Kihlasormuksen hinta???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paljonko maksoit?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Paljonko maksoit?

Vieras
Ollaan menossa huomenna katselemaan kihlasormuksia. Itse haluaisin sormuksen jota koristaa jokin kaunis kivi. Paljonko ihmiset yleensä kihlasormuksista maksaa? Meillä kun ei hajuakaan moisesta ole! Tietty pääasia että mieleiset löytyy mutta emme todellakaan halua maksaa yli hintaa, varsinkaan jos sitten sormeen pysyvästi jää vain vihkisormus. Paljonko on järkeä maksaa? Paljonko te maksoitte tai maksaisit? :)

Hintaa en osaa sanoa, mutta mä ainakin pidän molempia, sekä kihlaa että vihkiä vierekkäin.
Pitää vaan ottaa huomioon että kihlan kivet on kiinnitetty niin että kestävät vihkisormuksen
hankaamisen siinä vieressä. Sama juttu aikanaan vihkisormuksen kanssa.

Sormus johon ihastuin on kaunis valkokultainen jossa yksi iso safiiri ja muutama timanti reunoilla. Hintaa alennuksen jälkeen jää 300e ja pohdin ettei kai kukaan ajattele että onpa halpa!? :D Naurettavaa täläistä edes kyllä miettiä kun eihän hinta se pääasia ole!

Sormus johon ihastuin on kaunis valkokultainen jossa yksi iso safiiri ja muutama timanti reunoilla. Hintaa alennuksen jälkeen jää 300e ja pohdin ettei kai kukaan ajattele että onpa halpa!? :D Naurettavaa täläistä edes kyllä miettiä kun eihän hinta se pääasia ole!

Ei todellakaan ole halpa. Moni menee kihloihin parinkympin hopeasormuksilla ja kivat nekin on. Ei oo koskaan kyl ite tullut edes kyseltyä kavereiden sormusten hintoja.

Mulla on 14k keltakultainen, jossa rubiineja ja timantteja, maksoi 400e. Miehellä 18k kultainen sormus isovanhemmiltaan peritty, mutta katseltiin liikeessä että vastaava olisi maksanut 500e+.

Mun mielestä on yks ja hailee mitä omani tai varsinkin muiden sormukset ovat maksaneet :D Pääasia, että kantaja on iloinen.

Ei ole pääasia , mutta en ole koskaan kysellyt muiden sormuksien hintoja koska ei kuulu hyviin käytöstapoihin mielestäni. Eikä ole kyllä ollut ajankohtaistakaan vielä tätä ennen ja kun ei ole kokemusta niin mistä tiedän mikä nyt on järkevä hinta maksaa sormuksesta niin että saa kauniin mutta ei tee itsestään ihan hölmöä maksamalla liikaa kun raha se ei puussa kasva! Mutta en halua mitään huonoakaan joka ei käytössä kestä niin että kivet irtoavat 6kk jälkeen! :)

C15677.jpg

~250e.

Vihkisormuksena kaverina
C15573.jpg

~400e

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Me ostettiin mulle ja miehelle kihlasormukset n. 200e. Minä osti miehelle ja mies maksoi minun :)
Mun sormus on kultainen, pinta timanttileikattu ja miehellä kultanen perusrinkula.

Vihkisormus olikin alle 30e alennuksen kanssa :D Hopeinen, johon eteen upotettu zirkoniakiviä muutama. Budjetti sormukselle olisi ollut n. 300e, mutta tämä oli mieluisin. Kun tarkoitus on vaihtaa sormus joskus parempaan, sitten kun on rahaa enemmän.

Eli kyllä katsoisin sitä ulkonäköä enemmän kun hintalappua. Siis niin päin ettei ajattele "ompa tosi kaunis, mutta liian halpa niin en voi ottaa"
Varsinkin jos ei aio pitää sormusta vihkisormuksen kanssa. Hopeasormukset kestää päivittäisessä käytössä jopa 5 vuotta (ainakin kultaseppä niin sanoi).

Mutta osta sen näköinen mikä mahtuu budjettiin ja on omaan silmääsi mieleinen :)

Meillä kihloina valkokultaiset perusrinkulat, 89e á (v. 2008), vihkisormukseksi siihen viereen mulle hankittiin 170 euron valkokultainen, pienin timantein koristeltu nätti sormus :) Ei ole tainnut kukaan kavereista tmv hintoja kysellä, eikä sillä ole väliäkään. Meillä sattui olemaan vähän vissiin keskivertoa halvempi maku, monet kun kuuluu käyttäneen satasia sormuksiinsa ja mikäs siinä jos on mitä käyttää.

[QUOTE="Sadie";28708063]Me maksettiin aikoinaan miehen ja mun sormuksista yhteensä 128e, perus keltakultaset rinkulat. Mutta eihän tuolla hinnalla nykyään saa mitään![/QUOTE]

Saahan kolmelläkympillä helposti kihlasormuksen.

Kihlasormuksia meillä ei ollut lainkaan(ns.kihlausaika olisikin ollut n.viikko, se aika meni kosinnasta naimisiinmenoon) ja vihkisormukset oli molemmilla titaaniset ilman timantteja. 100e meni molempien sormuksiin, tarkoitus oli teettää titaanista omanlaisemme häiden jälkeen koska itse vihkimiseen ne ei olisi kerennyt valmistua.
Mutta kiinnyimmekin näihin nykyisiin niin kovin ettemme malta luopua niistä.

Ja ikinä ei tulisi mieleenkään kysyä kenenkään vihki-tai kihlasormuksen hintaa. Ostospaikkaa varmaan saormusfriikkinä kysyisinkin.

Ollaan menossa huomenna katselemaan kihlasormuksia. Itse haluaisin sormuksen jota koristaa jokin kaunis kivi. Paljonko ihmiset yleensä kihlasormuksista maksaa? Meillä kun ei hajuakaan moisesta ole! Tietty pääasia että mieleiset löytyy mutta emme todellakaan halua maksaa yli hintaa, varsinkaan jos sitten sormeen pysyvästi jää vain vihkisormus. Paljonko on järkeä maksaa? Paljonko te maksoitte tai maksaisit? :)

Taitaapi mennä siten, että miehelle kihlarinkula jää ainoaksi sormukseksi, mutta naaraalle sitten kihlarinkulan kaveriksi haetaan se vihkirinkula. Niinko perinteisesti.

Hinta on monessakin mielessä sivuseikka.

Miljoonasormus ei takaa suurta rakkautta.

Toisaalta, mikä on ikuiseksi tarkoitettu, niin... kuudenkymmenen vuoden päästä ja kolmekymmentä lapsenlapsenlasta myöhemmin se on ihan herttaisen yhdentekevää maksoiko se sormus kolmekymppiä vai kolme tonnia.

Aikanaan sen kerran kun kosin ja myöntävän vastauksen sain, niin oli itsestään selvää, että rinkulat haetaan kultaseppätätini liikkeestä. Hän ei rakastavalle nuorelleparille suostunut myymään mitään rihkamaa, mutta ei toki tarjonnut mitään nuorenparin budjetin ylittävääkään. Vihkisormuksen kanssa sama juttu. Tosin summat olivat suurempia kuin silloinen kuukausipalkkani, sen muistan. Silloin ikäänkuin kirpaisi, mutta eipä noita rahoja tänäpänä missään näkyisi jos silloin olisi muutaman satasen tinkinyt.

Meillä makso jotain 150/sormus, valko- ja keltakultainen. Valitsin sen mukaan, että "helppo" löytää vihkisormus joka sopii sitten yhteen kihlan kanssa. Ja itse ainakin käytän molempia sormuksia, miehelle ostettiin uus sormus kun mentiin naimisiin, ei siis käytä kihlasormusta enää ollenkaan kun oli menny niin hirveeseen kuntoon töissä, uus sitten leveempi ja paksumpi niin on kestäny paremmin.

Me etsimme kihloja 2010 ja yllätyin kyllä koruliikkeissä. Halusin kivettömän kuviopintaisen sormuksen. Kuviopintaisia ei tuntunut löytyvän mistään, pelkästään sileitä tai sitten kivisormuksia. Yksi myyjä kehtasi jopa sanoa että olisi mautonta ostaa kivettömän kihlasormus. Ainoat kuviopintaiset olivat Kalevala Korun "arkisormuksia". Löysin yhden mieluisen, mutta ei ihan täydellisen, hintaan 500€. Minua jäi kuitenkin vaivaamaan sormus jonka olin nähnyt toisessa kaupungissa muutamaa vuotta aiemmin joten sormus jäi ostamatta. Mies halusi yllättää ja teetti sormukset, sellaiset kun olin nähnyt aiemmin. Kyseessä nimekäs ja arvostettu kultaseppä ja lisäyllätykseksi mies vielä valitsi sormukseen pienen timantin. Kahdelle sormukselle tuli hintaa yhteensä 650€. Jotenkin alkoi ihmetyttää Kalevala korun massatuotantosormusten hinnat. Hinta ei siis todellakaan ole mikään laadun tai kauneuden, eikä välttämättä edes arvon tae.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Me ostettiin aikanaan alennusmyynnistä ja markka-aikaan nippanappa. Taisivat maksaa 80mk kipaleelta. Molemmille samanlaiset kultaset. Ei me sillon oltu päätetty että just sillon mut kun nähtiin katellessa mieluisat ni otettiin. En mää koskaan ajattele sormusten hintoja silleen enkä kysele. Minusta on pääasia että käyttäjät tykkäävät koska niitä sormuksia kantavat.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja

Yhteistyössä