihlasormuskin, ehkä siinä jotain kuviota voisi olla), on se, että en osaa käyttää mitään kivellisiä sormuksia. Mulla on useita kivellisiä sormuksia, mutta kun en osaa niitä arkena enkä oikein juhlissakaan käyttää. Haluan, että vihkisormus on sellainen, että se voi olla yötä päivää sormessa häiritsemättä normaalia toimintaa.

Ja musta tuntuisi tyhmältä laittaa hirveästi rahaa johonkin sormukseen, mieluummin ostaisin jotain käytännöllistä niillä rahoilla.

Mutta kukin tyylillään..

20. Tuu-la Vierailija

No, Luosto paikkana on meille muistorikas ja tunteita täynnä. Meillä on siellä oma kämppä ja kihloihin menimme ruska-aikaan Luoston huipulla kuohuviiniä juoden. Tykkäämme muutenkin luonnosta ja vaeltamisesta. Luostolla on euroopan ainoa ametistikaivos ja sieltä voi kaivaa itselleen ametistin.

Siksi heitin tuon vaihtoehdon, josta saattaa hyvinkin tulla totta nyt kun tarkemmin ajattelen...

Kaiken arvoa ei voi mitata rahassa.

21. jooh... Vierailija

Se mikä on kallis toiselle, voi toiselle olla halpa.
    Eikä sillä kivellisellä ja näyttävällä sormuksella ole välttämättä mikään näyttelytarkoitus. Minä itse pidän kauniista koruista, ja vain itseäni varten valitsin omani. Symbolinen arvo onkin sitten jo niin suuri, ettei sitä rahassa mitata.
    Ja noista kivisormuksista; on olemassa sormuksia, joihin kivet on upotettu, joten ei käytössä millään tavalla erotu sileän sormuksen ominaisuuksista.

Kukin tavallaan ja tyylillään.

22. No mutta Vierailija

23. ulpu2 Vierailija

Kihlasormus tais aikoinaan maksaa 350 mk ja vihkisormus 850 mk. Se oli silloin just ennen euroon siirtymistä tai siinä siirtymäaikana. Aika peruskultasormukset, mutta leveät ja vihkisormuksessa upotettuna pieni kivi koristeellisella alustalla. En ole mikään prameilija, joten halusin ehdottomasti sileät sormukset, ei kohokiviä.

Jos jompikumpi sormuksistani katoaisi, ei sitä voisi mikään vakuutus korvata. Tunnearvo on niin suuri, kun esim. sormusten etsintään ja ostoon liittyy niin paljon muistoja.

24. No mutta Vierailija

... mutta kyllä minua ainakin lohduttaisi vähän saada uusi tilalle vakuutuksen piikkiin, olkoonkin ettei se tietenkään ole se sama sormus.

25. amex Vierailija

Kihla maksoi muistaakseni n. 200e, ja vihki 1500e. Hyvin niitä uskaltaa pitää, ovathan ne sopivan kokoiset, joten eivät pääse putoamaan. Ja koska ne ovat aina sormessa niin ei ole vaaraa unohtaa niitä mihinkään. Tai jos otan ne pois esim. jumppatunnin ajaksi, niin laitan ne tunnin jälkeen takaisin.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri