Kihomadot VERMOX?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyi. Apua.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hyi. Apua.

Vieras
Meillä taistelu kihomatoja vastaan jatkuu- 5kk poissaolon jälkeen. En tiedä ovatko edelleen samoja matosia jotka jatkavat kiertokulkuaan vai onko lapset saaneet uusinta tartunan jostakin. Mutta pyrviniä on vedetty ja nyt saatiin vermox kuuri. Miten eroaa pyrvinistä? Tappaako elävät madot myös heti? Otetaanko uusinta annos 2vk vaiko aiemmin? Pyrvinissä tuo 2vk oli liian pitkä tauko, sillä matoja näkyi jo 8vrk jälkeen eli munat olleet kaikki eri kehitysvaiheissa. Kiitos jo nyt avusta! Siivous yms. hygienia jutut tiedetään! Mutta jos uusia vinkkejä niin tervetuloa! ;) Alkaa usko jo toivo jo menemään.

Juu mekin saatiin puhelimitse, mutta ohjeita ei kyllä saatu ja lääkepakkausselostekkin ruotsia! :D Apteekin mukaan toimii samalla periaatteella kun pyrvill mutta on vain tehokkaampaa. Ja meille painotettiin just nuo pyyhkeet pois, paperia tilalle, WC HYVÄ PESU JA KAHVAT OVISTA VOIS KERRAN PÄIVÄSSÄ PYYHKIÄ. Sormia ei suuhun eikä pöksyyn sekä PALJON käsipesua!! :) Eli siis kaikki mitä entuudestaankin tehty mutta kuulemma lakananvaihtoa luukuunottamatta ( ja tietty yhtää suursiivouskertaa)lukuunottamatta ni ei tarvii puunata toisin kuin minä taas on tehnyt pyrvinienkanssa. Ihan oli sormet verillä siitä siivouksesta. Toivotaan että katoavat eivätkä tule ikinä takaisin.

Vermoxia uudestaan 2 vkon kuluttua. Se ei ole liian myöhään, syystä että nämä uudet kuoriutuneet madot eivät ole lisääntymiskykyisiä vielä 2 vkon iässä. Joten toinen käsittely tappaa kyllä kaikki eikä matoja tai munia elimistöön jää. Uusintatartunta on sitten eri asia :(

Sehän se siinä on ,kun tuntuu suorastaa kurjalle aina lääkitä, siivota jne. ja sitten on joku joka ei tiedä tartunnastaan tai ei sitä pois hoida ja meillä alkaa sama rumba uudeelleen jos uusintatartuntoja saadaan. Elämättäkään kun ei voi jättää kihomato tartunta riskin takia :D

No meillä ihan sama rumba meneillään joten myötätuntoni... ja joillain se tosiaan voi olla täysin oireeton. Esim mun lapsella oli oireita mut mulla ei ollut YHTÄÄN oiretta, mutta selvis että mullakin niitä matoja oli.