Hae Anna.fi-sivustolta

kihloissa turkkilaisen kanssa

Viestiketju osiossa 'Turkki' , käynnistäjänä marisa67, 18.02.2008.

1. marisa67 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Menin kihloihin pari kuukautta sitten miehen kanssa joka on kotoisin Iskenderunista. Hän on asunut suomessa 7 vuotta. Hän kävi Joulukuussa viikon reissulla turkissa ja jokin aika sitten löysin vahingossa hänen tavaroidensa joukosta sormuksen johon oli kaiverrettu tytön nimi sekä päivämäärä joulukuusta. Hän kertoi että matkan aikana suku oli painostanut hänet kihloihin tämän tytön kanssa ja hän ei ollut asiasta tietoinen etukäteen ennen matkaa. Kysymys on vaan että pystynkö luottamaan häneen että onko kysymys vaan kihlajaisista tai mahdollisesti naimisiin menosta. Onko hän jo tiennyt tästä etukäteen ennen matkaa vai voiko painostus olla suvussa noin vahva että tämä järjestettiin hänen tietämättään. Hän sanoo purkaavansa kihlauksen mutta tuskimpa asia on noin simppeli..Onko muslimina oikeus kihlata ensin omassa kotimaassa ja sen jälkeen täällä suomessa?

2. Subay Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kultuuriero!

En ota missään nimessä kantaa ko asiaan!

Yleisesti totean, että vaikeuksia on, mutta myös onnellisia liittoja.

Vakavasti pitää elämän tärkeitä asioita harkita!

3. Subay Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Yleisesti, jota ei pidä liittää edelliseen millään lailla.
    Eikä ottaa huomioon rasistisesti!

Kotimaan tyttö on oivaa "riistaa"
    Sen kun saa ,niin pääsen pois maasta, jossa ei ole työtä minulle.
    Kun olen Suomessa, niin saan kaikki edut ja voin ottaa nuoren naisen vaimoksieni.
    Tamä ei tiedä, että olen naimisissä jo Turkissa.

Tunnen muutaman Suomalaisen/Turkkilaisen perheen ja hyvin menee.

4. tasay Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    En lähde yleistämään, mutta yleensä toi on merkki siitä että mies on mennyt naimisiin jo silloin Turkissa. Miehelläkin on oikeus oikeus kieltäytyä vaimoehdokkaasta.Yleensä vaan hoitavat täällä päässä asiat kuntoon että saavat vaimon tänne, valitettavasti. Sinuna olisin varovainen ja kyselisit vähän tarkemmin ja mietit onko jotain outoa tapahtunut tai puheluita ym. Tiedän turhan hyvin mistä puhun.

5. marisa67 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Koska kyseinen mies on tosi fiksu ja kiltti ja tiedän ettei hän pääse hyötymään munsta millään tavalla. Hänellä on oma yriys ja bisnekset menevät hyvin.
    Hän edelleen yrittää saada minut vakuttuneeksi että suku painosti hänet tähän ja hänellä ei ollut mahdollisuutta kieltäytyä.varsinkin isovanhempiensa edessä jotka ovat kun jumalia siinä perheessä..?
    Edelleen hän sanoo ettei sormus ole kihlasormus vaan jonkinnäköinen merkki siitä että heillä on mahdollisuus käydä ulkona yhdessä ja sillä tavalla tutustua toisiinsa jotta he tietävät ja tuntevat onko mahdollista heistä tehdä pari..?
    Jollei yhdessä synkkaa on kuulemma mahdollisuus purkaa tämä "lupaus" vaan koska he eivät sitä halua (eli mennä naimisiin).Mietityttää vaan että käykö purkaaminen oikeesti vain jos pari sitä haluaa??

6. tasay Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Oletteko tunteneet toisenne kauan? Asutteko muuten yhdessä vai erikseen? Mieleeni tulee tälläinen asia että oletko tavannut hänen vanhempansa tai jutellut heidän kanssaan/onko heillä tiedossa että heidän poikansa on jo kihloissa toisen naisen kanssa? Hän on ollut kauan Suomessa, miksei hänelle ole aiemmin esitelty tulevaa vaimoa, miksi juuri nyt?Tiedän että siellä osataan olla vanhanaikaisia, mutta silti jotain outoa on jutussa mun mielestä!? Toivon tietenkin sinun puolesta että asia on niinkuin hän sanoo ,mutta kun noitakin on niin moneen junaan, valitettavasti. Mutta jos hän on tosissaan niin voittehan mennä täällä naimisiin ja ilmoittaa hänen perheelleen asiasta jolloin heillä ei ole asiaan enään sanomista. Tsemppiä sinulle.

7. marisa67 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    7 vuotta sitten suomalaisen kanssa. He asuivat Turkissa jonkin aikaa kunnes saivat lapsen ja halusivat muuttaa suomeen. Vaimo on ollut hänen perheensä luona sekä seuraava tyttöystävä suomesta eron jälkeen n.2 vuotta sitten. Sen jälkeen hän ei ole Turkissa käynyt perheänsä tapaamassa. Hän sanoi minulle että suvun painostus alkoi olla kova koska he olivat nähneet kahden edelliseen suhteen kariutuvan täällä suomessa eivätkä he sitä enään pojallensa toivo vaan hyvän ja onnellisen vaimon joka hoitaa ja on uskollinen heidän pojalleen.
    Olemme seurustelleet vajaa vuoden. En ole hänen perhettään tavannut mutta kovin hän lupaa viedä minut sinne ensi kesänä...? Mietityttää vaan miten perhe voi minuun suhtautua tämän jälkeen jos heidän poka purkaakin "kihlauksen" turkkilaisen tytön kanssa ennen sitä, vaikka heidän toivomus oli aivan muuta.

8. tasay Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    En oikein tiedä miten tohon pitäisi suhtautua... jostain syystä mulla hälytyskellot soi silti päässä, vaikka ei siinä välttämättä ole mitään. Tiedän ettei aina tietenkään suhteet onnistu ja yleensä molemmissa on vikaa, mutta tiedätkö syyt aiempiin välirikkoihin? Jos aiemmin ovat "antaneet" siunauksen naimisiin menolle niin tuntuu oudolta että nyt pitäisi naida turkkilainen tyttö. Ymmärrän tietenkin huolen omasta pojasta, mutta silti!? Auttaisiko asiaa jos voisit keskustella hänen vanhempien kanssa puhelimessa. Ovatko he tietoisia, että heidän pojallaan on uusi tyttöystävä/kihlattu jo suomessa vai onko hän jättänyt asian mainitsematta ettei tarvitse selitellä heille. Ja nyt kun hän oli lomalla tulikin kihlaus eteen siellä!? Sitä myös vähän ihmettelen miksi piti asian salassa sinulta eikä avoimesti heti kertonut tapahtumasta. Itselleni tulee mieleen , että jos olisi kertonut heti niin olisi helpompi ymmärtää tilanne hänen kannaltaan. Mutta en todellakaan osaa sanoa mikä on oikein tai mikä väärin. Valitettavasti olen vain nähnyt turhan monta "kusetusta" ja toisen tunteilla leikkimistä. jaksamista sinulle tilanteessa mikä ei todellakaan ole helppo.

9. marisa67 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    koska on kuitenkin tunteita niin paljon mukana. Järki sanoo että jätä ja tunteet sanoo että anna viellä yksi mahdollisuus..Aiemmat välirikot on mulle kerrottu ja uskon että hän ei niissä valehtele. Olen hänen tyttären äidin kanssa tuttu, kylläkin vaan päällisinpuolin koska heidän tyttö on mun luona aina välillä isänsä kanssa. He menivät naimisissa Turkissa. Vanhempien kanssa en voi puhua koska he eivät ole koskaan minua tavanneet, tietävät kyllä että seurustellaan täällä suomessa. He eivät osaa puhua englantia ja tiedän että jos Turkissa olisi jotain salattavaa eivät he sitä minulle kertoisi. Olen itsekkin sitä mieltä että jos hän olisi samantien minulle kertonut asiasta niin ei oltaisi tässä tilanteessa tällä hetkellä. Hänen silityksensä oli ettei hän halua minua "loukata". Joko tämä ihminen on täysi kiero ja pokkaa kusettaa tai sitten hän on oikeasti pahoillaan ja haluaa korjata tilanteen ja nähdä meidän tulevaisuuden yhdessä? On tosiaan vaikea tilanne mutta kaipa kaikella on tarkoituksensa ja asiat menee niinkuin ovat mennäkseen :)

10. isim Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    suomalaisten voi olla vaikea ymmärtää turkkilaista kulttuuria ja samoin on myös suomessa että jotkut vanhemmat eivät hyväksy ulkomaalaisia avioliittoja. asia on vaikea ja tunnen turkkilaisia ihmisiä ja kulttuurin tosi hyvin ja on mahdollista että perhe voi järjestää että poika voi tutustua turkkilaisen tytön kanssa.tutustumisaikana on mahdollista purkaa kihlaus,jos he eivät sitä tahdo eivätkä sovi toisilleen.siinä tapauksessa vanhemmatkaan eivät voi suhteeseen pakottaa.Jos rakastat miestäsi ehkä ymmärrät asian ja annat teille mahdollisuuden.Ja jos hän rakastaa sua hän purkaa kihlauksen omassa kotimaassaan ja jatkaa elämää sun kanssa.Jakaiken näiden asioiden jalkeen teidän suhde tulee olemaan vahva,kun sä tiedät että hän tehny jotain teijän hyväksi

11. marisa67 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    hän on menossa perjantaina Turkkiin ja lupasi hoitaa asian. Tämä asia on koetellut niin paljon parisuhdetta että jos tämän yli päästään niin suhde tulee olemaan vahva.
    Epäilyksiä vaan on niin kauan kunnes saan vahvistuksen että hän on oikeasti hoitanut asian Turkissa tulevana viikonloppuna...mistä vaan saan sen varmistuksen että asia on tehty..? Hän lupasi esittää minulle vanhemmillensa tulevana kesänä jos näin tosiaan tapahtuu niin kaipa se sitten on sitten se merkki että meillä on mahdollisuus aloittaa meidän yheinen elämä puhtaalta pöydältä. Siihen asti tulen elämään epäilysten kanssa ja toivon vaan että luottamusta riittää häneen.....

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri