Kihomatoja?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Huolestunut"

Vieras
Minulla on n.4 vuotta ollut iltaisin kamalaa peräaukon kutinaa, ja olen pari kertaa nähnyt illalla yhden valkoisen n.2 millin "narun", ja en ole halunnut uskoa, että se on mato, ja olen laittanut sen vessapaperin syyksi. Nyt minulla on vuosi sitten ruennut olemaan monesti mahakipeä, ja mahassa kiertämään iltaisin, varsinkin silloin, kun peräaukkoni kutisee iltaisin! Tänään kiinnitin huomiota valkoisiin "viivoihin" ulosteessani. Ne ovat reunalla ulostetta, vähän kuin uloste olisi homeessa.... Olen yrittänyt äitilleni sanoa, että minulla kutisee monesti peräaukkoni, että hakee pyrviniä apteekista, mutta vastatus on aina ollut sama: "no se kutisee joskus kaikilla" -.- en todellakaan kehtaa mennä lääkäriin. Mitä teen, ja onko minulla matoja?!

ne ei ole 2mm pitkiä jospa sulla on fissuura eli haavauma se voi kutista myös...kokeileppa sellasta että peset sen kun esim.ulostat jos sinne on jäänyt kakkaa se kutisee jos ei auta käyt terkkarilla niin saat reseptin pyrviniin

Moi, käy nyt ihmeessä vaikka kouluterkkarin luona, niin hän voi laittaa sitten vanhemmilles viestiä. Lääkitys on helppo ottaa ja saa ilman reseptiäkin, tosin koko perhe täytyy hoitaa samanaikaisesti! Voidaan myös ottaa pumpulipuikolla näyte peräaukon suulta (itse otetaan) ja viedään se labraan, lähete tarvitaan , sen voi saada esim koululääkäriltä tai terv.keskuslääkäriltä. Kannattaa hoitaa asia kuntoon, aloita terkkarilla käymällä!

Aika kauan oot kutinasta joutunut kärsimään. Ihmeellistä ettei äitisi ota sinua todesta. Luulisi kyllä sitten jos sulla on kihomatoja, niin muillakin sun perheenjäsenillä olisi. Kuulemma tarttuvat aika helpostikin. Ja jos sulla on niitä ollut neljä vuotta, niin mitä todennäköisesti niitä olisi muillakin.

Teipin palasen voisit laittaa peräaukollesi kun menet nukkumaan. Ja odota kunnes kutina alkaa ja sitten voit tarkistaa teipistä jäikö niitä kiinni. En tiedä toimiiko miten hyvin, koska ei ole kokemusta kihomadoista.

Kiitos neuvoista! Olen päättänyt, että menen rohkeasti äidiltä kysymään , että hakisi pyrviniä, jos oman teippitestini tulos on, että nään matoja, sillä en todellakaan itse kehtaa mennä apteekista hakemaan pyrviniä :D

Yhteistyössä