Hae Anna.fi-sivustolta

kihomadoista edelleen

Viestiketju osiossa 'Lastentaudit' , käynnistäjänä äiti, 17.02.2006.

1. kyllästynyt Vierailija

Tietääkö joku mistä osoitteesta sitä vermoxia saa ulkomailta tilattua?

2. Tietopaketti loisten poistoon. Jo kuukaudessa voi päästä eroon kunhan lopettaa niiden ruokkimisen sokerilla, vehnäjauholla yms. ja nauttii ainoastaan puhdasta hoitavaa ravintoa.
    Loiset ja madot

Matojen poistoa ihmiseltä
    Removal operation intestinal worms( parasites) from human - YouTube

Jenkkityyliin tehty dokkari loisista
    Parasite Monster Inside Me Part 1 - YouTube
    Parasite Monster Inside Me Part 2 - YouTube
    Parasite Monster Inside Me Part 3 - YouTube
    Parasite Monster Inside Me Part 4 - YouTube

3. Marsuli Vierailija

Olen kanssa lukenut että gluteeniton ruokavalio saattaa helpottaa tilannetta sillä kihomadot syövät gluteenia suolistossa.
    Papaiinia (saa papaijauutteesta/tableteistakin ja jonkin verran papaija hedelmästä) on joku suositellut ja se perustuu siihen että papaiini hajottaa valkuaisaineita ja näin ollen saattaisi vaurioittaa matoja ja munia niin että munien suojapinta hajoaa.
    Etikkahapolla voi pestä sormia, laimennettuna myös peräaukon ympärille ja etikkahappo-vesiliuoksella voi pestä lakanoita ja pyyhkiä pintoja -etikkahapon ajatellaan tuhoavan munia jotka eivät kestä PH-arvojen suuria vaihteluita.
    Jotkut luottavat myös saksanpähkinäuutteeseen (saa luontaistuotekaupoista).

Eli jos madot viihtyvät gluteenin parissa niin voisi ajatella että paljon gluteenipitoista ruokaa syövällä olisi "paremmat" edellytykset saada pitkäaikainen suoliasukki?

Muistakaa että yksi mato munii 10.000-50.000 munaa. Se on PALJON. Munat myös säilyvät piiiitkän aikaa ja vesihuuhtelu ei vie niitä. Joten saattaa riittää että joku saa munan tai munia kynsien alle tai sormiin, siirtää ne sitten hiuksiinsa ja muna voi jäädä päänahkaan. Siitä sitten suuhun pään rapsutuksen yhteydessä kun siirtyy taas muualle?? ehkä?
    Ajattelin tehdä hurjat ja ruveta tiskaamaan etikkahappo-vesiliuoksella ja katsoa kuinka käy :D

Mitään näistä en ole vielä kokeillut mutta ajattelinpa aloittaa testit :D

4. teme Vierailija

vain rahantekoon tarkoitettuja suomen apteekin matolääkkeet. valitettavasti.

5. Kk Vierailija

Itsellä auttoi 1-2 viikossa tämä ihmelääke, joka on piioksidia(piimaa), eli silikaa.
    Huutonettiin ja hakusanaksi piioksidi.

Itsellä ei mikään muu kuin tämä auttanut.

6. Voi ei! Vierailija

Neljä tuntia sitten 4-vuotias poikani kävi potalla ja pyllyä pyyhkiessäni hän tokaisi, että "mato". Totta tosiaan. Ulosteen päällä luikerteli vikkelään vajaa 10mm pitkä valkoinen lanka. Äitini lähti hakemaan pyrvix-kuurin meille kaikille apteekista. Lapselle laitoin yöhaalarin, ettei pääse sormella koskemaan peräaukkoon. Pesukoneen laitoin välittömästi käyntii +60 asteeseen. Riittääköhän se?

Huomenna alkaa suursiivous antiseptisella pesuaineella. Käyn ostamassa neilikkaa neilikkakuuria varten sekä hädesalvaa/sinkkipastaa peräaukolle. Haen lääkäriltä vielä vermox-kuurin meille. Loppuu meillä toistaiseksi kaikki sormiruoka. Kertakäyttöhanskoja pitää myös ostaa. Voi lapsiparka.

Tuntitolkulla oon nyt lukenut muiden kokemuksia ja neuvoja. Oon aina ajatellut, että niitä matoja on perheissä, joissa ei pidetä hygieniasta hyvää huolta. No, meillä on pidetty huolta ja tässä sitä nyt ollaan.

Sen olen ymmärtänyt, ettei niitä uusia munia saa päästää suuhun millään ilveellä, jos meinaa päästä niistä eroon.

Hel**tin moinen riesa!

7. taistelija!! Vierailija

Hei! olen 13 vuotias poika ja minulla on niitä kohoja ollut monta kertaa!! kävin yksin lääkärissä ja sain reseptin ilma näytettä!! olen itkenyt monta kertaa kun niitä on ollut ja tulee olo että en jaksa enää elää! mutta rupesin tutkimaan asiaa vähän enemmän... elikkäs pyyhkeet vaihetaan (siis käsi pyhkeet) kolme kertaa viikossa!! peti vaatteet ulos kerran päivässä. kuurin oton jälkeen heti peti vaatteet vaihtoon ja sängyn imurointiin ja oven kahvojen jne. kädet pestään heti ennen ruokailua tai kun vessassa on käyty!!!. ja sain tietää myös jotain muuta jotain hyvää!! nimitääin jos otatte lääkkeet ja viikko myöhemmin viellä kutittaa, niin se ei ole välttämättä matoja! :) se voi olla liikka hysteriaa joka aiheutta aivoissa ajatuksia ja pelkoja noista vihulaisista!:) itse olen kokenut hysteriaa! juttelin äitini kanssa ja hän sanoi ellei tuo pelko lopu suositellaan hankkimaan lääkärin apu pelkoihin!:) jatkakaa normaalia siivousta huolellista käsien pesua säänöllistä petivaatteiden vaihtoa ja muutakin että ei tubge mitä tahansa suuhu! ;) jatkakaa taistelu!! älkää luovuttako!! me ihmiset ollaan taistelijoita eikä hävitä millekkään helevetin madoille!!!!! :) lääkket poskeen ja hygianista huolehtimen ja omasta mielestä kaikki mato pelot poiss!!!:)

8. tsemppiä Vierailija

Meillä auttoi tämä .
    - kunnos lääkkeiden jälkeen. Perus siivous muuten, mitänyt pyyhin kahvat, vesihanta tms normaalia paremmin. Älkää muuten unohtako kännyköitä, kaukosäätimiä ja auton rattia :)
    - Kolme kuuria pyrviniä n. 1,5 vkon välein.
    - napostelu pois.
    - pyllypesu aamuisin ja rasvaus iltaisin ja aamuisin ihan perusvoiteella kutinaa vastaan.
    - alushousut vaihtoon aamulla ja illalla.
    - lapsille ja aikuisille käsiin pahanmakuista käsirasvaa ja kynsiin kynsien pureskelua ehkäisevää lakkaa. Maistuu muuten pahalle ja huomaat kuinka usein viet sormia suuhun ihan huomaamattasi.
    - pullat ja turhat sokerit pois.

Näin se kuukausi niin päästiin niistä vihdoin eroon. Siitä on nyt yli vuosi eikä meillä ole luikerreltu sen jälkeen. :)

9. xzxz Vierailija

Näin se on, jos toimimattomien matolääkkeiden ja puutteellisen tiedon takia ruvetaan hoitamaan loisinfektiota mielialalääkkeillä? Se voi olla aika monen lääkärin toimintatapa - kyllähän kihomato lähtee jopa Pyrvinillä !! :D :D :D Jos ei lähde, vika on korvien välissä tai puutteellisessa hygieniassa :D ???

10. Silja Vierailija

nio nyt meni joulu pilalle. tänään päätin tutkia tarkemmin tyttäreni kutisevaa peräaukkoa ennen nukkumaan menoa. sieltähän niit matoja luikerteli. tyttäreni oli valitellut varmaan jo kolme viikkoa ja olin aina sanonut että laita tästä hydrokostisonia kun sinulla on niin kuiva iho. kattia kanssa. en ollut ennen kuullutkqaan moisista madoista ennenkuin omin silmin näin ne ja kauhistuin. meillä tämä taistelu alkaa vasta huomenna. apteekit aukeaa vasta kahdeltatoista mutta eikoöhän pyykinpesu ala aikaisemmin. isovanhemmille ei ehdi huomenna kyläilemään . joulu loppui kuin seinään!! APUA
    Tyttäreni on jo yhdeksän vuotias miten sen ikäinen voi vielä saada tartunnan. tästä on näköjään tulossa aika paha epidemia suomessa. aikaisemmin en edes tiennyt että tälläisiä voi löytyä ihmisten peräaukoista ennen kuin omin silmin näin!!!
    ihmisiä vanhempia sekä lapsia o n pakko ruveta valistamaan kouluissa ja vanhempien kokouksissa koska minäkään en mitään tiennyt näistä ennen kuin omin silmin näin vielä joulupäiväna. aika paha shokki! miten tämä on mahdollista nykysuomessa missä hygienia on vedetty äärimmilleen?????

11. vp Vierailija

Meillä todettiin perjantaina, että 3,5 -vuotiaalla on matoja. Tietysti haettiin heti apteekista pyrvinit koko perheelle. Eilen maanantaina alkoi paniikki taas iskeä (kuten se on iskenyt viikonlopun aikana moneen kertaan..) ja hommasin vermoxiin reseptin. Nyt kysymys kuuluukin, että miten noita lääkkeitä nyt kannattaa syödä? Ensin ajattelin, että kahden viikon sisällä kolme kertaa pyrviniä. Eli viikon välein. Kannattaako nyt sitten ottaakin ensi perjantaina vermoxia? Ja sitten vielä viikon päästä toinen satsi vermoxia? Sitten olisi eka lääkitys otettu pyrvinia ja sen jälkeen kaksi kertaa viikon välein vermoxia.

12. mooi Vierailija

mulla todettiin 10vrk taino itse huomasin luikertelun ja haimme seuraavana päivänä pyrviniä pe vasta uloste oli kunnolla punertunutta ja sitten kutina loppuikin. niinä noin kahtena päivänä illalla kutisi hiuaman mutta ei niin paljon kun sinä yönä kun sain tietää.. Olin aivan paniikissa ja hermostuin asiasta hyvin paljon äiti otti aivan rauhallosesti..otin nyt lauantaina uuden kuurin ja eilen ja nyt aamulla kutisee hiaman mutta itse asiassa en huomaa matoja... vai?.... ajattelin ottaa illalla sitten lisää kerran jos kutina ei lopu.. eilen aamuna uloste oli kyllä punertavaa että tehosikö se sitten nopeammin kuin viime kerralla... en tiedä... Mutta kannattaa taistella niistä ihan varmasti pääsee eroon.. ja kuitenkin niin yleinen tauti että ei kannata luulla että on yksin.. Eise elämäkään mene pilalle 1kk tai vuodessa.. kyllä olen osanut nauttia vaikka väliilä silmät kyynelehtivätkin siitä että ne ei lähtisi pois.. Kyllä Hito*sa lähtee kun lähtee :D Voimia!

13. matofarmari Vierailija

No niin.. Päiväkodista tuli hetki sitten lappo, että valloillaan on kihomatoepidemia, ja jokaisen hoitolapsen ja heidän perheensä tulee hakea Pyrvin kuuri, ja syödä se samaan aikaan muiden kanssa, vaikka oireita ei olisikaan. No, kiltisti haimme kuurin, vaikka lapsemme, eikä kukaan muistakaan oireillut, ja nautimme sen aikataulun mukaisesti. Noin viidentenä päivänä ensimmäisestä Pyrvin satsista alkoivat minulla oireet, eli kiemurtelun tunnetta alakerrassa, ja ei muuta kuin uusi satsi naamaan ennen aikojaan kaikille. Kukaan muu ei siis oireillut, vain minä. No, oireetpa eivät minulta vain häviä millään, vaikka olen syönyt Pyrviniä kuin karkkia, ja tulee melko kalliiksi tämä joka viikkoinen satsin hakeminen. Enää en ole syöttänyt Pyrviniä muille, kun kerran mitään mato-oireita ei ole muilla kuin minulla.

Olen siivonnut, vaihtanut lakanoita, pessyt käsiä, vaihtanut alushousuja, pessyt takapuolta, tukkinut kaikenmaailman salvoja yöksi, saunottanut patjoja, tyynyjä ja peittoja, lapset vaihtavat alkkarinsa päivittäin, pesevät käsiään ja öisin valvoessani olen kuulostellut raapivatko takamuksiaan, mutta ei, heillä ei ole oireita, eli voisin väittää, että tällä hetkellä ainoastaan minä olen tartunnan kantaja. En usko, että olen saanut mitään uusintatartuntaa, vaan että madot eivät vain reagoi minulla jostain syystä Pyrviniin lainkaan. Eli seuraavaksi sitten testaan Vermoksin, vaikka olen hieman epäilevä senkin suhteen. Uskon nimittäin, että osa madoista ei elä pelkästään suolistossani, vaan jokunen saattaa olla eksynyt ihan väärälle puolelle...

Minua ei itse asiassa ällötä lainkaan tieto siitä, että minussa asuu matoja. Siinäs nyt asuu vaikka minkälaisia toukkia, kunhan ne eivät aiheuttaisi mitään oireita. Rasittavaa iltaisin maata sängyssä, ja odotella koska kutina ja kiemurtelu alkaa, kun sitten ei saa nukuttua millään. Olen miettinyt jo tukkivani jonkun korkin rööriini, jotta madot eivät pääse ulos :D

Olen aloittanut nyt sitten MSM-tablettien käytön sekä pakuriteen juonnin tukemaan omaa elimistöäni matotartunnan vähentämiseksi, sekä vähentänyt radikaalisti sokerin ja valkoisten jauhojen syömistä, jos vaikka saisin matokantaa vähän pienennettyä ennen Vermoksin nappaamista. Tällä hetkellähän tilanne on varmaan se, että minussa asuu niin monessa eri vaiheessa olevia matoja, että Pyrvinin annostelu ei ole toimiva, jos joka päivä, tai toinen päiväkin kuoriutuu uusia, niin silloinhan kaiken järjen mukaan minun pitäisi vetää Pyrviniä kaksi viikkoa joka päivä, jotta matojen elinkierto saataisiin katkaistua. Ja toisaalta taas, jos yksikin matonen on kuurin aikana muualla kuin suolistossa, niin se jää eloon ja iloisesti munii taas lisää näitä pieniä matosia. Joten eip oo helppoa.

En nyt jaksa mitään isompaa stressiä asiasta ottaa, uskon kuitenkin, että en nyt näistä loppuelämääni kärsi. Ainakaan toivottavasti. Madot näyttävät näköjään viihtyvän joissain ihmisissä paremmin kuin toisissa, ehkä kyseessä on jokin vastustuskykyyn ja suoliston bakteerikantoihin liittyvä juttu. Ehkä joku viikon paasto saattaisi jo auttaa vähentämään matojen määrää radikaalisti, mene ja tiedä. Itse olen ainakin aina ollut kova syömään valkosia jauhoja ja sokeria, joten madoilla on kyllä ollut millä mällätä.

Itse en usko, että madot tarttuvat kovinkaan helposti ihmisestä toiseen, koska lukiessani näitä mato-juttuja olen huomannut, että yleensä perheen äiti saattaa matotartunnan jälkeen kantaa matoja paljon, paljon kauemman kuin perheen muut jäsenet tartuttamatta matoja enää muuhun porukkaan. Ehkä lapset ja miehet muodostavat jonkinlaisen resistenssin matoja vastaan ensimmäisen tartunnan jälkeen helpommin kuin naiset? Ja tokihan pitää muistaa, että naiset yleensä ovat ne, jotka pesevät pyykit, tuulettavat petivaatteet, ja muutenkin puunavat kämppää enemmän kuin miehet, varsinkin kun matoja on perheessä havaittu. Eli ovat koko ajan kosketuksissa muniin hyvin tiiviisti.

Mutta toivon hermoja kaikille saman asian kanssa taisteleville! Eihän se kivaa ole, että joutuu yöunensa menettämään moisten otusten takia!

14. matonenko Vierailija

Hei! Kuusi kuukautta sitte lapsella oli matoja, koko perhe söi pyrvinit, vaikka todettu ei kuin lapsella. Itse reagoin stressaamalla joka asiaan ja minulla on koko kuuden kuukauden ajan ollut pientä kutinaa, välillä tuntuu kuin nuppineulalla pistettäisikn ja outoa tunnetta, mitään en ole löytäny vaikka olen kaivanut, peilannut, seurannut ulosteta.ainoa jota olen nähnyt on lima ulosteen pinnalla ja peräsuolessa, pieniä viiruja vaaleaa limaa, venyvää, ja nyt eilen otimme pyrvinit varmuuden vuoksi että saisin mielenrauhan ja näkisimme häviääkä oireeni...värjääkö pyrvin madot? Löysin tikulla ulostetta kaivaessa n 1-2cm pitkän madon näköisen ruskehtavanpunertavan,kun otin sormien väliin niin se kuivui täysin, olisiko voinut olla kihomato vai jotain muuta jonka ympärillä oli limaa tms...oli aika paksu, molemmat päät terävät... vai olenko ainoa joka tonkii ulostetta matojen löytymisen takia.? Luulisi että yhden elävä madon olisin bongannut kuuden kuukauden aikana...mielenterveyteni järkkyy.. osaako joku auttaa..kiitos

15. mato? Vierailija

Voiko olla kihomatoja, ainoa oire on pieni pistävä, nipistävä, viiltävä tms tunnne peräaukon sisällä ja joskus tuntuu kuin joku liikkuisi, kuplisi tms.. tätä on vuorokauden ajasta riippumatta, aamulla,ppäivällä, illalla ja yöllä, ei kutinaa... olen monta kuukautta yrittänyt bongata matoja mutta en ole ainuttakaan nähnyt, ulosteessa toki limaisia rihmoja ja samaten peräaukosta saan limaa, sitkeää tai löysää napattua, mutta koskaan mikään ei ole liikkunut. Pyrvinin otin varmuudeksi ja katson loppuuko oireet, en ole kakan seassa nähnyt pyrvinin jälkeen valkoista matoon viittaavaa. Lääkäri huomasi todella pienen sisäisen pukaman ja tuossa peräaukon ulkopuolella semmosen hetulan, voisiko ne aiheuttaa nuo oireet, tai onko peräaukkoni ärtynyt tuosta jatkuvasta tutkimisesta ja kaivelustani...

16. Saara Vierailija

Hei,

Olen tammikuusta alkaen tutustunut tähän ihmisten matoasiaan ja saanut netin ja kokemuksen avulla monia oivalluksia. Kaikki alkoi kihomadoista..mutta kolmen päivän vermox-kuurin jälkeen (2 tbl päivässä) minulta alkoi tulla ulos pitkää ulostetta, n. 0,5 cm levyistä. Samoin toiselta lapseltamme ja pottaan tuli myös paljon hieman riisinjyvää isompia valkoisia palleroita. Myöhemmin tajusin, että sehän oli heisimatoa. Lääkettä heisimatoon en ole kuitenkaan lääkäreiltä vielä tähän mennessä lisää saanut, koska eivät ole uskoneet minua.

Heisimato voi tarttua huonosti kypsennetystä lihasta tai kalasta tai kotieläimiltä.

Olen menossa uudelle lääkärille pian, josko hän uskoisi minua ja valokuviani oudoista valkoisista alueista ja langoista (suolinkainen) lasten ulosteessa (potassa).

Veikkaan, että ADHD voi johtua useissa tapauksissa suolistomadoista: suolinkaisesta ja sian heisimadosta. Mutta lääkärit määräävät ADHD:hen vain huumejohdannaisia, ei matolääkkeitä.

Lisäksi löysin itseltäni munasarjoihini pesiytyneitä n. 5 cm pituisia toukkia. Ovat luultavasti piiskamadon tai suolinkaisen (eli sukkulamatojen) toukkia. Kihomato kuuluu myös sukkulamatoihin. Tähän vaivaan minulla tepsi seuraava kuuri (jonka kuulin luontaishoitajalta): ensimmäisenä päivänä 30 tablettia 50 mg Axiluria (joka on monessa maassa ihmistenkin lääke, ei vain eläinten, kuten Suomessa) ja sen jälkeen 10 tablettia ainakin viisi päivää yhteensä. Kalliiksi tulee, mutta auttaa!! Lähtevät varmasti kihomadot samalla ja pienemmälläkin annoksella.

Voimia kaikille madoista kärsiville!!

17. Saara Vierailija

Korjaus edelliseen viestiini: siis 500 mg Axilur-tableteista oli kyse. apteekissa ei kuitenkaan kannata mainostaa, että syö itse ko. lääkkeita, koska tämä on ilmeisesti Suomessa aika uutta tietoa.

18. xx Vierailija

Pitää paikkansa. Suomessa ei ole loisia, koska Suomi on puhdas maa. Siksi näitä asioita hoidetaan mielialalääkkeillä ja diagnooseilla, koska virallinen totuus on näin. Loiset voi vaikuttaa mielialaan..

Noihin heisimatoihin pitäis tehota pratsikvanteli ja niklosamidi, jotka eivät vaadi reseptiä Suomessakaan. Ei mebendatsoli tai fenbendatsoli, joka on myös reseptivapaa (eläinlääke).

19. voihan nenä Vierailija

Mnulla on ollut sietämätöntä kutinaa peräaukon tienoilla jo muutaman vuoden. Gyne kerran sanoi, että on kovin kuiva iho siellä ja suositteli rasvausta.

Öisin kuitenkin herätessä on kutina toisinaan ihan sietämätöntä. Nyt havahduin, jotta voisiko kyseessä olla juuri nuo kihomadot. Miehellä ei ole mitään oireita ja eikös niiden luulisi tarttuvan läheisessä kontaktissa?

Minulla on kyllä ärtynyt suolikin eli sekin vaikuttaa tuohon kutinan määrään. Mitään liikkuvaa en ole koskaan nähnyt ulosteessani, tosin en sitä kovin tarkkaan ole tutkinutkaan.

Kannattaako tuota pyriviniä syödä varalta? Mitä se vaikuttaa madottomalle?

Kiitos vastauksista.

20. anonyymi Vierailija

Kamppailin kihomatotartunnan kanssa kolme vuotta, kunnes lopulta keksin englanninkielisten sivustojen ohjeistamana kokeilla piimaa-valmistetta, jota ainakin yhdessä aiemmassa viestissä tässä keskustelussa myös suositeltiin. Apteekista saa tätä valmistetta, ja se maksaa suhteellisen vähän (esim. piimax alle 15e/purkki, riittää hoitamaan vaikka koko suvun), ainakin jos vertaa kaikkiin turhaan syötyihin rohdosvalmisteisiin sekä vermox- ja pyrviinikuureihin. Kokeilin lukemattomia eri tapoja päästä eroon madoista aiemmin, mutta todella vasta piimaa vei vaivan pois. Toivon että kaikki madoista mielenrauhansa menettäneet lukisivat tämän viestin ja hankkisivat valmistetta, ja erityisesti jos joku terveydenhuollon ammattilainen näitä viestejä lukee niin pistäkäähän korvan taakse!

21. joo Vierailija

Millähän nimellä tätä valmistetta myydään? Onko se piioksidia eli silikaa?

22. anonyymi Vierailija

Tarkennukseksi piimaahan liittyen vielä. Ohjeistus loisten häätöön sisäisesti on 2-4 rkl piimaata päivässä, joten apteekeista saatavilla ravintolisävalmisteilla ei ehkä kannata hoitaa vaivaa. Niissä voi olla muita ainesosia mukana, jotka estävät noin ison vuorokausiannoksen ottamisen (yliannostusvaara). Netistä löytyy joitain tilausvaihtoehtoja, jos haluaa ostaa piimaata jauhevalmisteena. Ehdottomasti oltava elintarvikelaatuista!

23. simppupa Vierailija

Vajaa parikymppinen nuori nainen epätoivon partaalla..

Kihomato-ongelmat alkoivat n. 6 vuotta sitten. Ensin häädettiin Pyrvinillä, mutta säännöllisesti tuli 3kk:n välein takaisin, joten suunnattiin lääkäriin. Sain ensimmäisen Vermox- kuurin jolla madot pysyivät noin vuoden verran poissa, muistaakseni sama homma toistettiin ja uusi "tartunta" ilmeni taas noin vuoden päästä. Taas hakeuduin lääkäriin missä ulostetestien perusteella löydettiin jotain muita parasiitteja kihomatojen lisäksi, joten Vermoxin tehokuurin (2 tablettia/pvä 3pvä putkeen ja uusinta parin viikon päästä) lisäksi sain toisen lääkekuurin (nimeä en tiedä) ja tällä setillä madot pysyivät 3 vuotta poissa.

Tämän vuoden helmikuussa huomasin taas olevani kihomatojen armoilla, joten suuntasin suoraan lääkäriin. Taas sain reseptin Vermoxiin ja samalla myös Humatin- nimistä lääkettä ulostenäytteessä esiintyneisiin Dientamoebea Fragilis- parsiitteihin. Nyt aikaa on kulunut 7 kk ja madot ovat tulleet taas takaisin. Alkaa usko loppua matolääkkeiden tehoon.

Olen hysteerisen hygieeninen: kynnet lyhyinä, vältän sormilla syöntiä, vaihdan pyyhkeitä/lakanoita usein, pesen käsiä jatkuvasi (atooppinen iho kiittää..), mutta toisaalta syön melko paljon hiilihydraatteja, asun lapsiperheessä ja osallistun kodin siivoustöihin.

Kaikki vinkit otetaan avosylein vastaan! Huomenna taitaa olla taas lääkärireissu tiedossa..

Tarkennuksena vielä: matotartunnan olen aina todennut peilillä katsomalla ja elävän madon näkemällä/kiinniottamalla. Lääkekuurien jälkeen oireet ovat kadonneet, tullakseen taas ennemmin tai myöhemmin takaisin..

24. joo Vierailija

Jos kertomasi on totta, hyvä lääkäri sulla on ollut. Viimeistään toisella ja tai kolmannella kerralla on hyvin epätodennäköistä useimpien lääkärien mukaan, että kyseessä olisi kihomato tai muu loinen, vaan ongelma on korvien välissä.

Jostain saat aina tartunnan uudelleen tai entinen ei poistu kunnolla, koska pientä määrää matoja ei välttämättä huomaa. Kihomadon kiertokulku on nopeampi kuin 3kk.

25. cortisonista Vierailija

Pieni muistutuksen sana. Pitempi aikainen cortisonin käyttö peräaukon seudulla voi tuhota herkän järjestelmän peräaukon suulla joka säätelee pidätyskykyä.Eli jollette halua ulostamis vaikeuksia ja tai peräaukon pysyvää supistumista kehotan käyttämään apteekeista ostettavia peräaukon haavaumiin tarkoitettuja voiteita. Ei kannata kihomatojen vuoksi hankkia paljon pahempaa vaivaa taakakseen. Sitten niille jotka ovat murtuneita näiden loisten takia.Uskon vahvasti että ongelma on suomessa hyvin laaja ja suuri osa "välittäjistä" on sormiruuasta nauttivia aikuisia jotka eivät voi kuvitellakaan että tämä "lasten"mato voisi heihin tarttua ja vaiva on niin nolo ettei siitä puhuta. Toivon kaikille jaksamista ja muistakaa ette tosiaan ole yksin,kohtalontovereita on todella paljon.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri