Hae Anna.fi-sivustolta

Kiinnike keuhkoissa

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä Essi, 06.06.2005.

1. Essi Vierailija

Hei!

Olen sairastanut keuhkokuumeen kevään aikana, ja toiseen keuhkoon on jäännyt lääkäripapereiden mukaan ""kiinnike"". Eli ilmeisesti kai joku arven tapainen? Tiedättekö, onko sellaisesta jotain haittaa? Kuulin, että laitesukelluksessa voi tulla ongelmia, mutta entä esim. lentokone? Lääkäri ei kyllä maininnut mitään mistään tämmöisestä, joten ehkä huolehdin ihan turhaan..

2. ei hätää Vierailija

Ei pitäis olla ongelmia. Niitä tulee esim. tulehdusten seurauksena, ja ovat tavallinen löydös.
    Olen astmaatikko ja hoitoalalla töissä. Itsellänikin on todettu kiinnikkeitä toisessa keuhkossa. Perustaudin lisäksi tulee usein pitkittyneitä infektioita ja ne ovat aiheuttaneet kiinnikkeitä.
    Laitesukelluksesta en osaa sanoa, tuntuisi oudolta jos asia jotain haittaisi. Ja lentänyt olen minäkin monta kertaa ilman mitään oireita.
    Voit nukkua yösi sen puolesta ihan rauhassa. ;o)

3. minullakin oli Vierailija

minullakin todettiin keuhkokuumeen seurauksena arpi keuhkoissa. se muistaakseni parani 2kk.n kuluessa. muistoksi keuhkokuumeesta sain astman. epäilen että keuhkokuumeella oli osuutta sairastumiseen.siitä on jo niin kauan etten tarkalleen muista kaikkia yksityiskohtia.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri